نقد و بررسی کیا سورنتو ۲۰۲۱ ، بالاتر از حد انتظارات !

بروزرسانی در: چهارشنبه 12 آبان 00 ساعت 16:46
نقد و بررسی کیا سورنتو 2021 ، بالاتر از حد انتظارات !

کیا با معرفی نسل چهارم سورنتو SUV 2021 که بر پایه کراس اوور فوق العاده موفق کیا تلوراید است بسیار عالی ظاهر شده است و بالاترین انتظارات را برآورده میکند ، با این حال، در حالی که هر دو شاسی بلند در یک سگمنت سایز متوسط ​​و سه ردیفه به رقابت می پردازند، سورنتو کمی کوچکتر از تلوراید است اما با طراحی جذاب، قیمت مقرون به صرفه تر و طیف متنوعی از پیشرانه ها که شامل دو موتور بنزینی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی است، خریداران زیادی را به سمت خود جذب میکند.

سورنتو جدید ممکن است همان سبک جسورانه تلوراید را نداشته باشد. اما خطوط به کار رفته شده در بدنه آن بسیار مدرن به نظر می‌رسند و جزئیات ظاهری برجسته‌تری مانند الگوی شش‌ضلعی در جلوپنجره و چراغ‌های LED چشم‌نواز عقب آن را نشان می‌دهند. پکیج ۲۸۰۰ دلاری X-Line در مدل های SX چهار چرخ محرک موجود است که شامل تغییرات در سپرهای جلو و عقب و آپشنهای بیشتر می باشد. تیپ X-Line با رنگ سبز Aruba نیز موجود است که به خوبی با فضای داخلی چرمی قهوه ای سورنتو هماهنگ می شود . هارمونی جذابی را ارائه میدهد که در تصویر زیر میتوانید مشاهده فرمایید.

نمای داخلی سورنتو 2021

نمای داخلی سورنتو ۲۰۲۱

طراحی و کیفیت متریال کابین سورنتو واقعا تحسین برانگیز است، روکش چرمی آن نرم و لطیف است و پانل های خوش فرم با دوخت جذاب و دسته های مخملی است. دریچه‌های هوای فراوان داشبورد به نظر شلوغ میرسد، اما سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی SX به راحتی در دسترس راننده قرار می‌گیرد و کنترل‌های تهویه مطبوع به خوبی کار خود را انجام میدهد. مدل های LX، S و EX دارای صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی کوچکتر با اتصال بی سیم Android Auto و Apple CarPlay هستند، اما عجیب است که صفحه نمایش بزرگتر SX برای دسترسی به این ویژگی ها، شما را ملزم می کند تا گوشی خود را با کابل USB قدیمی وصل کنید!

با توجه به کمتربودن ۸ سانتی متری فاصله محوری سورنتو نسبت به تلوراید، سورنتو از نظر اندازه به کراس اوورهای سایز متوسط ​​دو ردیفه مانند هوندا پاسپورت نزدیک‌تر است، با این حال کیا به صورت استاندارد با ردیف سوم صندلی‌های عرضه می‌شود که برای رفت و آمد بزرگسالان چندان راحت نیست و همینطور فضای کافی برای لم دادن وجود ندارد. اگر ما یک سورنتو جدید داشتیم، احتمالاً ردیف سوم را تا شده رها می‌کردیم تا زمانی که مسافران اضافی برای مسیرهای کوتاه داشتیم. چون عملا فضای صندوق با باز بودن ردیف سوم صندلی ها بسیار محدود میشود.

سورنتو چهار گزینه پیشرانه ارائه می‌کند، از جمله ۱- یک موتور پایه ۱۹۱ اسب بخاری ۲.۵ لیتری خطی چهارسیلندر۲- یک توربوشارژر ۲.۵ لیتری چهارسیلندر۳- نمونه هیبریدی که با موتور ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر جفت می‌شود و ۴- یک هیبریدی پلاگین با بسته باتری بزرگ‌تر که برد الکتریکی ادعایی حدودا ۵۲ کیلومتری را امکان پذیر میکند. ما در این تست از پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو ۲۸۱ اسب بخاری استفاده کرده‌ایم و از کشش پیشرانه و نرم بودن و راحت بودن سواری لذت برده‌ایم. مصرف سوخت ترکیبی نیز در نمونه توربو چهار چرخ محرک حدودا ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در زمان تست سورنتو توربو ما متوجه تاخیر جزئی در پاسخ دریچه گاز هنگام شروع از حالت توقف با گیربکس دوکلاچه شدیم، اما به طور کلی زمانی که خودرو در حرکت بود تعویض دنده ها بسیار نرم و بدون ضربه عمل میکرد. در تستی که با نمونه توربو انجام دادیم خودرو در حدود ۶.۳ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که که سریع‌تر از Telluride است و با بسیاری از رقبای ۶ سیلندر قابل رقابت است. ما تخمین می زنیم که سورنتو تنفس طبیعی تقریباً ۲.۵ ثانیه کندتر از نمونه توربو می باشد.

در مقایسه با سواری شناور و هندلینگ نه چندان جالب نسل قبلی سورنتو، مدل جدید به طور قابل ملاحظه‌ای در جاده‌ها پایدار است و حس اطمینان خوبی را منتقل میکند. سیستم تعلیق نیز حتی در دست اندازهای بزرگ صدای کمی از خود میدهد و فرمان در این دست اندازهای بزرگ کمترین میزال لرزش را داشت.

قیمت سورنتو از ۳۰۵۶۵ دلار برای مدل LX دیفرانسیل جلو شروع میشود و تا ۴۳۷۶۵ دلار برای SX Prestige X-Line چهار چرخ محرک قیمت میخورد که کمتر از Telluride است که از حدود ۳۳۴۱۵ دلار شروع می شود و در مدلهای فول به ۵۰۰۰۰ دلار میرسد.
به طور کلی تلوراید به عنوان یک گزینه عالی وسوسه انگیز با توجه به استفاده راحت از سه ردیف صندلی می باشد اما سورنتو جدید در نوع خود جذاب است و برای خریدارانی که به سایز اضافی برادر بزرگتر خود نیاز ندارند و کمی هم میخواهند در هزینه ها صرفه جویی کنند گزینه ایده آلی است.

گالری تصاویر سورنتو ۲۰۲۱ با رنگ سبز Aruba

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar