بررسی تخصصی برلیانس H320 و مشخصات فنی

بروزرسانی در: شنبه 29 تیر 98 ساعت 20:09
بررسی تخصصی برلیانس H320 و مشخصات فنی

برلیانس H320 یک هاچبک شهری جمع‌وجور بوده که به لطف طراحی زیبا، امکانات رفاهی متنوع، قیمت مناسب و... فروش خوبی را در بین سایر محصولات پارس خودرو تجربه کرده است. با ما همراه باشید تا در چندین بخش مجزا به بررسی این خودروی زیبا بپردازیم.

در طی یک دهه گذشته بازار خودرویی کشور چین به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو جهان تبدیل‌شده است و این امر همکاری بیش‌ازپیش خودروسازان مطرحی چون پورشه، تویوتا، ب‌ام‌و و... را با این برندهای چینی به دنبال داشته است. در این میان کمپانی‌های نوپایی همچون برلیانس‌اتو (Brilliance Auto) هم از این قافله جانمانده و توانستند با عقد قراردادهایی با شرکت‌های قدرتمند اروپایی، پیشرفت روزافزون خود را تضمین کنند. اکنون نزدیک به ۲۶ سال از شروع فعالیت‌های شرکت خودروسازی برلیانس‌اتو می‌گذرد و برنامه‌ریزی‌های صحیح و سیاست‌های آینده‌نگرانه این کمپانی، آن را به یکی از خودروسازان موفق چین تبدیل کرده است.
محصولات این کمپانی چینی چند سالی است تحت نمایندگی پارس‌خودرو به بازار کشور عرضه می‌شوند، استقبال خوبی که از این محصولات صورت گرفته است باعث شده تیم بررسی تخصصی Z4CAR  این بار به سراغ برلیانس H320 رفته تا پس از نقد و بررسی این هاچبک جمع و جور، نتایج آن را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهد؛ بنابراین اگر قصد خرید H320 را دارید یا علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری


H320

H320 یک هاچبک شهری جمع‌وجور محسوب می‌شود که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب  ۱۷۵۸، ۱۴۶۰ ،۴۲۱۰ میلی‌متر بوده و در سگمنت C جای می‌گیرد. طبق ادعای شرکت سازنده طراحی این هاچبک زیبا توسط موسسه طراحی پینین فارینا انجام شده است. در یک نگاه  کلی می‌توان طراحی ظاهری H320 را اسپرت و جوان‌پسند توصیف کرد که درواقع همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث فروش بیشتر این خودرو نسبت به سایر اعضای خانواده برلیانس بوده است. در نمای جلویی خودرو طراحی خطوط تند روی کاپوت در هماهنگی کامل با طراحی جسورانه چراغ‌ها و سپر انجام‌شده، که این مسئله جذابیت خاصی را به این هاچبک زیبا بخشیده است. در نمای جانبی رینگ‌های ۱۵ اینچی و گلگیرهای حجیم این خودرو بیش از هر بخش دیگری خودنمایی می‌کند. نمای پشتی این خودرو مطمئنا زیباترین بخش طراحی خارجی این خودرو محسوب می‌شود و بد نیست بدانید که به نظر برخی کارشناسان در طراحی این بخش از H320 تا حدودی از ب‌ام‌و سری۱ تقلیدشده است که کمی بعید به نظر می‌رسد!

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


برلیانس H320

به‌محض قرار گرفتن در فضای داخلی برلیانس H320 فرمان چرمی، صندلی‌های راحت چرمی و طراحی ساده اما جذاب فضای داخلی خودرو حس مثبتی را به شما القا می‌کند. داشبورد این هاچبک چینی گرچه از پلاستیک خشک ساخته‌شده است اما از طراحی قابل قبولی برخوردار بوده که باعث می‌شود تا حدودی جنس بد مواد اولیه آن را از یاد ببرید. در بخش مرکزی داشبورد یک سیستم ملتی مدیا زیبا وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به ترانه‌های دلخواه خود باکیفیتی مطلوب گوش فرا دهید و از رانندگی لذت ببرید. مکان قرارگیری ستون‌های A و زاویه شیشه جلو این خودرو باعث می‌شود تا دید و تسلط بسیار خوبی را نسبت به محیط اطراف تجربه کنید و می‌توان گفت بخش طراحی شرکت برلیانس در این بخش هم بسیار خوب عمل کرده است.
از امکانات رفاهی خوبی که برای این خودرو در نظر گرفته‌شده می‌توان به کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، تنظیم نور صفحه کیلومتر، تنظیم ۸ جهت صندلی راننده، سیستم مولتی مدیا دارای ۴ عدد بلندگو و۲ عدد توئیتر و... اشاره کرد.

مشخصات فنی و مصرف سوخت برلیانس H320


برلیانس H320

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی مجهز شده است که توان خروجی ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. شاید برای آن دسته از خوانندگانی که تاکنون تجربه رانندگی با این خودرو را نداشته‌اند تعجب‌آور باشد که بدانند یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این خودرو پیشرانه کم‌رمق آن محسوب می‌شود؛ که علیرغم توان خروجی قابل‌قبولی که این پیشرانه دارد به دلیل وزن بالای کابین خودرو و همچنین استفاده از گیربکس ۴ سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک) شتاب اولیه‌ این خودرو در حدود ۱۳ ثانیه برای مدل‌های دستی و حدود ۱۶ ثانیه برای مدل‌های اتوماتیک اعلام‌شده است. ناگفته نماند که این شتاب کم طبق تجربه نگارنده و همچنین بسیاری از دارندگان این خودرو، در خیلی از موارد می‌توانند شما را ناامید کند، مخصوصا در سربالایی‌ها! البته نباید فراموش کنیم که این مشکل در مدل‌های دنده دستی شدت کمتری دارد و اغلب دارندگان نمونه‌های دنده دستی از شتاب خودرو خود رضایت کامل دارند.
یکی از نکات مثبت برلیانس H320 مصرف بهینه این خودرو است که طبق ادعای شرکت سازنده، این خودرو به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند این در حالی است که تمامی رقیبان این خودرو همچون دانگ فنگ H30، رنو ساندرو یا حتی پژو ۲۰۷ مصرفی بیشتری نسبت به آن دارند.

سیستم تعلیق


h320

سیستم تعلیق بخش جلویی این خودرو از نوع مستقل مک فرسون و تعلیق بخش عقب آن نیز از نوع نیمه مستقل میل پیچشی است، که باعث شده برلیانس H320 در بخش هندلینگ یکی از بهترین‌ها در کلاس خود باشد و همچنین فرمان برقی این خودرو عملکرد بسیار مناسبی داشته که باعث می‌شود چه در زمان پارک و چه در زمان عبور از جاده‌های پرپیچ حس خوبی را به راننده القا شود.

ایمنی


H320

برخلاف تصور عامه مردم در رابطه با امنیت پایین خودروهای چینی، برلیانس H320 مجهز به امکاناتی همچون ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد سرقت موتور، سیستم ورود و استارت بدون کلید (Keyless Entry)، یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، میله ضربه گیر درهای جانبی، ترمزهای دیسکی قدرتمند مجهز به ABS +EBD و...  است که نسبت به سایر رقبا در جایگاه مناسبی قرار دارد. در رابطه با نتایج تست‌های ایمنی انجام شده برروی این خودرو شبهات زیادی وجود دارد؛ زیرا طبق اعلام رسمی سایت برلیانس‌اتو، برلیانس H320 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه C NCAP شده است؛ اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای درباب تست‌های انجام شده برروی این خودرو در سایت‌ C NCAP موجود نیست، بنابراین باید قبول کرد با وجود تمامی سیستم‌های امنیتی که در H320 وجود دارد، اعتماد به این خودرو کاره سختی خواهد بود!

کلام آخر


H320

در پایان باید گفت که با توجه به بازار پر تقاضای بازه قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، خودروهای متنوعی در این دسته قرار دارند که تعداد کمی از آن‌ها به‌صورت هاچبک، جوان‌پسند و بروز طراحی‌شده‌اند؛ اما برلیانس H320 یکی از بهترین خودروها در این بازه قیمتی و این کلاس خودرویی محسوب می‌شود که گرچه ضعف‌های بزرگ و کوچک زیادی در آن به چشم می‌خورد ولی متأسفانه تا بازه قیمتی زیر صد میلیون تومان پیدا کردن خودرویی که پاسخگوی تمامی نیازهای مصرف‌کننده باشد عملا کاری غیرممکن است؛ بنابراین با توجه به موارد توضیح داده‌شده در بالا شما خواننده گرامی از بین خودروهای دانگ فنگ H30، رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ و برلیانس H320 کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟

 

 
نویسنده: سعید رنجبر  عکاس : آریا محسنی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

35 دیدگاه ها برای "بررسی تخصصی برلیانس H320 و مشخصات فنی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

من سوار این ماشین شدم البته با موتور و گیربکس جدید. خیلی عالیه از همه رقیباش سرتره اصلا با *** مثل دنا پلاسیده قابل قیاس نیس.

کیهان
مهمان

پارس خودرویی که ماکسیما تیانا رونیز و …مونتاژ میکرد.رو اورده به خودرو چینی…..

EHSANCH
عضو سایت

🙁

محمود
مهمان

طبق مشخصات بالا اول ۲۰۷ دوم ساندرو سوم برلیانس چهرم دانگ فنگ

salim
مهمان

ولی خدایش ماشین خوبیه هم جذابیت داره بلاخره کمم راه نمیره مخصوصا ک h330 at خیلی نرم تر از۳۲۰ها هسش درسته قیمتش بالاس ولی از رقبا خیلی سر تره

محمد
مهمان

زیاد ذوق نکن پیکان ۴۰سال پیش هم زنجیر تایم داره شما مثل همین پیکان ۲۰سال برونش بعد نظرت رو درباره این اشغال چینی بده اینا سر ۲سال تعطیل میشن

حمید
مهمان

عزیز جان خیلی از ماشینای خارجی هم الان زنجیر تایم هستن

حسن
مهمان
قبل از انتخاب ماشین من هم انقدر شنیدم که چینی آشغاله و کیفیت نداره که حسابی دو دل شدم و دنبال خودروهای وطنی بودم ولی در نهایت با تحقیق بسیار اول سال ۹۷ یه برلیانس کراس موتور جدید خریدم و الان واقعا از انتخابم راضی هستم وخوشحالم که به حرف دوستانی که حتی تجربه یکبار رانندگی با این خودروها رو ندارن گوش ندادم – حتی در رابطه با شتاب کم در کفی و سربالایی درسته به ماشین های دنده دستی مثل ۴۰۵ نمیرسه ولی واقعا راضی کنندست و وقتی بهش عادت میکنی از رانندگی و شتابش لذت می بری ضمن… بیشتر
علیرضا
مهمان

داداش نوشتی فضای جذاب داخلی اونم با این داشبورد؟؟؟؟…
مگه ازین معمولی تر هم راه داشت طراحی کنن؟؟؟
فقط کافیه یسر به بقیه رقباش تو این رنج بزنید. همه دوستان میدونن شاید جادارتر از خودرویی مثل ۲۰۷ باشه اما چه از لحاظ قیمت ، زیبایی و یا هر چیز دیگه ای حتی قابل مقایسه با ۲۰۷ نیست. از نظر فنی هم با ساندرو دیگه حرفی برای گفتن نمی‌مونه.
اینهمه تعریف ازh320 واقعاً جای تعجب داره.

Mohsen
مهمان

نسبت به ساندرو ۲۰۶ ۴۰۵ و…. نوشته

داریوش رحیمیان
مهمان

ماشین زیر حجم ۲۰۰۰ اتوماتش فایده ای نداره یا حداقل با این حجم ولی توربو . موتور ۱۵۰۰سی سی تنفس طبیعی اونم چینی که دیگه اتومات کردن نداره ! لاکپشت بزک شده .

نادر ترحمي
مهمان

ارم پارس خودرو جلو پنجره بسیار بزرگ
تبلیغات رو صندوق عقب و درب پنجم بسیار زیاد و شلوغ
تنوع رنگی بسیار پایین
نسبت به شتاب پایین و دارا بودن فقط دو ایربگ و مونتاژ در کشور ایران قیمت ٢۵/. گران

حمید
مهمان

من الان ی سال مدل دنده ای h330 دارم .واقعا راضیم یکی از چیزایی خیلی خوشم اومد زنجیر تایم بودنشه .ایمنیش هم خوبه واقعا چنتا عکس تصادف ازش دیدم که اگر پژو و دنا بود معلوم نبود چه بلایی سر سرنشیناش میومد در ضمن الان برلیانس موتور جدید هم هست که گیربکسشم عوض شده و مشکل شتابگیریش تا حدی برطرف شده البته واس من موتور قدیمه.به نظر من نسبت به ماشینای هم قیمت خودش بهتره و با توجه به مصرف کمش برای شهر عالیه