سانگ یانگ نخستین پیکاپ تراک الکتریکی دنیا را می‌سازد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سانگ یانگ نخستین پیکاپ تراک الکتریکی دنیا را می‌سازد

شرکت خودروساز کره‌ای سانگ یانگ که هم اکنون زیر مجموعه شرکت هندی ماهیندرا محسوب می‌شود، قصد دارد در سال ۲۰۲۰ نخستین مدل پیکاپ تراک تمام الکتریکی دنیا را رونمایی کند. این مدل مبتنی بر کانسپت e-SIV طراحی و ساخته خواهد شد.

در یک بازه بلند مدت مثلاً ۵ ساله (۲۰۲۳)، شرکت ممکن است یک مدل تمام الکتریکی سانگ یانگ موسو را هم وارد بازار کند. این خودرو در صورت رونمایی اولین پیکاپ BEV دنیا می‌تواند باشد. (هرچند، این موضوع به برنامه‌های دیگر خودوسازها هم می‌تواند بستگی داشته باشد.)

خبر مرتبط با رونمایی اولین پیکاپ تمام الکتریکی دنیا توسط سونگ چین پارک، مدیر بخش طراحی محصول شرکت سانگ یانگ، طی کنفرانس مطبوعاتی در کره جنوبی تأیید شده است.

هدف شرکت، طراحی خودرویی با دو موتور، پیشرانه‌ای دو دیفرانسیل و یک پک باتری با رنج حرکتی ۴۵۰ کیلومتر مطابق با چرخه NEDC است. در شرایط رانندگی واقعی این عدد می‌تواند به ۳۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

سونگ چین پارک در کنفرانس مطبوعاتی مذکور در مورد خودرو گفته: "قیمت و وزن کلی این خودرو کاهش می‌یابد و از سویی دیگر، رنج حرکتی آن بالا خواهد رفت. هدف ما یک رنج حرکتی ۴۵۰ کیلومتر مطابق با چرخه NEDC با یک بار شارژ کامل باتری‌هاست که برای یک شاسی بلند سگمنت C عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود."

منبع ترجمه: insideevs

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar