کوپرا در اندیشه ساخت یک شاسی بلند کوپه + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
کوپرا در اندیشه ساخت یک شاسی بلند کوپه + تصاویر

علاقه سئات برای طراحی و ساخت خودروهای شاسی بلند با رونمایی از مدل آتکا در اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز شد. بعد از این شاسی بلند کامپکت بود که مدل کوچک‌تر آرونا معرفی شد و همین چند وقت پیش، شرکت مدل بزرگ‌تر تاراکو را رونمایی کرده است.

ظاهراً جاه طلبی‌های این برند خودروساز اسپانیایی همین جا تمام نشده و سئات به دنبال وارد کردن یک شاسی بلند کوپه به بازار می‌باشد. طبق ادعای اتو اکسپرس، مقامات سئات نام ترامار را اخیراً ثبت تجاری کرده‌اند و به احتمال زیاد، آن را روی شاسی بلند کوپه جدید خود استفاده خواهند کرد.

کوپرا در اندیشه ساخت یک شاسی بلند کوپه + تصاویر

Autodromo de Sitges-Terramar نام یک پیست اتومبیل رانی قدیمی در نزدیکی شهر بارسلوناست که در دهه ۲۰ میلادی ساخته شده بود. مراسم معرفی برند کوپرا نیز اوایل سال جاری میلادی در همین پیست برگزار شده بود. ترامار دقیقاً مطابق با سیاست‌های نام گذاری محصولات سئات است که از نام‌های جغرافیایی اسپانیایی معمولاً الهام می‌گیرد. از سویی دیگر، تلفظ آن در زبان‌های مختلف هم کار بسیار راحتی می‌باشد.

دکتر ماتیاس رابه، رئیس بخش تحقیق و توسعه سئات قبلاً در مصاحبه‌ای پروژه طراحی و توسعه یک کراس اور هم اندازه با لئون را تأیید کرده بود. این مدیر ارشد شرکت از خودرو مذکور با عنوان یک مدل کراس اور کوپع مانند و با طراحی اسپرت یاد کرده و گفته بود که این خودرو می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب برای برند کوپرا باشد. اگر منظور ماتیاس رابه همین شاسی بلند ترامار باشد، این خودرو جایگاهی بین آتکا و تاراکو در خانواده محصولات شرکت خواهد داشت.

کوپرا در اندیشه ساخت یک شاسی بلند کوپه + تصاویر

هرچند، اتو اکسپرس در گزارش خود یک احتمال دیگر را مطرح کرده و گفته که این خودرو در واقع نسخه کوپه از شاسی بلند تاراکو می‌باشد که در طراحی آن از کانسپت ۲۰v20 الهام گرفته شده است. شرکت این مدل کانسپت را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی کرده بود. اتو اکسپرس می‌گوید این خودرو بالای ۳۰۰ اسب بخار قدرت، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل و گیربکس دو کلاچه اتومات خواهد داشت. احتمال استفاده از یک موتور الکتریکی کوچک هم برای این خودرو وجود دارد.

به احتمال زیاد، ۱۸ تا ۲۴ ماه بعد از رونمایی کوپرا ترامار می‌توانیم منتظر عرضه نسخه‌های سئات این خودرو هم باشیم. این خودروها انواع مدل‌های بنزینی و دیزلی خواهند بود، هرچند احتمال عرضه نسخه‌های هیبریدی هم وجود دارد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar