نسل جدید مرسدس بنز CLA ماه ژانویه رونمایی می‌شود + تصاویر

سه شنبه 27 آذر 97 ساعت 16:46
نسل جدید مرسدس بنز CLA ماه ژانویه رونمایی می‌شود + تصاویر

شرکت مرسدس قصد دارد ماه آینده در نمایشگاه سی ئی اس از نسل دوم خودروی CLA پرده برداری کند. قبل از رونمایی، این خودروساز تصمیم گرفته تا گوشه‌ای از طراحی آن را در اکانت اینستاگرام خودرو منتشر کرده است.

خیلی‌ها متعجب شده‌اند که مرسدس بنز چرا می‌خواهد از نسل جدید مدل کوپه ۴ در خود در یک نمایشگاه تکنولوژی به جای نمایشگاه خودرو رونمایی کند، ولی این نخستین باری نیست که آلمان‌ها در CES سروصدا می‌کنند. سال پیش، آن‌ها از یک رابط کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی جدید رونمایی کردند که نخستین بار روی A کلاس ارائه شد و گفته می‌شود در CLA جدید هم قرار است آن را ببینیم. در واقع، کابین این دو خودرو شباهت‌های زیادی به هم دارد. این خبر خوبی است، زیرا CLA که چند سالی از طول عمرش می‌گذرد به خوبی می‌تواند از یک طراحی کابین جدید بهره ببرد.

همچنین این احتمال هست که CLA از پیشرانه‌ها و گیربکس‌هایی یکسان با A کلاس استفاده کند. مرسدس بنز A کلاس ویژه بازار آمریکا در حال حاضر به یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این موتور خروجی‌های خود را به کمک یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌کند. A کلاس جدید با توجه به قیمت ارزانی که دارد، از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد و از این رو، انتظار داریم CLA هم خودرویی در این سطح کیفیت و پرفورمنس باشد.

ولی هنوز هم برای ما و خیلی‌ها جالب است که شرکت مرسدس بنز تصمیم گرفته نسل دوم CLA را در نمایشگاه تکنولوژی سی ئی اس رونمایی کند. با شروع به کار این نمایشگاه در ۸ ژانویه، قطعاً اخبار بیشتری را در مورد این خودرو خواهیم شنید.

منبع ترجمه: Motor Trend

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar