رونمایی از شاسی بلند الکتریکی ریویان R1S مدل ۲۰۲۱ + تصاویر

شنبه 10 آذر 97 ساعت 02:36
رونمایی از شاسی بلند الکتریکی ریویان R1S مدل 2021 + تصاویر

روز گذشته در نمایشگاه لس آنجلس شرکت ریویان از شاسی بلند الکتریکی جدید خود به نام R1S رونمایی کرد. این خودرو در کنار مدل پیکاپ الکتریکی شرکت روی یک پلت فرم که ریویان از آن با عنوان معماری اسکیت برد یاد می‌کند ساخته شده‌اند. این شاسی بلند به مانند مدل وانت شتاب گیری فوق العاده سریع و ظرفیت پیمایش بالایی داشته و به طور کلی، خودرویی کم نظیر است.

بیایید ابتدا نگاهی به طراحی بدنه آن بیندازیم. از بخش جلو تفاوت بسیار کمی میان این خودرو و مدل تراک دیده می‌شود. هر دو به چراغ‌های عمومی گرد مجهز شده‌اند که در کنار آن‌ها چراغ‌های LED روز روشن به خوبی به چشم می‌زنند. به کناره‌ها که نگاه می‌کنیم کاملاً مشخص می‌شود که ریویان به دنبال یک طراحی جعبه‌ای با قابلیت‌های آفرود بالا برای این خودرو بوده است. طراحان ریویان به خوبی موفق شده‌اند علاوه بر حفظ ظاهر بسیار قدرتمند مدل تراک در این خودرو، یک حس و حال خاص لوکس را با کمک یک‌تریم نقره‌ای جذاب که از سقف گرفته تا بدنه را پوشش داده به خودرو بدهند. طراحی نامعمول چراغ‌های جلو از نظر ما بسیار زیبا بوده و ریویان R1S را به خودرویی متفاوت در مقایسه با رقبای خود تبدیل کرده است.

طراحی داخلی کابین بسیار زیبا بوده و ظرفیت هفت سرنشین را دارد. با نگاهی به تصاویر می‌توانیم ببینیم که کف خودرو کاملاً صاف است و این موضوع در صورتی که صحت داشته باشد، به معنی فضای سرنشین بسیار خوب خواهد بود. خودرو به یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی لمسی روی داشبورد و یک صفحه نمایش ویژه آمپرها و صفحه کیلومتر مجهز شده است. به طور کلی طراحی داخل کابین خودرو بسیار خوب بوده و فضای بار زیادی نیز در اختیار راننده قرار گرفته است. ریویان به تقلید از بی ام و ایکس ۵ و رنج رور ترکیبی از درهای عقب لیفت گیت و تیل گیت را روی R1S ارائه کرده تا امکان نشستن سرنشین در بخش عقب خودرو هم وجود داشته باشد. دو ردیف صندلی عقب R1S قابل خواباندن هستند و همین فضای بار خودرو را به میزان بسیار قابل توجهی می‌تواند افزایش بدهد.

صفر تا صد را R1S در زمان شگفت انگیز سه ثانیه‌ای می‌تواند پر کند. پک باتری سایز متوسط خودرو نیروی مورد نیاز چهار موتور الکتریکی آن را تأمین می‌کند که هر کدام روی هر یک از چهار چرخ خودرو نصب شده‌اند و روی هم رفته ۷۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به دلیل ترکیب و توزیع موتورهای الکتریکی روی هر چهار چرخ، خودرو قادر است تا به صورت مستقل گشتاور را بین هر چهار چرخ تقسیم کند و همین آن را به یک خودروی آفرود بسیار ویژه تبدیل کرده است.

ریویان همچنین ادعا می‌کند خودروی R1S به علت داشتن سیستم تعلیق کاملاً مستقل در هر چهار چرخ کیفیت سواری و هندلینگ بسیار خوبی در اختیار راننده قرار می‌دهد. به کمک سیستم تعلیق بادی خودرو امکان تغییرات لحظه‌ای در کیفیت و همچنین ارتفاع سواری وجود دارد. ظرفیت بکسل خودرو روی تقریباً ۳.۵ تن محدود شده که البته در مقایسه با مدل تراک بسیار کم، ولی برای یک شاسی بلند خانوادگی کاملاً مناسب و کافی است. این شاسی بلند همان طور که گفته شد، ظرفیت پیمایش بسیار خوبی دارد. ریویان می‌گوید نسخه مجهز به پک باتری ۱۸۰ کیلووات ساعتی با یک بار شارژ حداقل می‌تواند شما را ۶۶۰ کیلومتر جابجا کند. این عدد برای نسخه‌های مجهز به باتری ۱۳۵ و ۱۰۵ کیلووات ساعتی به ترتیب برابر با ۵۰۰ و ۳۸۶ کیلومتر می‌باشد. همه این اعداد تقریباً ۲۰ کیلومتر بیشتر از ظرفیت پیمایش مدل تراک هستند که دلیل آن احتمالاً تفاوت‌های آیرودینامیکی دو خودرو است.

تمام خودروهای شرکت ریویان از جمله R1S به طور استاندارد به قابلیت رانندگی خودران سطح ۳ مجهز خواهند بود. این خودرو برای ارائه چنین قابلیتی از ترکیب لیدار، رادار، تجهیزات اولتراسونیک و جی پی اس استفاده می‌کند. ریویان R1S به تمامی سیستم‌های کمکی رانندگی مدرنی که در همه خودروها معمولاً یافت می‌شود مجهز خواهد بود. ریویان ادعا کرده انتظار دارد همه خودروهای آن‌ها بالاترین نمره ایمنی IIHS و ۵ ستاره ایمنی NHTSA را دریافت کنند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که R1S در مقایسه با مدل تراک ریویان اندکی کوچک‌تر است. طول بدنه آن تقریباً ۳۲ سانتی متر کاهش یافته و طول بین دو محور نیز حدوداً همین میزان کاهش را در مدل شاسی بلند تجربه می‌کند. اگر بخواهیم ایده خوبی به شما در مورد اندازه این شاسی بلند بدهیم، می‌توان گفت R1S تقریباً هم اندازه یک فورد اکسپلورر است. قیمت این خودرو بدون شک گران خواهد بود. قیمت R1S در ضعیف‌ترین نسخه از ۷۲ هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود. البته در آغاز فروش فقط امکان خرید مدل‌های مجهز به پک باتری قوی‌تر فراهم است و قیمت پایه آن هم بالای ۹۰ هزار دلار می‌باشد. با پرداخت ۱۰۰۰ دلار امکان ثبت سفارش آن به صورت پیش فروش وجود دارد. ریویان می‌گوید از سال ۲۰۲۰ تحویل نخستین مدل‌ها را شروع خواهد کرد.

منبع ترجمه: Auto Blog

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar