فراری ۴۸۸ پیستا در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفورمانته: جنگ اعداد و ارقام!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
فراری 488 پیستا در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفورمانته: جنگ اعداد و ارقام!

فراری ۴۸۸ GTB و لامبورگینی هوراکان خودروهایی هستند که هر ماشین بازی آرزوی داشتنش را همیشه در سر می‌پروراند؛ خودروهایی فوق العاده سریع و قدرتمند با اصالتی ایتالیایی و شتابی بسیار زیاد که می‌توانند در یک چشم به هم زدن از جلوی دیدگان شما محو شوند. افراد بسیار ثروتمندی که عاشق خودرو، شتاب، سرعت و داشتن بهترین بهترین‌ها هستند ولی نسخه سبک، تیونینگ شده و بسیار سریع‌تر این خودرو را می‌خواهند داشته باشند.

به دنیای بهترین‌ها خوش آمدید! فراری ۴۸۸ پیستا و لامبورگینی هوراکان پرفورمانته.

خودروها

این دو خودرو به معنی واقعی کلمه فوق العاده هستند. احتمالاً تاکنون با مشخصات فراری ۴۸۸ پیستا آشنا شده و تصاویر آن را دیده‌اید، ولی خلاصه بخواهیم بگوییم، این خودرو در واقع نسخه قوی‌تر، سبک‌تر، سریع‌تر و حتی زیباتر ۴۸۸ GTB است. هوراکان پرفورمانته از سوی دیگر ابرخودرویی با شخصیتی متفاوت و خاص می‌باشد و موتور تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر خورجینی و سیستم دو دیفرانسیل متمایل به محور عقب آن قطعاً در این مسیر به هوراکان پرفورمانته کمک کرده‌اند.

در این مطلب می‌خواهیم یک مقایسه اعداد و ارقام بین این دو خودرو انجام دهیم و همچنین گالری تصاویر بزرگی از این دو خودرو در انتهای مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. نگاهی به این جدول داشته باشید و خودتان قضاوت کنید که در بازی اعداد، کدام یک از این دو ابرخودرو برنده هستند؟

جنگ اعداد و ارقام!

فراری ۴۸۸ پیستا لامبورگینی هوراکان پرفورمانته
قیمت اعلام نشده ۲۷۴ هزار و ۳۹۰ دلار
موتور ۳.۹ لیتری، هشت سیلندر توربو بنزینی ۵.۲ لیتری، ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی
گیربکس ۷ دنده دو کلاچه اتومات ۷ دنده دو کلاچه اتومات
پیشرانه دیفرانسیل عقب دو دیفرانسیل
قدرت موتور ۷۱۱ اسب بخار در ۸ هزار دور در دقیقه ۶۳۰ اسب بخار در ۸ هزار دور در دقیقه
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر در ۳ هزار دور در دقیقه ۶۰۰ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
قدرت به ازای هر تن وزن ۵۱۳ اسب بخار ۴۵۹ اسب بخار
صفر تا صد ۲.۸۵ ثانیه ۲.۹ ثانیه
صفر تا دویست ۷.۶ ثانیه ۸.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت سرنشین ۲ ۲
طول بدنه ۴۶۰۵ میلی متر ۴۵۰۶ میلی متر
عرض (بدون در نظر گرفتن آینه‌ها) ۱۹۷۵ میلی متر ۱۹۲۴ میلی متر
ارتفاع ۱۲۰۶ میلی متر ۱۱۶۵ میلی متر
فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی متر ۲۶۲۰ میلی متر
وزن (خشک) ۱۳۸۵ کیلوگرم ۱۳۸۲ کیلوگرم

 

برنده کدام است؟

از نظر ما که برنده این جنگ فراری است. اگر چه قیمت آن بیشتر است و دو دیفرانسیل می‌باشد، ولی موتور قوی‌تری دارد و فقط نگاهی به صفر تا دویست آن بیندازید... هر دو مدل صفر تا صدی معادل با ۲.۹ ثانیه دارند، ولی ۴۸۸ پیستا صفر تا دویست را ۱.۳ ثانیه سریع‌تر از لامبورگینی طی می‌کند. ۱.۳ ثانیه در دنیای ابرخودروها یک قرن می‌باشد! دلیل این امر، همان طور که حدس زده‌اید استفاده از توربو در موتور خودرو و همچنین نیروی موتور بیشتر است. استفاده از توربو همچنین موجب می‌شود موتور فراری از دورهای کم حداکثر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد.

با این حال، از کنار هوراکان هم نمی‌توان به سادگی عبور کرد. شاید از نظر اعداد و ارقام پرفورمنس، فراری در این جنگ برنده باشد، ولی موتور ۱۰ سیلندر خورجینی هوراکان یک موتور به معنی واقعی کلمه فوق العاده است و فقط به خاطر همین موتور ما می‌توانیم لامبورگینی را انتخاب کنیم! هر چه دلتان می‌خواهد به ما بگویید، ولی دیگر در دنیای خودروها خیلی خبری از موتورهای تنفس طبیعی نیست و اگر با موتورهای ۱۰ سیلندر خورجینی آشنا نیستید، کافیست فقط ویدیوهایی که از این دو خودرو در انتهای مطلب خواهیم گذاشت را تماشا کنید و صدای این موتور را بشنوید.

ولی بله، فراری ۴۸۸ پیستا با موتور خشن هشت سیلندر خورجینی خود اینجا به راحتی برنده بازی معرفی می‌شود. سؤال بعدی این است که آیا پیستا موفق خواهد شد رکورد یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ پرفورمانته را هم بشکند؟ ما شرط می‌بندیم که این اتفاق خواهد افتاد، ولی فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

6 دیدگاه ها برای "فراری ۴۸۸ پیستا در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفورمانته: جنگ اعداد و ارقام!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اميرحسين
مهمان

رقابت فراری و لامبورگینی سر تنفس طبیعی بودنه… و الان به نظرم فراری دیگه کنار کشیده و با توربو و تکنولوژی متفاوت میخواد از لامبو جلو بزنه
وای ب روزی که لامبورگینی مثلا بخواد مثه بوگاتی از ۴ تا توربوشارژر استفاده کنه ….

mahad
مهمان

این اتفاق نمی افته چون بوگاتی و لامبورگینی تحت تملک فولکس واگن ان بخاطر همین فولکس واگن طوری سیاست گذاری میکنه که زیر مجموعه هاش تو یه سطح نیافتن ودرمقابل هم قرار نگیرن ودر نتیجه هرکدوم بازار خودشونو داشته باشن و هرکدوم بازار اون یکی رو خراب نکنه

رضا
مهمان

دوست عزیز، فراری زیر مجموعه فیات هست نه فولکس واگن

EHSANCH
عضو سایت

رقابت ایران خودرو سایپا هم سر ادم کشتنه:)

محمد
مهمان

عاشقشونم ولی لامبورگینی یک عجوبه دیگریست من قسمت شد یکبار لامبورگینی و فراری ونیسان رو از نزدیک زیارت بکنم البته امارات صدای اگزوزشون واقعا زیباست ولی لامبو یه چیز دیگه است ،،،،،،باز هم حسسسسسسسرت

کیهان
مهمان

هفت شهر علم را دنیا گشت…ایران خودروو هنوز اندر خم …..