نبرد سخت جنسیس GV70

بروزرسانی در: سه شنبه 28 اردیبهشت 00 ساعت 09:44
نبرد سخت جنسیس GV70

جنسیس، مارک لوکس هیوندای، در آستانه عرضه محصولاتش در اروپا از  GV70 مدل استیشن رونمایی کرد که ویژه این بازار ساخته شده است.

جنسیس GV70 استیشن بر اساس سدان GV70 ساخته شده و ظاهری اسپرت دارد. خودروساز کره‌ای می‌گوید تصمیم برای ساخت این مدل به دلیل ریشه اروپایی ماشین‌های استیشن بوده و مشتری‌ها در این بازار به این فرم خودرو علاقه دارند.

 

 نبرد سخت جنسیس GV70

 

جنسیس با تاخیری چند ساله قرار است از تابستان امسال ماشین‌هایش را در اروپا عرضه کند. این کارخانه ابتدا تصمیم داشت در سال ۲۰۱۶ به اروپا وارد شود، اما برنامه‌اش به دلیل نداشتن ماشین‌های دیزل و شاسی‌بلند به تعویق افتاد. حالا با از دور خارج شدن موتورهای دیزل و اضافه شدن دو شاسی‌بلند به محصولات جنسیس، این موانع برداشته شده و جنسیس امیدوار است بتواند نظر مشتریان را جلب کند.

با این حال موفقیت در اروپا کار ساده‌ای نیست. این شرکت نوپا به بازاری پا می‌گذارد که سه خودروساز آلمانی - بنز، ب‌ام‌و و آئودی - سهم عمده‌ای از آن را در اختیار دارند. شرکت‌هایی مثل جگوار، پورشه و ولوو هم با قدرت در این بازار حضور دارند و اجازه نخواهند داد تا جنسیس به آسانی سهمی از بازار را از آن خود کند.

خودروسازان لوکس نوپا سابقه خوبی در بازار اروپا ندارند. اینفینیتی، مارک لوکس نیسان در سال ۲۰۰۸ با سرمایه‌گذاری زیادی به این بازار وارد شد، اما پس از ۱۲سال و با فروش حدود ۵۵ هزار ماشین ناگزیر به خروج از بازار شد. حتی لکسوس، مارک لوکس موفق تویوتا هم نتوانسته بعد از سال‌ها حضور در اروپا، سهمی بیشتر از نیم درصد از بازار را بگیرد.

 

 نبرد سخت جنسیس GV70

 

در اروپا رقابت برای شرکت‌های باسابقه هم آسان نیست. کادیلاک، لانچیا و ساب از جمله نام‌هایی هستند که پس از تلاش‌های متعدد نتوانستند جایی برای خود در اروپا پیدا کنند.

مدیران جنسیس امیدوارند از موج تازه استقبال از ماشین‌های الکتریکی لوکس استفاده کنند و این مارک بتواند برای خود جایی در اروپا باز کند. طراحی ماشین‌های این شرکت هم با مدیریت لوک دانکرولکه، طراح پیشین بنتلی، آئودی و لامبورگینی انجام شده که با سلیقه مشتریان ثروتمند اروپایی آشنا است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar