رانا پلاس را بیشتر بشناسید

بروزرسانی در: یکشنبه 11 اسفند 98 ساعت 11:40
رانا پلاس را بیشتر بشناسید

رانا پلاس و رانا برقی چه تغییراتی نسبت به رانای معمولی دارند؟

رانا پلاس جزو یکی از محصولات جدید ایران‌خودرو است که بتازگی از آن رونمایی شد.

آنطور که اعلام شده قرار است ۹ محصول جدید توسط ایران‌خودرو طی سه سال آینده تولید و عرضه شود. این خودروها همزمان با انجام تعدات پیش‌فروش‌ها به تولید می‌رسند. اواخر بهمن ماه در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک سه خودروی دیگر هم به نمایش گذاشته شد که دو مورد از آن‌ها راناپلاس و سورن سال و دیگری پژو ۲۰۷ پانوراما بود. چهار محصول صندوقدارK132، کراس اوورK125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی هم از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱عرضه خواهد شد. در این گزارش قصد داریم اشاره‌ای به تغییرات یکی از محصولات بهبودیافته ایران‌خودرو یعنی راناپلاس داشته باشیم.

رانا پلاس را بیشتر بشناسید

اولین موردی که در نگاه به راناپلاس متوجه خواهید شد تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب است. چراغ‌های جلو به نوعی طراحی شده که ظاهر اسپرت‌تری به خودرو داده است، ضمن این که طراحی جلوپنجره این خودرو هم نسبت به نسخه قبلی تا حدودی تغییر کرده است. از جمله موارد دیگر نیز می‌توان به آینه‌های جانبی جدید با چراغ راهنما، دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه، جلوپنجره و قالپاق جدید اشاره کرد.

رانا پلاس را بیشتر بشناسید

داخل کابین هم دستخوش تغییراتی شده که با ورود به آن شاهد یک غربیلک فرمان و سردنده مشابه نمونه استفاده شده در پژو ۲۰۷ خواهید بود. در نتیجه امکان تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان هم فراهم شده است. علاوه بر این هم برای افزودن ظاهر اسپرت‌تر کنسول میانی با طرح فیبر کربن قرار داده شده و گرافیک پشت آمپر هم تغییر پیدا یافته است.

روز پیش هم یک نشست خبری با حضور کیانوش پورمجیب معاون مدیرعامل ایران‌خودرو انجام گرفت و توضیحاتی در خصوص خودروهای جدید ایران‌خودرو داده شد. در این بین به تغییرات انجام گرفته در خصوص راناپلاس هم اشاره‌ای شد. از جمله دیگر تغییراتی که به آن اشاره شد می‌توان تغییر ظاهر رودری‌ها با استفاده از پارچه جدید، استفاده از سیستم کروزکنترل، مجموعه صندلی‌های مشابه پژو ۲۰۶ با روکش جدید، دستگیره درهای جانبی همرنگ با بدنه، غربیلک فرمان با لوگوی کرومی، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، کیسه هوای راننده و شاگرد، عایق درب موتور، فرمان برقی، چراغ دیلایت به صورت آپشن و گیربکس اتوماتیک اشاره کرد.

رانا پلاس را بیشتر بشناسید

یکی دیگر از نسخه‌های رانا هم بتازگی رونمایی شد که کاملاً برقی بود. طبق مشخصات اعلام شده رانای برقی می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و توانایی طی کردن ۲۲۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد. این خودرو از باتری ۳۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و مدت زمان شارژ آن ۸ ساعت خواهد بود اگرچه که از فناوری شارژ سریع هم استفاده می‌کند. از لحاظ توانایی پیشرانه برقی هم می‌توان به حداکثر توان ۱۲۲ اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن.متر اشاره کرد. یکی از نکات جالب این بود که این رانای برقی به گیربکس اتوماتیک مجهز شده بود و به نظر می‌رسد که مشابه با گیربکس استفاده شده روی پژو ۲۰۷ است.

رانا پلاس را بیشتر بشناسید

رانا پلاس را بیشتر بشناسید

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "رانا پلاس را بیشتر بشناسید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
میثم
مهمان

سلام واقعا رانا ماشین خوبی هستش من خودم ۹۲نوشو خریدم الانم که آخرای ۱۴۰۱هستش عوض کردم بازم رانا ولی پلاسش رو گرفتم ماشین فوقالعاده خوبی هستش من که تا الان ایراد خواصی ندیدم با اینکه همش هم زیر پامه و تو جاده

saman
مهمان

قالپاق جدید. وای خدا باورم نمیشه این فوق العادست خخخ
لااقل دو جفت رینگ مینداختن حالام که این کارو نکردن
همون قالپاقای قبلی خودش بهتر بودن بنظر من
قیافش که همون خودشه فقط اینکه هیبریده خوبه و فرمونشم زیبا شده رانای بنزینی فرمونش خیلی زشته
قیمتش خوب باشه بنظرم میتونه موفق باشه

حسین
مهمان
سلام عزیزان .رانا انصافا ماشین خوبی هست.من یه رانا ۹۳ صفر خریدم وبعد از ۴ سال فروختم.بخاطر شغلم مداوم توی جاده بودم از شیراز به بوشهر بندرعباس.ماهشهر. اکثر اوقات کولر روشن بودم ودستکم ۳ تا مسافر داشتم .یکبار هم نشد که این ماشین ایرادی بیاره فقط بنزین وروغن . ۲۰۶ داره پول مارکش رو میگیره .تنها ایرادش واسه مسافر عقب جا پا تنگ هست .که ۲۰۶ هم این مشکل را داره. ولی واسه ۲۰۶ هیچوقت مطرح نمیکنن .موتور tu5 واقعن عالی هست.سر پیچها هم قدرت مانور خوبی داره .۳ستاره داره. ۴۰۵ slx دارای ۲ ستاره هست.رانا واقعن ظاهر جالبی داره… بیشتر