شاسی بلند جدید دی اس در برابر رقبای آلمانی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
شاسی بلند جدید دی اس در برابر رقبای آلمانی

دی ‌اس خودروساز لوکس فرانسوی، تازه‌ ترین مدلش که قرار است در نمایشگاه پاریس رونمایی شود را معرفی کرد. DS3 کراس ‌بک، یک شاسی ‌بلند کوچک است و از سال آینده روانه بازار می شود.

کمپانی خودروسازی  PSA، مالک کارخانه‌های پژو و سیتروئن، پس از چند تلاش ناموفق در ورود به بازار خودروهای لوکس، ده سال پیش با تقلید از لکسوس، مارک دی ‌اس را به عنوانی بخشی از کمپانی سیتروئن ایجاد کرد. این مارک بعدا مستقل شد، ولی تا سال گذشته همچنان محصولات سیتروئن با این نام فروخته می‌شد.

DS3  کراس ‌بک دومین ماشینی است که مختص این کمپانی طراحی شده است. طراحان دی ‌اس در جستجوی تعریفی تازه از ماشین لوکس فرانسوی هستند. در این راه آنها ترکیبی از محافظه‌ کاری خودروسازان آلمانی و جسارت خودروسازان ژاپنی را به متقاضی ارائه می‌کنند که از سابقه هنرمندان این کشور در طراحی لباس‌های شیک الهام گرفته است.

شاسی بلند جدید دی اس در برابر رقبای آلمانی

مدل جدید دی ‌اس بر روی شاسی جدید گروه PSA سوار شده است که می‌توان با آن ماشین‌های برقی هم ساخت. قرار است مدل برقی DS3 کراس ‌بک شش ماه بعد از عرضه محصولات بنزینی و دیزل به بازار عرضه شود. به گفته دی ‌اس این ماشین با هر بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

دی‌اس از سال ۲۰۲۵ پیشرانه های درون ‌سوز را کنار گذاشته و فقط ماشین‌های برقی یا هیبرید تولید خواهد کرد.

شاسی بلند جدید دی اس در برابر رقبای آلمانی

فروش دی ‌اس در سالهای اخیر چندان رونق نداشته و هر سال کمتر شده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۵۳ هزار دستگاه ماشین فروخت که حدود چهل درصد از سال قبل کمتر بود. مدیران PSA می‌گویند برنامه آنها برای دی‌ اس بلند مدت است و به نوسان‌های فروش در کوتاه ‌مدت توجه نمی‌کنند.

شاسی بلند جدید دی اس در برابر رقبای آلمانی

با این حال آنها امیدوارند مدل جدید روند کاهش فروش کمپانی را متوقف کند. هنوز قیمت DS3  کراس ‌بک به طور رسمی اعلام نشده ولی انتظار می‌رود این ماشین اندکی از رقیبانش در آئودی و بنز ارزان‌تر باشد.

دی ‌اس پارسال یک شاسی ‌بلند بزرگتر به نام DS7 کراس ‌بک را به بازار عرضه کرده و قرار است تا سال ۲۰۲۲ هرسال یک مدل جدید معرفی کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar