نگاهی به لیست خودروهایی که موفق شدند بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کار کنند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به لیست خودروهایی که موفق شدند بالای 1.5 میلیون کیلومتر کار کنند

هیچ حسی بهتر از این نیست که خودروی صفر کیلومتری که خریداری کرده‌اید را سال‌های طولانی، بدون مشکل بتوانید سوار شوید. چند سال بعد از خرید کی مدل صفر کیلومتر، اقساط آن تمام شده و اگر تصادفی نداشته باشید، قیمت بیمه آن‌ها به قدری ارزان می‌شود که اصلاً به چشم نیاید. در صورتی که خودروی شما هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی نداشته باشد، برای راندن آن تنها هزینه‌ای که باید بکنید هزینه سوخت است. با داشتن چنین خودرویی، می‌توانید بخش زیادی از پول‌های خود را برای خرید یک مدل دیگر یا خرید هر چیزی که دوست دارید پس انداز کنید.

البته، گاهی اوقات خودروهایی بسیار با دوام پیدا می‌شوند که گویی تا ابد قرار است برای شما کار کنند. زمانی که کارکرد خودرو به بالای ۳۰۰ هزار کیلومتر می‌رسد، حرص و طمع مالک خودرو برای رسیدن به کیلومترهای بالاتر بسیار بیشتر می‌شود. شاید مسخره به نظر برسد، ولی گاهی اوقات آن قدر به خودروی خود اطمینان دارید که ممکن است فکر کنید می‌توانید با آن به رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر هم برسید.

در واقع، این موضوع آن قدرها هم که فکر می‌کنید مسخره نیست. ما کمی در مورد خودروهایی که به این عدد کارکرد رسیده‌اند تحقیق کرده و توانسته‌ایم به برخی نتایج شگفت انگیز برسیم. در این لیست، شما را با ۲۰ خودرویی آشنا خواهیم کرد که توانسته‌اند به رکورد بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکرد برسند. ترتیب قرار گیری خودروها در این لیست، از کم کارکرد تا پرکارکردترین است.

۲۰ - پورشه ۳۵۶C مدل ۱۹۶۴

یک شهروند اهل سن پدرو کالیفرنیا، پورشه ۳۵۶C مدل ۱۹۶۴ خود را به عنوان هدیه فارغ التحصیلی دانشگاه در اواسط دهه ۶۰ میلادی دریافت کرده بود. اکنون که ۵۰ سال تقریباً از آن روز می‌گذرد، آقای نیومارک هنوز هم با پورشه آبی خود رانندگی می‌کند و در طی این سال‌ها، خودروی وی رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر را رد کرده است. شاید باور نکنید، ولی طبق ادعای آقای نیومارک، وی در طول این سال‌ها تقریباً هر روز با پورشه خود رانندگی کرده است. رمز موفقیت او در رسیدن به این میزان کارکرد خود گویای همه چیز است. آقای نیومارک می‌گوید در طول این ۵ دهه، هر ۵ هزار کیلومتر یک بار به صورت کاملاً منظم، سرویس‌های دوره‌ای خودرو را انجام داده است.

۱۹ - تویوتا توندرا ۲۰۰۷

اگر فکر می‌کنید سال ۲۰۰۷ برای رسیدن به رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر سواری با یک خودرو غیرممکن است، ما هم با شما موافق هستیم. یک فرد اهل ایالت لوئیزیانا به نام ویک شپارد توانسته این کارکرد فوق العاده را با فقط ۹ سال رانندگی در ایالت خود و داکوتای شمالی ثبت کند. وی در طول این ۹ سال سفرهای زیادی هم به ویرجینیا داشته و به طور متوسط، سالانه ۲۰۰ هزار کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده است. زمانی که مقامات تویوتا از خبر این دستاورد آقای شپارد باخبر شدند، این خودروساز تصمیم گرفت با تحویل گرفتن توندرای وی، یک مدل صفر کیلومتر نسل جدید خودرو را به او تحویل دهد.

۱۸ - هوندا سیویک ۲۰۰۶

تقریباً همه می‌دانند که یک هوندا سیویک به راحتی می‌تواند تا ۵۰۰ هزار کیلومتر را بدون دردسر کار کند، ولی مردی به نام پال حبیب، توانسته طی ۵ سال اول خرید هوندا سیویک LX مدل ۲۰۰۶ خود، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کند. چند سال بعد، این فرد اهل ایندیانا رکورد ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر را ثبت کرده و هنوز هم با این خودرو رانندگی می‌کند. تقریباً در نصف این کار کرد، آقای حبیب فقط یک بار مجبور به تعویض موتور خودرو شده است. وی در مورد هوندا سیویک خود و خاطراتی که از آن در طول این سال‌ها دارد، در انجمن مالکان هوندا بسیار صحبت می‌کند که خواندن آن‌ها قطعاً خالی از لطف نخواهد بود.

۱۷ - ولوو ۲۴۰ مدل ۱۹۸۷

شرکت ولوو طی همه این سال‌ها حضور در بازار، توانسته اعتبار خوبی برای خود کسب کند و خودروهای این شرکت، به مدل‌هایی بسیار بادوام که مرگ ندارند معروف می‌باشند. یک مردن اهل مریلند به نام سلدن کوپر، در سال ۲۰۱۲ با گذر از رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر رانندگی با این خودرو، توانست نام ولوو ۲۴۰ مدل ۸۷ را وارد باشگاه میلیونی‌ها بکند. قبل از این او با چه خودرویی رانندگی می‌کرده است؟ وی در این مورد می‌گوید: "قبل از این خودرو، یک ولوو ۱۶۴-E مدل ۱۹۷۵ داشتم. زمانی که آن را فروختم، تقریباً ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد داشت."

۱۶ - داج رم مدل ۱۹۹۶

برخی از پیکاپ تراک های آمریکایی طی سال‌های طولانی که کار می‌کنند، خود را مدل‌هایی بسیار با دوام و بی دردسر نشان داده‌اند. یک مورد از این خودروها یک داج رم ۲۵۰۰ مدل ۱۹۹۶ است که به دن ادلمن تعلق دارد. وی در مورد دلیل خرید این خودرو گفته که آن موقع، بیشتر از آن که‌ برند یا مدل خودرو وی را به خرید آن ترغیب کند، این موتور دیزلی کامینز بوده که نظر وی را به خود جلب کرده است. وی در تمام این سال‌ها بسیاری از تعمیرات و سرویس‌ها خودرو را خودش انجام داده و این موتور را مانند کف دست خود می‌شناسد.

۱۵ - ولوو ۷۴۰ GLE مدل ۱۹۸۸

ویک درس، یک شهروند اهل گروور بیچ در ساحل مرکزی کالیفرنیا، این ولوو ۷۴۰ GLE مدل ۱۹۸۷ را با هدف رسیدن به کارکرد بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر خریداری کرده بود. در سال ۲۰۱۴، درس توانست به این مهم دست پیدا کند و اعلام کرد که به ثبت رکوردهای بالاتر هم فکر می‌کند. وی ادعا کرده که رسیدن به این موفقیت هیچ رمز و راز خاصی ندارد. به جز تعویض روغن و فیلترها، شلنگ‌ها و تسمه‌ها، وی می‌گوید در طول این سال‌ها هیچ کار خاص دیگری روی آن انجام نداده است. وی به این رکورد مهم با همان موتور اورجینال خودرو توانسته دست پیدا کند.

۱۴ - ساب ۹۰۰ SPG مدل ۱۹۸۹

خیلی‌ها هنوز افسوس انحلال برند ساب را می‌خورند و برخی داستان‌های شگفت انگیز از خودروهای این کمپانی، دلیل این موضوع را به خوبی نمایان می‌کنند. به عنوان مثال، پیتر گیلبرت اهل ویسکانسین، توانسته با یک دستگاه ساب ۹۰۰ SPG مدل ۱۹۸۹ به رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکرد دست پیدا کند. وی در سال ۲۰۰۶ به این رکورد دست یافت و مدتی بعد، خودرو را در موزه خودروی ویسکانسین بازنشسته کرد. فقط ۷۵۰۰ دستگاه ۹۰۰ SPG وارد بازار آمریکا شده و این یک نمونه، گل سرسبد همه آن‌هاست.

۱۳ - مرسدس بنز ۲۸۰SE مدل ۱۹۷۰

کلمه مناسب برای توصیف یک مرسدس بنز کوپه اوایل دهه ۷۰ میلادی چیست؟ شگفت انگیز و با ابهت اولین کلماتی هستند که به ذهن ما می‌رسند، ولی بدون شک هر کسی به شیوه خاص خود می‌تواند این بنزهای کلاسیک را توصیف کنند. این خودروها ظاهراً فوق العاده با دوام هم هستند و این مدل خاص توانسته در دستان جورج و لوستلا کوشل به کارکرد ۱.۵ میلیون کیلومتر برسد. زمانی که مرسدس بنز از این موضوع با خبر شد، ۲۸۰ کوشل ها را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و آن را در موزه اشتوتگارت در معرض دید عموم قرار داد.

۱۲ - هوندا آکورد ۱۹۹۴

هواداران هوندا قطعاً از شنیدن خبر این که یک آکورد توانسته به رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکرد دست پیدا کند قطعاً متعجب نخواهند شد. همان طور که این آکورد EX مدل ۹۴ نشان می‌دهد، ظاهراً مدل‌های اوایل دهه ۹۰ میلادی کیفیت ساخت بسیار خوبی داشته‌اند. این خودرو متعلق به یک مرد اهل منطقه واشنگتن دی سی بوده که با آکورد خود، در حرفه نقشه برداری فعالیت می‌کرده است و فقط در ۸ سال توانسته به این رکورد دست یابد. البته در مورد صحت و سقم این رکورد بحث‌های زیادی وجود دارد، زیرا کیلومتر شمار اورجینال خودرو در ۶۰۰ هزار کیلومتر خراب شده ولی کیلومتر شمار جایگزین ۱ میلیون کیلومتر را نشان می‌داده است. قضاوت با شما!

۱۱ - هوندا آکورد ۱۹۹۱

برخی خودروهای با کارکرد بسیار زیاد معمولاً بین مالک‌های زیادی دست به دست می‌شوند و این آکورد EX مدل ۹۱ هم از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو که کارکردی بالای ۱.۶۵ میلیون کیلومتر دارد، به پسر مالک آن پس از مرگش به ارث رسیده بود. این مدل در واقع نسل چهارم آکورد است و می‌توان این گونه نتیجه گرفت که کیفیت ساخت نسل‌های مختلف آکورد در طول همه این سال‌ها هیچ تغییر منفی‌ای نداشته است.

۱۰ - فورد اف ۲۵۰ مدل ۲۰۰۶

تراک های تجاری بخش اعظمی از این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. در این مورد خاص، بحث در مورد یک فورد اف ۲۵۰ مدل ۲۰۰۶ است که در حدوداً ۴ سال توانسته رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکرد را ثبت کند. فیل مارسلا، یک مرد اهل فلوریداست که هر ساله با تراک قدرتمند خود تقریباً ۳۲۰ هزار کیلومتر رانندگی کرده است. موتور اورجینال این خودرو پس از ۶۰۰ هزار کیلومتر کارکرد خراب شده، ولی موتور جایگزینی که آقای مارسلا روی آن نصب کرده، از یک خودروی دست دوم دیگر با بالای ۱ میلیون کیلومتر کارکرد گرفته شده بود و همین به وی اجازه داده تا فقط طی ۵ سال به کارکردی بالای ۱.۸ میلیون کیلومتر دست پیدا کند. در زمان نگارش این مطلب خودرو هنوز کار می‌کرده و الان این احتمال وجود دارد که خودرو رکورد ۳ میلیون کیلومتر را هم رد کرده باشد.

۹ - شورولت سیلورادو ۳۵۰۰ مدل ۲۰۰۶

فورد و رم خودروهای با کارکرد میلیونی زیادی دارند، شورولت هم چند مدل در این لیست دارد. هیو و تامی پنینگتون، زوجی که بعد از طوفان کاترینا یک دستگاه سیلورادو ۳۵۰۰ HD را خریداری کرده بودند، با این خودرو طی ۶ سال دقیقاً ۱ میلیون و ۹۶۰ هزار کیلومتر رانندگی کرده‌اند. طبق گفته این زوج، هیچ رمز و رازی پشت این موفقیت بزرگ آن‌ها نبوده است. آن‌ها فقط هر ۸ هزار کیلومتر روغن موتور را تعویض کرده و پس از مسافرت‌های طولانی، مخصوصاً در جاده‌های برفی و کثیف خودرو را شسته‌اند.

۸ - مرسدس بنز ۲۵۰SE مدل ۱۹۶۶

مرسدس بنزهای کوپه دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی معمولاً خودروهایی بسیار با کیفیت و با دوام هستند. در سال ۲۰۱۴، مالک یک بنز ۲۵۰SE مدل ۶۶ در تماسی با High Mile Club اعلام کرد که با خودروی خود، ۲ میلیون کیلومتر رانندگی کرده است. مالک اولیه این خودرو هنگام فروش آن، ۱ میلیون و ۴۲۷ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده بود. مالک بعدی این خودرو ۵۰۰ هزار کیلومتر دیگر با آن رانندگی کرده و نهایتاً، خودرو در اختیار مالک فعلی خود، رکورد ۲ میلیون کیلومتر کارکرد را رد کرده است. شرکت مرسدس بنز کارکرد واقعی این خودرو را با نصب یک نشان روی جلوپنجره خودرو تأیید کرده است. مانند برخی دیگر از مدل‌های لوکس این لیست، این خودرو در تمام طول عمر به خوبی نگهداری شده و هم اکنون هم در وضعیت خوبی قرار دارد.

۷ - شورولت سیلورادو ۱۹۹۱

فرانک اورسنیک، هر روز استیک و غذاهای دریایی را از شیکاگو به مقصد ویسکانسین می‌برد، به همین دلیل در سال ۱۹۹۶ وی یک شورولت سیلورادو مدل ۹۱ با تقریباً ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد را خریداری کرده بود. تا سال ۲۰۰۸، وی موفق شد رکورد ۱.۶ میلیون کیلومتر را با این خودرو ثبت کند. چند سال بعد، او موفق به ثبت رکورد ۲ میلیون و ۷۶ هزار کیلومتر کارکرد با این خودرو شد. در طول این سال‌ها، به جز سرویس و نگهداری روتین، وی کار دیگری انجام نداده و خودرو با همان موتور اورجینال خود هم اکنون در حال کار کردن است.

۶ - لینکلن Town Car مدل ۱۹۸۳

چت بلیسل یک مرد اهل کانزاس است که علاقه زیادی به سفر با خودرو و گردش در شهر دارد. او توانسته بود تا سال ۲۰۰۹ که شبکه سیان ان در مصاحبه‌ای با او این موضوع را تأیید کرد، تقریباً ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومتر با لینکلن Town Car مدل ۱۹۸۳ خود رانندگی کند. نکته جالب این که بلیسل گفته که خودرو در طول این سال‌ها به جز چند بار صفر شدن کیلومتر شمار، مشکل خاصی نداشته است. لینکلن تمامی قطعات این خودرو را تعویض و یک گارانتی مادام العمر را برای خودروی وی ارائه کرد.

۵ - فولکس واگن بیتل ۱۹۶۳

شاید اگر یک مورد مشترک که بین تمامی خودروهای این لیست وجود داشته باشد، آن کیفیت ساخت بالاست. یک مورد خاص و استثنا، فولکس واگن بیتل آلبرت کلاین است که در سال ۱۹۶۳ آن را به قیمت ۱۹۰۰ دلار خریداری کرده بود. این خودرو که آپشن روکش چرم و آینه بغل را هم دارد، برای سفرهای طولانی و کارکرد زیاد ساخته نشده است. ولی کلاین مصمم بود که به این رکورد بزرگ دست پیدا کند و به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، در مسیر دست یابی به این رکورد بزرگ در سال ۱۹۸۷، کلاین مجبور شده هفت بار موتور خودرو را تعویض کند. آخرین کارکرد ثبت شده قبل از بازنشستگی این بیتل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر بود.

۴ - پلیموت فیوری ۱۹۶۳

برای رسیدن به رکورد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر در چنین خودرویی، شما باید به خوبی و به طور منظم آن را سرویس و تعمیر کنید و در عین حال، شانس بسیار بالایی هم داشته باشید. جوزف وایلانکورت، یک راننده تاکسی اهل مونترال کانادا، که با پلیموت مدل ۱۹۶۳ خود به دنبال ثبت این رکورد بود، تا آخر کار شانس به خوب با او یار بوده است. در حالی که فقط چند صد کیلومتر تا ثبت رکورد بیشترین کارکرد خودرو در کتاب رکوردهای گینس در سال ۱۹۹۹، پلیموت فیوری داستان ما در تصادف با یک تراک که چراغ قرمز را رد کرده بود به طور کامل از بین رفت.

۳ - ولوو ۲۴۵ GL مدل ۱۹۷۹

این خودروی ولوو، یک مدل شخصی نبوده و راننده‌های مختلفی در طول سالیان اخیر با آن رانندگی کرده و رکورد ۲ میلیون و ۶۲۳ هزار کیلومتر کارکرد را با آن در سال ۲۰۱۴ ثبت کردند. یک شرکت ساختمان سازی فنلاندی به نام S.E. Makinen از این خودرو به عنوان خودروی شرکت استفاده می‌کرده است. طبق گفته یکی از مدیران این شرکت، در طول این سال‌ها کارمندان شرکت به خوبی و با احتیاط با آن رانندگی می‌کرده‌اند و تمامی سرویس‌های دوره‌ای آن، سر وقت انجام شده‌اند.

۲ - مرسدس بنز ۲۴۰D مدل ۱۹۷۶

رسیدن به رکورد ۱.۶ میلیون کیلومتر کارکرد با خودرو کار بزرگی است، ولی ثبت رکورد بالای ۴ میلیون کیلومتر کارکرد واقعاً اتفاقی است که خیلی با آن مواجه نمی‌شویم. گرگوریس ساشینیدیس، یک راننده تاکسی یونانی است که با مرسدس بنز ۲۴۰D مدل ۷۶ خود، توانست بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ رکورد ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر کارکرد را ثبت کند. آن موقع، مرسدس بنز این خودرو را به عنوان پرکارترین خودروی تاریخ این برند معرفی کرد و به جای آن، یک دستگاه بنز C کلاس صفر کیلومتر را به وی اهدا کرد. این خودرو هم اکنون در موزه کمپانی حضور دارد.

۱ - ولوو P1800 مدل ۱۹۶۶

تعداد خودروهایی که رکورد ۱.۵ میلیون کیلومتر کارکرد را ثبت کرده‌اند بسیار زیاد بوده و حتی برخی خودروها وجود دارند که بالای ۳ میلیون کیلومتر هم کار کرده‌اند. ولی، تنها فقط یک خودرو در نیا وجود دارد که به رکورد ۴.۸ میلیون کیلومتر کارکرد رسیده است. آن خودرو یک دستگاه ولوو P1800 مدل ۱۹۶۶ است که به ایرو گوردون اهل لانگ آیلند نیویورک تعلق دارد. گوردون در سال ۲۰۱۴، با ثبت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، توانست رکورد گینس را بشکند.

توصیه‌های او مانند تقریباً دیگر مالکان این خودروهاست: سرویس‌های دوره‌ای را به موقع انجام دهید، روغن را سر وقت تعویض کنید، خودرو را به طور منظم بشویید و از قطعات اصلی استفاده نمایید. در مصاحبه‌ای با ایندی استار، گوردون همچنین به استفاده از بنزین سوپر در خودرو هم اشاره کرده بود که تأثیر زیادی به اعتقاد وی روی کارکرد موتور خودرو دارد. نهایتاً، توصیه او این است که به نمایندگی‌ها اعتماد کرده و برای سرویس و تعمیرات، به مکانیک‌های متفرقه مراجعه نکنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما، خودروهای ایرانی و چینی توانایی رسیدن به چنین کارکردهایی را دارند؟ اگر خودرویی را می شناسید که کارکرد میلیونی دارد، حتما در بخش کامنت ها آن را به ما و دیگر مخاطبان زوم فور کار معرفی کنید.

منبع ترجمه: وب سایت چیت شیت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

24 دیدگاه ها برای "نگاهی به لیست خودروهایی که موفق شدند بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کار کنند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علیرضا
مهمان

سلام.پدر من یه تویوتا کمری مدل ۲۰۰۸ داره.تاکسی فرودگاهه.تا الان یک میلیونو ششصد هفتصد هزارتا راه رفته

mmd aqa
مهمان

یه رفیقمون پراید هاچبک داره ماله کیاس مدل ۱۳۷۵
دو میلیون و ششصد هزار تا کارکرده خواستین بگین عکسشم دارم بفرستم mmd_hosini

سالار
مهمان

۵ میییلییییون کارکرد خودرو !!!!!!! یااااااااااااا