معرفی ابرخودروی بلغارستان، آلینو آرکانوم با قدرت ۵۲۲۱ اسب بخار!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
معرفی ابرخودروی بلغارستان، آلینو آرکانوم با قدرت ۵۲۲۱ اسب بخار!

آلینو آرکانوم، ابرخودروی تمام برقی یک کمپانی بلغارستانی است با ۲۴ پیشرانه برقی، ۵۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۸۸۸۰ نیوتن متر گشتاور.

مدت هاست که خبری از برندهای خودروساز مشهور جهان یا کمپانی های کاملاً ناآشنا و ارائهٔ یک ابرخودرو یا سوپراسپرت منحصربه‌فرد نیست، اما شواهد نشان می دهد که یکی از عجیب‌ترین ابرخودروهای سال های آتی در یکی از کشورهای بالکان تولید خواهد شد. کمپانی بلغارستانی آلینو (Alieno) که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد، برای نخستین محصول خود یک ابرخودروی باورنکردنی انتخاب کرده است. مقامات این کمپانی تازه تأسیس که نام برند خود را از واژهٔ ایتالیایی Alieno به‌معنی بیگانه (Alien) الهام گرفته‌اند، باهدف تولید یک ابرخودروی تمام برقی با قدرت بیش از ۵۰۰۰ اسب بخار مسیری جاه‌طلبانه همچون کمپانی اماراتی دویل (Devel) در پیش گرفته‌اند که پایان آن مشخص نیست.

معرفی ابرخودروی بلغارستان، آلینو آرکانوم با قدرت 5221 اسب بخار!

طبق گفته‌های مقامات این کمپانی بلغاری، ابرخودروی تمام برقی ملقب به آرکانوم (Arcanum) در چهار مدل گوناگون با قدرت فنی متفاوت تولید خواهد شد. آرکانوم در مدل پایه (RP2) قدرت ۲۶۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۴۰ نیوتن‌متر را دارا می باشد؛ مدل بعدی (RP3) با ۳۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۹۲۰ نیوتن‌متر گشتاور و مدل سوم (RP4) با ۴۳۵۱ اسب بخار قدرت و ۷۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور عرضه خواهد شد. طبق ادعای مدیران ارشد این کمپانی، آلینو آرکانوم در مدل (RP5) با ۵۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۸۸۸۰ نیوتن‌متر گشتاور پرچمدار است. کد RP در مدل‌های مختلف، به‌معنی قدرت خالص (Raw Power) است. همانطور که گفته شد، آرکانوم از قدرت فنی برقی استفاده می‌کند. در قدرتمندترین مدل، در هر چرخ آرکانوم ۶ پیشرانه برقی مستقل قرار داده شده است تا با مجموع ۲۴ پیشرانه برقی، این ابرخودروی «فضایی» به نهایت سرعت ۴۸۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد. پک باتری لیتیوم پلیمر (LiPo) در کنار چند ابرخازن در مدل‌های گوناگون آرکانوم با ظرفیت ۶۰ تا ۱۸۰ کیلووات ساعت وجود دارد؛ در بزرگ‌ترین پک باتری، این ابرخودروی خاص با یک‌بار شارژ تا ۱۰۲۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

معرفی ابرخودروی بلغارستان، آلینو آرکانوم با قدرت 5221 اسب بخار!

آلینو آرکانوم در ۳ تیپ مختلف خیابانی (STR)، پیست (TRC) و مسابقه‌ای (RCE) عرضه خواهد شد. تیم مهندسی آلینو حتی آماده گی خود را برای ساخت مدلی ویژه برای حضور در کلاس خودروهای LMP1 مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز نیز اعلام کرده است؛ البته در شرایطی که ورود خودروهای تمام برقی به این مسابقات مجاز اعلام شود. هنوز اطلاعاتی از عملکرد فنی آلینو آرکانوم در آزمون های سرعت و درگ منتشر نشده است. یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌هایی آرکانوم، سیستم تعلیق «روباتیک» آن است که در کنار طرح دو جناغی، آنتی رول‌بارهای قابل تنظیم و مسابقه‌ای و کمک‌فنرهای با قابلیت تنظیم برقی در هر چرخ به‌صورت مستقل قرار دارد. سیستم ترمز آرکانوم ترکیبی از سیستم ترمز هیدرولیک، بازیابی انرژی و «روباتیک» بادی است. مهندسان آلینو توضیح اضافی در مورد سیستم‌های روباتیک این هایپرکار جالب نداده‌اند.

ایوان کایروف، مدیر ارشد فروش کمپانی آلینو در جریان معرفی آرکانوم گفت:

معرفی ابرخودروی بلغارستان، آلینو آرکانوم با قدرت 5221 اسب بخار!

الیتو آرکانوم اولین محصول تولیدی ما، بدون تردید قدرتمندترین هایپرکار جهان است. علاوه بر این، آرکانوم از فناوری قدرت فنی برقی و روباتیک بهره مند است که در برابر خودروی بنزینی با موتور احتراقی در هر حالتی سریع‌تر است. هر فردی که این خودرو را خریداری کند، توانایی کنترل نهایت شتاب آن را خواهد داشت. آرکانوم در تمام موقعیت ها یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود است.

معرفی ابرخودروی بلغارستان، آلینو آرکانوم با قدرت 5221 اسب بخار!

آلینو آرکانوم تنها به‌صورت پیش‌فروش تولید می‌شود؛ در حال حاضر ثبت سفارش این ابرخودروی برقی بلغاری در مدل پایه RP2 با قیمت ۷۵۰ هزار یورو (حدود ۸۷۸ هزار دلار) تا مدل پرچمدار RP5 با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو (حدود یک میلیون و ۷۵۵ هزار دلار) انجام می‌شود. مقامات آلینو اعلام کرده‌اند که زمان تحویل هر خودرو، باتوجه به مدل درخواستی و تجهیزات انتخاب شده توسط خریدار، از ۱۸ تا ۳۰ ماه متغیر است. در مورد طراحی آرکانوم حرفی زده نشده است اما الگوبرداری از محصولات لامبورگینی مانند اونتادور و هوراکان در آن ها کاملا مشهود است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar