معرفی چانگان ایدو برقی توسط سایپا

بروزرسانی در: چهارشنبه 24 آبان 02 ساعت 10:06
معرفی چانگان ایدو برقی توسط سایپا

خودروی برقی چانگان ایدو EV460 که اخیراً شایعه واردات آن به ایران توسط شرکت سایپا مطرح شده بود، یکی از جدیدترین محصولات برقی چانگان به شمار می‌رود که می‌تواند گزینه جذابی برای بازار خودروی برقی ایران باشد و این خودرو به صورت رسمی امروز در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور معرفی شد.

خودرو سدان تمام الکتریکی چانگان ایدو که قرار است به صورت وارداتی در کشورمان عرضه شود در بازارهای بین المللی به عنوان یک محصول اقتصادی و مناسب برای حمل و نقل عمومی و تاکسی شناخته می‌شود.

این خودرو متعلق به نسل دوم و مدل فیس‌لیفت ایدو است که تغییرات ظاهری قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل داشته و طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری پیدا کرده است. در بخش جلو شاهد جلوپنجره یکپارچه و سپری شبیه به خودروهای برقی، بدون دریچه‌های هوا هستیم. چراغ‌های جلوی LED به صورت یکپارچه و به هم پیوسته طراحی شده‌اند. در کل طراحی ظاهری جلو و عقب بسیار مدرن و جذاب است.

در بخش داخلی نیز شاهد ترکیبی از طراحی مدرن و لوکس هستیم. استفاده از صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در میانه و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، کابین بسیار مدرنی را رقم زده است. مواد به‌کار رفته در داشبورد و صندلی‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند.

ابعاد این خودرو مشابه سدان‌های متوسط همچون تیبا و سمند بوده و فضای داخلی نسبتاً وسیعی دارد. فاصله بین محور آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است که فضای کافی برای سرنشینان و بارگیری فراهم می‌کند. حجم صندوق عقب نیز ۵۰۰ لیتر است که برای یک خودروی خانوادگی کاملاً مناسب است.

مشخصات فنی چانگان ایدو

خودروی برقی چانگان ایدو EV460 مجهز به موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلوواتی (۱۶۳ اسب بخار) با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر و باتری ۴۸.۳ کیلووات ساعتی است که برد حرکت ۴۰۵ کیلومتری را فراهم می‌کند.

باتری این خودرو از شارژ سریع پشتیبانی کرده و ظرف ۵۰ دقیقه به ۸۰ درصد ظرفیت می‌رسد. شارژ کامل با جریان معمولی ۸ ساعت زمان نیاز دارد.

چانگان ایدو EV460 دارای امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی از جمله چهار کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز پارک برقی، مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب (در نسخه فول، دوربین ۳۶۰ درجه نیز وجود دارد)، آینه‌های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن برقی، سامانه کنترل پایداری، فرمان دی کات، چراغ‌های روز، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سر دنده با قابلیت کنترل ماوسی، سانروف، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، آنتن کوسه‌ای، ترمزهای دیسکی عقب و جلو و… بهره می‌برد.

در مجموع این خودرو با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب، می‌تواند گزینه جذابی برای بازار خودروی برقی ایران باشد. البته نیاز است تا مشخصات نهایی توسط واردکننده اعلام شود.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar