تغییر مشخصات کشنده سایپا دیزل KX520

بروزرسانی در: شنبه 27 آبان 02 ساعت 13:28
تغییر مشخصات کشنده سایپا دیزل KX520
بروزرسانی ۲۷ آبان ۱۴۰۲: شرکت سایپادیزل با نمایش عمومی کامیون کشنده KX520 در نمایشگاه بین المللی تهران، مشخصات فنی این کامیون را اعلام کرد.

براساس این گزارش، کامیون کشنده KX520 از نسل جدید موتورهای کامینز بهره می برد که در این کامیون این موتور ۱۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند. سیستم سوخت رسانی common rail، سیستم کاهش آلایندگی SCR، پیش گرمکن هوای موتور و فن الکتریکی ویسکوز از دیگر امکانات موتور مورد اشاره است.

قدرت موتور کامیون کشنده KX520 4*2 سایپادیزل ۵۲۰ اسب بخار اعلام شده است و این کشنده از گیربکس زد. اف بهره می برد.

وزن شاسی KX520 هشت هزار و ۹۲۰ کیلوگرم است و مجموع وزن ناخالص در این کامیون، ۴۵ تن می باشد.

سیستم تعلیق جلو فنر پارابولیک به همراه کمک فنر و میل موجگیر، و سیستم تعلیق عقب سیستم تعلیق بادی(۴بالشتک) به همراه کمک فنر و میل موجگیر است.

ترمزهای جلو و عقب دیسک، دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب که با هوای فشرده کار می کند، سیستم ترمز ضدقفل، کمپرسور باد دو سیلندر، ترمز تپه، ترمز تریلر، ترمز موتور، ترمز اضطراری پیشرفته AEBS، سیستم ترمز ممانعت از برخورد روبرو، سیستم هشدار حرکت بین خطوط LDWS، تانک های باد آلومینیومی و ... از جمله امکانات سیستم ترمز در کامیون کشنده KX520 اعلام شده است.

مخزن سوخت در این کامیون کشنده ۱۰۹۰ لیتر(۶۴۰+۴۵۰ لیتر) آلومینیومی، و مخزن اوره ۴۵ لیتر از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا است.

طول، عرض و ارتفاع کامیون کشنده KX520 به ترتیب ۶۳۶۰، ۲۵۰۰ و ۳۹۶۰ میلی متر با فاصله محوری ۳۸۰۰ میلی متر اعلام شده است.

امکانات جانبی کامیون کشنده KX520 4*2 سایپادیزل شامل نسل جدید دونگ فنگ مدل خواب دار، دو تختخواب، سقف بلند، کابین فولادی تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ، بالابر برقی اتاق، صندلی بادی قابل تنظیم راننده، گرمکن و سردکن صندلی راننده، صندلی بادی شاگرد، سیستم تعلیق اتاق بادی+جلو+عقب)، سیستم تهویه مطبوع، شیشه شور و برف پاک کن چند زمانه، آفتاب گیر خارجی، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، آینه های برقی جانبی، گرم کن آینه، کولر درجا، یخچال، بخاری درجا، سیستم مولتی مدیا، اتولایت، تاخوگراف VDO و چراغ روز و ... می شود.    

خاطرنشان می شود که قیمت کامیون کشنده KX520 4*2 مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

 
بروزرسانی ۴ دی ۱۴۰۱: کشنده جدید آرتا KX520 از سوی شرکت سایپا دیزل معرفی شد و در دید عموم قرار گرفت.

همزمان با برپایی ششمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک در هفته قبل، جدیدترین کشنده سایپادیزل یا بهتر بگوییم "آرتا KX520" که نسل ارتقاء یافته کامیون آرتا KX است با ۵۲۰ اسب بخار و تجهیزات پیشرفته و جدید، معرفی شد.

کشنده های دانگ فنگ که توسط سایپادیزل تولید و به بازار عرضه می‌شود، سالیان سال است در بازار کشور شناخته شده است و این برند توانسته جایگاه خود را در میان رقیبان صاحب نام کسب کند. حتی محصولات جدید این برند تهدیدی جدی برای خودروهای تجاری تازه وارد بازار کشور است. یکی از مزیت های محصولات دانگ فنگ شبکه گستره خدمات پس از فروش و مراکز تعمیر زیر نظر شرکت سایپادیزل است که خیال مالکان کشنده‌های این برند را راحت می کند.

دومین نکته در مورد کشنده ها و دیگر محصولات دانگ فنگ در بازار ایران، شناخت تعمیرکاران سطح کشور با نکات فنی این خودروهاست. بی شک این امتیاز به دلیل حضور نسل های قدیمی این خودروساز در جاده های کشور است که از اوایل دهه ۸۰ با عرضه نخستین نسل از کشنده‌های دانگ فنگ شکل گرفت. از این رو حتی اگر راننده ای به شبکه خدمات سایپا(سایپا دیزل) هم دسترسی نداشته باشد، تعمیر خودروهای دانگ فنگ توسط کارگاه های خصوصی امری در دسترس است، ضمن این که تامین قطعات یدکی این خودروها نیز کار آسانی است.

چنانچه از نکات نگهداری و خدمات کشنده آرتا KX بگذریم، اصلی ترین مزیت آن مشخصات فنی است. در واقع گشتاور و قدرتی که موتور این خودرو تولید می کند، یکی از اصلی ترین مزیت های رقابتی آن به شمار می رود.

موتور پر توان ۵۲۰ اسب بخار
موتور کشنده KX520 کامینز CUMMINS است. برندی که ریشه های امریکایی دارد و در چین تولید می شود. موتورهای کامینز را باید در جرگه کارآمد ترین و البته کم استهلاک ترین موتورهای دیزلی جهان به حساب آورد.

موتور کشنده دانگ فنگ KX با مدل ISZ520-51 قادر است به توان ۵۲۰ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۲۴۶۰ نیوتن متر برسد. این اعداد و ارقام موجب شده کشنده های سایپادیزل در رده کشنده های پرتوان تولیدی کشور قرار بگیرد. ضمن این که از دیگر نکات مثبت این کشنده دست یابی به حداکثر گشتاور از دور ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ دور بر دقیقه است.

توان تولید شده در موتور، توسط گیربکس ZF traxon اتوماتیک ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب و یک سیستم تعویض دنده هوشمند به محور کشنده منتقل می شود. ترکیب محوری این کامیون ۲*۴ است با توجه به تک محور بودن و برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو ۵ اروپا، امکان تردد در جاده های برون مرزی را هم دارد.

سیستم تعلیق این کشنده در محور جلو به صورت فنر پارابولیک همراه با کمک فنر و میل موج گیر است. سیستم تعلیق محور عقب بادی، به همراه ۴ بالشتک قابل تنظیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. ترمز در هر دو محور جلو و عقب به صورت دیسکی است که میزان قدرت ترمز در این کشنده را افزایش می دهد. این کشنده دارای سیستم پایداری ESC و سیستم ترمز EBS و نیز سیستم ترمز اضطراری پیشرفته AEBS می باشد.

محصول به سیستم رادار هشدار رانندگی بین خطوط مجهز می باشد و به صورت استاندارد کولر درجا و بخاری درجا را به خریدار ارائه می کند. کشنده آرتا سقف بلند و دو تخت خواب دارد که در مسیر های طولانی و برای دو سرنشین کاربردی هستند. وزن مجموع ناخالص این کشنده ۴۵ هزار کیلوگرم است و وزن مجاز مجموع محورها ( GVW) به ۱۸ هزار کیلوگرم می رسد. تقسیم بندی فشار مجاز محورها به این گونه است که محور جلو ۷ هزار کیلوگرم و محور عقب ۱۳ هزار کیلوگرم ظرفیت دارند. همچنین مجموع مخازن سوخت آلومینیومی KX520 1090 لیتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی و سایر امکانات
این کشنده، کلاچ تک صفحه ای هیدرولیک با کنترل بادی دارد. همچنین دیفرانسیل عقب به قفل مجهز است. ترمز موتور دو مرحله ای، سیستم سوخت رسانی common rail، توربو شارژ، فن الکتریکی ویسکوز، تانک باد آلومینیومی، ترمز تریلی و ترمز پارکینگ نیز از دیگر امکانات KX520 به حساب می آیند.

لیست تجهیزات و آپشن های کشنده آرتا KX520 لیستی بلند بالاست که هنوز هم ادامه دارد. بالابر برقی اتاق، صندلی بادی قابل تنظیم راننده، صندلی بادی شاگرد، سیستم تعلیق بادی اتاق (جلو + عقب)، سیستم تهویه مطبوع، تاخوگراف VDO و کروز کنترل، آفتاب گیر خارجی، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، آینه های جانبی برقی و بادگیرهای سقف و جانبی کابین از جمله موارد قابل ذکر به حساب می آیند.

خاطرنشان می شود: مخزن اوره این کشنده نیز ۴۵ لیتری و از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا(HDPE) است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar