شکار تصاویر جاسوسی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

بروزرسانی در: شنبه 17 فروردین 98 ساعت 03:31
شکار تصاویر جاسوسی هیوندای سوناتا 2020

هیوندای در حال نهایی سازی پروژه سوناتای جدید است. خودرویی که در طراحی آن از عناصر کانسپت زیبای لو فیل روژ، که ماه مارس گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد الهام گرفته شده است.

اخیراً یک نمونه تستی از نسل جدید سوناتا در حال آزمایش در پیست نوربورگ رینگ آلمان شکار شده و به نظر می‌رسد طراحی آن، نهایی می‌باشد. البته برخی بخش‌های کلیدی از دید ما پنهان مانده که از آن جمله می‌توان به چراغ‌های عقب و رکاب‌ها اشاره کرد.

همان طور که گفتیم، برخی عناصر طراحی کانسپت لو فیل روژ در این مدل استفاده شده که شاید قابل توجه ترین آن‌ها خط سقف فست بک باشد که به اسپویلر عقب بزرگ خودرو ختم می‌شود. برخی خطوط طراحی روی بدنه، در کنار اورهنگ های کوتاه و جلوپنجره خودرو هم ما را به یاد کانسپت مذکور می‌اندازند.

هنوز مشخص نیست هیوندای از نظر فنی چه خوابی برای این خودرو دیده است. سوناتای فعلی با یک موتور ۱.۶ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی، یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی و یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی و همچنین آپشن پلاگین هیبریدی فروخته می‌شود. بسیاری از این موتورها به احتمال زیاد وارد نسل جدید خواهند شد، هرچند ممکن است کمپانی موتور ۱.۶ لیتری توربو را حذف کند. نسل جدید هم احتمالاً دیفرانسیل جلو خواهد بود.

فروش سوناتا جدید از پاییز سال بعد به عنوان یک مدل ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. از این رو، معرفی جهانی آن احتمالاً در نیمه اول سال میلادی آتی خواهد بود. در بازارهای دیگر احتمال عرضه این خودرو با نام i40 وجود دارد.

از مهم‌ترین رقبای سوناتا می‌توان به شورولت مالیبو، هوندا آکورد، نیسان آلتیما و تویوتا کمری می‌توان اشاره کرد که همگی اخیراً به روزرسانی شده‌اند. با توجه به کاهش فروش سدان ها، رقابت در این سگمنت سخت‌تر از همیشه خواهد بود.

هیوندای فعلاً روی یک شاسی بلند فول سایز هم کار می‌کند که ماه قبل، پیش نمایشی از آن را در قالب کانسپت گرند مستر دیده بودیم.

منبع ترجمه: motorauthority

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar