۱۰ خودرویی که با ۲۰ میلیون تومان امروز می‎توانید بخرید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
10 خودرویی که با 20 میلیون تومان امروز می‎توانید بخرید

تعطیلات نوروزی تمام شده و تقریباً می‌توان گفت همه از سفرهای نوروزی به شهرهای خود بازگشته‌اند، از نظر برخی افراد اکنون بهترین زمان برای خرید خودروهای دست دوم است زیرا هم آن رونق خرید و فروش خودروی دست دوم قبل از عید به خاطر سفرهای نوروزی خوابیده است و هم انواع مدل‌های سواری دست دوم یک سال قدیمی‌تر شده‌اند.

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به ۱۰ خودرویی که هم اکنون در بازار می‌توانید با بودجه‌ای حول و حوش ۲۰ میلیون تومان خریداری کنید!

البته ذکر این نکته ضروری است که ۱۰ خودروی موجود در این مطلب، جزو خودروهای محبوب و پرطرفدار بازار هستند و برخی مدل‌های دیگری که می‌توان با این بودجه خریداری کرد، به یکی از دلایل عدم محبوب بودن، قدیمی بودن و یا تعداد کم در این بازه قیمتی در این مطلب آورده نشده‌اند. از جمله مهم‌ترین این خودروها می‌توان به تندر ۹۰، لیفان ۵۲۰، انواع مدل‌های قدیمی میتسوبیشی و دوو، مزدا ۳۲۳، هیوندای ورنا، پروتون ویرا و نیسان پاترول اشاره کرد.

۱۰ – پراید ۱۱۱ هاچ بک

در بازار فعلی، شما با ۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک پراید ۱۱۱ هاچ بک مدل ۱۳۹۴ یا ۱۳۹۵ با کارکرد بین ۲۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر را به قیمت ۲۰ میلیون تومان خریداری کنید. ۱۱۱ یک خودروی جمع و جور شهری است که با مصرف کمی که دارد، می‌تواند یک گزینه بسیار خوب برای داخل شهر باشد، ولی اگر اهل مسافرت هستید، ۱۱۱ حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. این خودرو همچنین یکی از گزینه‌های محبوب بین خانم‌ها و کسانی است که برای نخستین بار می‌خواهند خودرویی را برای خود خریداری کنند.

۹ – پراید ۱۳۱

باز هم خودروی افسانه‌ای دو دهه اخیر بازار ایران خودی نشان می‌دهد! با ۲۰ میلیون تومان، یکی از گزینه‌های جدا نشدنی بازار خودروی ایران پراید است، خودرویی که اگرچه ایرادهای زیادی به کیفیت ساخت و مخصوصاً ایمنی آن وارد است، ولی همچنان این خودرو به عنوان یکی از آلترناتیوهای اصلی در بازار فعلی مطرح است. با این بودجه، پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با کارکردهای مختلف بین ۵ هزار تا ۴۰ هزار کیلومتر را می‌توانید خریداری کنید. مصرف کم، ارزان بودن نگهداری و قطعات و خرید و فروش راحت از جمله مهم‌ترین مزایای این خودرو محسوب می‌شود.

۸ – پژو ۲۰۶

بازار خودروی ایران از دهه ۷۰ با انواع مدل‌های پژو عجین شده است. پژو ۲۰۶ که از اواسط دهه ۸۰ شمسی وارد بازار کشور شد، همواره یکی از مدل‌های خوب و قابل اعتماد بین خریداران مختلف بوده است. ۲۰۶ که تیپ‌های مختلفی از آن توسط ایران خودرو در کشور تولید شده، خودرویی خوب و قابل اعتماد است و مردم هم در بازار همواره توجه خوبی به آن داشته‌اند. مصرف سوخت و استهلاک کم و همچنین، خرید و فروش نسبتاً راحت را از جمله مهم‌ترین مزایای ۲۰۶ می‌توان مطرح کرد. با ۲۰ میلیون تومان در بازار فعلی خودرو، می‌توانید انواع مدل‌های تیپ ۲ را بین مدل سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ خریداری نمایید. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که با این بودجه، ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ مدل ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ را هم می‌توانید بخرید.

۷ – پژو ۴۰۵

به فرانسوی محبوب بیست و اندی سال اخیر بازار ایران سلام کنید! پژو ۴۰۵ که در سال ۱۹۸۸ میلادی موفق شد عنوان خودروی سال اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دهد، از دهه ۷۰ شمسی حضور پرقدرتی در بازار ایران داشته است. پژو ۴۰۵ حق زیادی به گردن صنعت خودروی ایران دارد و مدل‌هایی مانند پژو پارس و سمند مبتنی بر آن طراحی و تولید شده‌اند. مواردی مانند مصرف سوخت مناسب، کیفیت فنی خوب و جادار بودن، پژو ۴۰۵ را به گزینه‌ای ایده آل برای خانواده‌های ایرانی تبدیل کرده است و از همین رو، این خودرو همواره یکی از گزینه‌های اصلی با این رنج بودجه محسوب می‌شود. با ۲۰ میلیون تومان هم اکنون می‌توانید یک پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ را با کارکرد ۹۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر خریداری کنید.

۶ – پژو پارس

این خودرو در واقع فیس لیفت پژو ۴۰۵ است که از اوایل دهه ۸۰ شمسی وارد بازار ایران شد و مردم به خوبی از آن استقبال کردند. از آن زمان تاکنون، پارس همیشه فروش خوبی در بازار داشته است. این خودرو که همه مزایای پژو ۴۰۵ به اضافه ظاهری زیباتر را دارد، همواره گزینه اصلی قشر جوان بوده که بودجه زیادی برای خرید خودرو نداشته‌اند. با بودجه‌ای ۲۰ میلیونی، البته آپشن های زیادی برای خرید پژو پارس نخواهید داشت، ولی اگر کمی جست و جو کنید، می‌توانید یک پژو پارس مدل ۸۵ تا ۸۷ را با این قیمت پیدا کنید.

۵ – تیبا

تیبا اواخر دهه ۸۰ شمسی با نام مینیاتور و با شعار زیبای ایرانی! وارد بازار شد. البته بعدها نام آن را سایپا به تیبا تغییر داد و از آن زمان تاکنون، توانسته فروش خوبی داشته باشد. این خودرو روی پلت فرم ارتقا یافته پراید تولید می‌شود و جایگاهی بین پراید و ریو دارد. جالب است بدانید طراحی این خودرو را تیمی از طراحان ایرانی، ژاپنی و ایتالیایی انجام داده‌اند. از مهم‌ترین معایب این خودرو می‌توان به هزینه‌های نگهداری و استهلاک آن اشاره کرد، تیبا نه به اندازه پراید استهلاک ارزانی دارد و نه مانند خانواده پژوها در بازار شناخته شده است. برخی قطعات آن هم در بازار به مانند پراید راحت یافت نمی‌شوند. با ۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک تیبا مدل ۹۳ با کارکرد بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر را خریداری کنید. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که با حدوداً ۱ میلیون هزینه بیشتر، تیبا ۲ مدل ۱۳۹۴ که نسخه هاچ بک همین خودرو است را هم می‌توانید خریداری نمایید.

۴ – سمند

نمی‌توان مطلبی در مورد خرید خودرو با ۲۰ میلیون تومان نوشت و اشاره‌ای به اسب زرد بازار خودروی ایران، سمند نکرد. این خودرو اوایل دهه ۸۰ میلادی با سروصدای بسیار زیاد به عنوان اولین خودروی ملی ایران وارد بازار شد. ما در این مطلب نمی‌خواهیم در مورد این موضوع که چقدر سمند خودروی ملی است بحث کنیم، ولی اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، در این رنج قیمتی سمند همواره یکی از بهترین گزینه‌ها بوده است. این خودرو با دو موتور XU7 و EF7 در بازار وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. XU7 استهلاک کم‌تری دارد، قطعات آن ارزان است و لوازم آن فراوان یافت می‌شود، از سوی دیگر EF7 شتاب و قدرت بیشتری دارد و مصرف سوخت آن کمتر است. با بودجه‌ای حول و حوش ۲۰ میلیون تومان سمند LX مدل ۸۷ تا ۸۹ را با کارکردی بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار کیلومتر خریداری کنید.

۳ – کیا ریو

این خودرو را شرکت سایپا اواسط دهه ۸۰ شمسی به منظور پر کردن فاصله خالی بین پراید و زانتیا وارد بازار ایران کرد و ریو هم توانست جایگاه خوبی میان مردم و در بازار برای خود دست و پا کند. علیرغم فروش خوبی که این خودرو داشت، سایپا در سال ۱۳۹۱ ریو را برای همیشه از خط تولید خارج کرد. از آن جایی که بیشتر قطعات استفاده شده در ساخت ریو وارداتی هستند، این خودرو کیفیت ساخت خوبی داشته و استهلاک کمتری هم دارد. موتور ۹۷ اسب بخاری ۱۶ سوپاپ ریو شتاب خوبی به این خودرو داده و در عین حال، مصرف سوختی کم معادل ۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی دارد. با ۲۰ میلیون تومان اگر کمی در بازار بگردید، می‌توانید یک کیا روی ۸۷ با کارکرد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر را بیابید.

۲ – فولکس واگن گل

فولکس واگن گل که یک خودروی هاچ بک است، توسط فولکس واگن برزیل تولید شده و از سال ۱۳۸۴، برای رقابتی شدید با مدل‌هایی مانند پژو ۲۰۶ وارد بازار ایران شد. موتور قوی ۱.۸ لیتری، گشتاور خوب، سیستم تعلیق نرم، همه و همه موجب شده‌اند تا فولکس گل کیفیت سواری بی نظیری در بازه قیمتی خود ارائه کند. البته مهم‌ترین عیب آن را می‌توان کم بودن قطعات و لوازم ذکر کرد که آن را به خودرویی مناسب برای شهرهای بزرگ تبدیل می‌کند. اگر در شهری کوچک زندگی می‌کنید، شاید مشکلاتی در زمینه یافتن قطعات و همچنین تعمیرکار خوب داشته باشید. اگر بخواهیم گل را با ۲۰۶ مقایسه کنیم، فضای جادار سرنشین عقب، دید خوب خودرو، کیفیت خوب قطعات، راحتی رانندگی و کیفیت مطلوب کابین همه جزو مواردی هستند که می‌توان در مورد آن ذکر کرد. با بودجه‌ای ۲۰ میلیون تومانی امروز می‌توانید یک فولکس گل ۱۳۸۴ با حدوداً ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد را خریداری کنید.

۱ – دوو سیلو

در دهه ۷۰ شمسی، دوو سیلو که در واقع نسخه فیس لیفت دوو ریسر بود وارد بازار ایران شد. این خودرو مبتنی بر آخرین نسل اوپل کادت طراحی شده بود. اوپل کادت خودرویی در کلاس فولکس واگن گلف محسوب می‌شد و از این رو، پلت فرم T جنرال موتورز از ابتدا برای خودروهای کوچک طراحی شده بود که بعدها این موضوع به مدل‌های دوو هم سرایت کرد. بنابراین اگرچه سیلو از نظر ابعاد بدنه خودرویی در کلاس پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود، ولی از نظر فضای کابین در کلاس خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ قرار می‌گیرد که برای افراد قد بلند خیلی مناسب نیست. این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۷۵ اسب بخاری دارد که آن را هم رده با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قرار می‌دهد. استهلاک کم یکی از بزرگ‌ترین مزایای این خودرو محسوب می‌شود. با ۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک دوو سیلو مدل ۸۱ و ۸۲ با کارکرد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر خریداری کنید.

نظر شما در این باره چیست؟ شما با ۲۰ میلیون چه خودرویی را در بازار فعلی ایران خریداری می‌کنید؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

22 دیدگاه ها برای "۱۰ خودرویی که با ۲۰ میلیون تومان امروز می‎توانید بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
پوریا
مهمان

بین این گزینه ها دوو سیلو اصلا قابل مقایسه نیست با اونیکی ها دوو سیلو ۳۰۰ تهزار تا هم کار کنه بهتر از همه این گزینه هاس زوم کنید رو سیلو

mehdi
مهمان

سلام. من یه دوو سی یلو ۸۲ دارم که چهار ساله سوارم اندازه یه اتوبوس روندمش همه شهرهای ایرانو رفتم باهاش. واقعا ماشین عالیه. ترمزش رو تقویت کردم لاستیک۲۰۵انداختم .ماشین فقط زانتیا در حدش هست. ماشین پراید ۲۰۶ سمند پژو اینا در حد دوو نیست واقعا.

میعاد
مهمان

من اگر باشم با ۲۰ میلیون یه بنز مدل قیدیمی یا بی ام و میخرم

عرفان
مهمان

خب فولکس که خیلی خوبه هموطن همون بنز و bmw س.

alireza
مهمان

البته فکر کنم با بودجه ۲۰ میلیون زانتیاای مدل پایین و البته آشو لاش هم بشه خرید

اکبر
مهمان

دوستان به نظرتون پاترول دو در بگیرم پشیمون نمیشم ؟
میگن استهلاکش خیلی زیاده ، کسی داشته ببینیم چه جوریه ؟

علی
مهمان

میگن کمر برای آدم نمیزاره

عزت
مهمان

من داشتم خوبه

میلاد
مهمان

دوو سیلو کم کار بگیرید دیگه اصلا به ماشین دیگه فکرر هم نمیکنید ، سواری نرم ، استهلاک پایین ، شتاب خوب و … عالیه

Ali
مهمان

۴-۵ میلیون بزارید روش یه تندر۹۰ مدل پایین سالم بخرید .
همه جوره امتحانشو پس داده

محمدرضا
مهمان

فولکس واگن گلف یه آلمانی اصیل ، بهترین گزینه برای خریده ، سواریش با بقیشون قابل قیاس نیست ، لذت رانندگی هم داره
هر کی موافقه لایک کنه