نگاهی به بی ام و M8 در مسیر ورود به خط تولید + تصاویر

بروزرسانی در: شنبه 19 آبان 97 ساعت 02:48
نگاهی به بی ام و M8 در مسیر ورود به خط تولید + تصاویر

سال‌های زیادی است که همه انتظار بی ام و M8 را می‌کشند. از ان جایی که تا رونمایی رسمی و واقعی خودرو مدتی مانده، باید اندکی بیشتر برای سواری با اولین بی ام و M8 تاریخ منتظر بمانیم.

با این که نسل دوم سری ۸ اخیراً رونمایی شده، ولی این اولین M8 تاریخ خواهد بود. دهه‌ها پیش شرکت یک مدل کانسپت M8 را ساخته بود، ولی این خودرو هیچ وقت وارد خط تولید نشد. اکنون، تصاویر رسمی M8 را می‌توانیم ببینیم، خودرویی که واقعاً فوق العاده به نظر می‌رسد.

تصاویری که بی ام و منتشر کرده از یک خودروی دارای پوشش استتاری است و همچنان برای دیدن طراحی نهایی آن باید منتظر بمانیم. گرچه، با این تصاویر هم می‌توان ایده‌ای کلی در مورد شکل نهایی آن به دست آورد. این ذهنیت را با آن چه که از مدل بی ام و M850i دیده‌ایم ترکیب کنید و شکل نهایی M8 را می‌توانید تصور کنید.

به نظر این خودرو تفاوت زیادی با M850i نخواهد داشت، ولی اگر به دقت به هر دو مدل نگاه کنید، برخی تفاوت‌های قابل توجه را می‌توانید ببینید. بخش پایینی قسمت جلو به کمک دریچه‌های ورود هوای متفاوت و طراحی تهاجمی‌تر خطوط کاملاً با هم فرق دارند. میله‌های جلوپنجره خودرو همچنین ظاهراً دو برابر شده‌اند و همین به آن ظاهری اسپرت تر داده است.

بی ام و M8 همچنین به آینه‌های M استایل، مانند آن چه روی بی ام و M5 دیده بودیم، رینگ‌هایی زیبا، یک اسپویلر جلو و چهار سراگزوز مجهز می‌باشد. با این اوصاف، گرچه خودرو تفاوت زیادی با M850i ندارد، ولی بدون شک ظاهر آن تهاجمی‌تر است. صحبت در مورد طراحی ظاهری و بدنه دیگر بس است. بیایید سر اصل مطلب برویم.

خبر خوش اصلی زیر کاپوت خودرو خوابیده است. بی ام و M8 قدرت مورد نیازش را از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی ۴.۴ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری تأمین خواهد کرد. با اطمینان ما می‌توانیم تأیید کنیم که این موتور، همان پیشرانه استفاده شده در بی ام و M5 است. خروجی‌های این موتور به کمک یک سیستم دو دیفرانسیل xDrive تیونینگ شده توسط شاخه M اسپرت به تمام چرخ‌ها ارسال خواهد شد. این سیستم بیشتر به محور عقب تمایل داشته و یک حالت تک دیفرانسیل هم دارد. بی ام و M8 همان طور که متوجه شده‌اید، همان پیشرانه و سیستم انتقال قدرت M5 را دارد.

با این اوصاف، طی یکی دو سال آینده می‌توانیم منتظر بی ام و M8 کامپتیشن هم باشیم. شرکت همچنین گفته که در آینده از نسخه‌های M8 کانورتیبل و M8 گرن کوپه نیز پرده برداری خواهد کرد.

علاوه بر قدرت بیشتر، بی ام و M8 در مقایسه با M850i وزن بیشتری کم کرده و به شاسی M و برخی آپگریدهای سیستم تعلیق مجهز شده است. طبق ادعای بی ام و، M8 وزن کم‌تر، مرکز ثقل پایین‌تر، تقسیم وزن یکسان و طول بین دو محور بهینه شده دارد. می‌توانیم انتظار برخی تغییرات دیگر مانند تیونینگ ویژه سیستم تعلیق، ساب فریم‌های جدید، بوش‌ها و ترمزهای جدید که همگی برای کاهش وزن خودرو و همچنین سواری پویاتر طراحی شده‌اند را نیز داشته باشیم.

ما نیز مانند شما بی صبرانه منتظر رونمایی از M8 هستیم. خودرویی که بدون شک زیباترین و جذاب‌ترین مدل شرکت خواهد بود. منتظر تاریخ سازی M8 باشید.

منبع ترجمه: BMW BLOG

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar