به این ۵ دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید

بروزرسانی در: یکشنبه 2 اردیبهشت 97 ساعت 16:45
به این 5 دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید

چند سالی از ورود دانگ فنگ H30 کراس به بازار ایران می‌گذرد و این خودروی خاص چینی – فرانسوی توانسته جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران برای خود دست و پا کند. این خودرو بر پایه سیتروئن الیزه ساخته شده است، خودرویی که اوایل قرن جاری میلادی شرکت سیتروئن با همکاری دانگ فنگ به عنوان خودرویی اقتصادی و ارزان برای بازار چین تولید کرد.

H30 کراس

H30 کراس به دلیل قیمت زیر ۵۰ میلیونی خود و همچنین استفاده از موتور معروف TU5، فروش خوبی را هم اکنون در بازار ایران تجربه می‌کند. مردم هنگام خرید این خودرو نگرانی‌هایی که معمولاً هنگام خرید خودروهای چینی دیگر وجود دارد را ندارند، به دلیل استفاده از این موتور در مدل‌های مختلف ایران خودرو، لوازم و قطعات آن همه جا یافت می‌شود و تعمیرکارهای آن در سراسر کشور حضور دارند.

H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 با ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس دنده‌ای یا اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند. این خودرو به ازای هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در حالت ترکیبی بنزین مصرف می‌کند که برای یک مدل ۱۲۳۰ کیلوگرمی مناسب می‌باشد. H30 کراس با داشتن ابعاد بدنه‌ای معادل ۴۳۵۱ میلی متر طول، ۱۷۶۰ میلی متر عرض، ۱۵۲۸ متر ارتفاع و ۲۶۱۰ میلی متر طول بین دو محور خودرویی نسبتاً بزرگ و جادار داخل کابین محسوب می‌شود.

H30 CROSS

در این مطلب قصد داریم به بررسی نقاط قوت این خودرو پرداخته و چند دلیل منطقی برای خرید آن برای شما بیاوریم. لطفاً با ما همراه باشید.

۱ – کابین زیبا و مدرن

کابین دانگ فنگ H30 کراس اگر فوق العاده نباشد، ولی در مقایسه با برخی رقبای خود مانند رنو ساندرو، بسیار کابین خوبی است. طراحی زیبای کنسول مرکزی با اضافه شدن یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچ دو چندان شده است. استفاده از پلاستیک براق در بخش میانی داشبورد حس و حال خوبی به کابین داده و به طور کلی، ترکیب کابین H30 کراس کاملاً خوب و راضی کننده می‌باشد. فرمان چرمی خودرو با دکمه‌های کنترلی که روی خود دارد، کابین این خودرو را کاملاً مدرن کرده است. کابین اچ سی کراس به نسبت این کلاس خودرویی بسیار جادار هم هست.

۲ – تجهیزات و امکانات خوب

در میان مردم خودروهای چینی به داشتن امکانات، تجهیزات و آپشن های زیاد معروف شده‌اند و دانگ فنگ H30 کراس هم از این قاعده مستثنی نیست. ایران خودرو این مدل را با امکانات خوبی وارد بازار می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، تهویه مطبوع اتومات، نویگیشن، فرمان چرمی، آینه‌های گرم شونده، دوربین دید عقب و صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت اشاره کرد. برخی از امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو هم شامل مواردی مثل ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS و EBD، ۴ کیسه هوا جلو و جانبی و سیستم ضد سرقت می‌شود. ساندرو بسیاری از این امکانات و تجهیزات را ندارد.

۳ – گیربکس نرم

H30 CROSS

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که خودروهای دنده اتومات این روزهای بازار ایران دارند، گیربکس نه چندان خوب آن‌هاست که موقع تعویض دنده به اصطلاح خودرو تکان می‌خورد. برخی از گیربکس‌ها هم گاها در تعویض دنده تعلل می‌کنند و خودرو در دور موتورهای بالا دنده را عوض می‌کند. گیربکس اتومات آیسین دانگ فنگ H30 کراس این مشکلات را ندارد. تعویض دنده‌ها نرم و بدون ضربه انجام می‌شود و از این نظر، خودرو عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

۴ – قیمت مناسب

در بازار فعلی خودروی ایران، افزایش قیمت خودروها به امری عادی بدل شده است. با هر بار اعلام شرایط فروش جدید، شرکت‌ها نسبت به افزایش قیمت مدل‌هایشان اقدام می‌کنند و مردم هم، متاسفانه بدون هیچ نوع اعتراضی به خرید این خودروها می‌پردازند. دانگ فنگ H30 کراس به عنوان یک خودروی دنده اتومات، با امکانات و تجهیزات مناسب و ظاهری قابل قبول، قیمت مناسبی با توجه به شرایط فعلی بازار ایران دارد. به عنوان مثال اگر رنو ساندرو را بخواهیم به عنوان رقیب این خودرو در نظر بگیریم، اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی بین آن‌ها می‌تواند شاهدی بر این ادعای ما باشد که قیمت دانگ فنگ H30 کراس در بازار امروز ایران، مناسب است.

۵ – فضای بار بسیار خوب

دانگ فنگ H30 کراس با فضای بار بسیار خوب و همچنین کابین جاداری که دارد، به یک انتخاب فوق العاده برای خانواده‌های پرجمعیت تبدیل شده است. فضای بار H30 کراس در حالت عادی برابر با ۴۱۷ لیتر است که اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید این عدد به ۱۱۳۷ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. رنو ساندرو ظرفیت فضای باری معادل ۳۲۰ لیتر دارد.

کلام آخر

دانگ فنگ H30 کراس همان طور که گفته شد، با توجه به آن چه که به عنوان یک پکیج در اختیار مشتری قرار می‌دهد، قیمت مناسبی دارد و استفاده از موتور آشنای TU5 در آن، موجب شده تا این خودرو به یک انتخاب خوب و قابل اطمینان برای مشتریان تبدیل شود. ما در این سری مقالات قصد داریم شما را با نقاط ضعف و قوت این خودروها هر چه بیشتر آشنا کنیم تا هنگامی که قصد خرید آن را داشته باشید، با آگاهی بیشتری بتوانید نسبت به این کار اقدام کنید. به زودی مطلبی در وصف نقاط ضعف دانگ فنگ H30 کراس هم خواهیم نوشت.

لطفاً نظر و یا تجربه خود را در مورد این خودرو با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار مطرح کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

200 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

من میخوام اچ سی بخرم
فاکتوری که خیلی برام مهمه نرم بودن ماشینه
سوار ساندرو رفیقم شدم تهوع گرفتم اینقد که خشک بود، دل و رودم اومد بالا کلا انگار دم به دقیقه میرفتیم رو دست انداز
خودم sd دارم، ازش راضیم خیلی هم نرمه، به نسبت قیمتش البته
اما صندلی بچه که میذارم پاهای بچه جا نمیشه به خاطر همینم میخام بفروشم اچ سی کراس بگیرم
دوستان خواهشن بگید اچ سی به نرمی ۲۰۶ صندوقدار هست یا نه

اچ سی سوار
مهمان

وقت بخیر دوست گرامی . از نظر نرمی و آسایش کابین با ماشینهای دو برابر قیمت خودش باید مقایسه کنی . بسیار راحت و نرم و خوش دست هست . وقتی یه بار باهاش مسافرت طولانی بری میفهمی عجب نعمتیه . بسیار جادار و همینطور کابین دلنشینی داره . من هیچ ماشینی رو بیشتر از دوسال نگه نمیدارم الان بیشتر از ۳ سال و نیمه دارمش و یک سال و نیمه میخوام عوض کنم هنوز دلم نمیاد و ماشینی جایگزینش که بصرف پیدا نکردم هنوز . فقط لاستیک خوب با فاق ۵۵ بزار .

مسعود ربیعی
مهمان
سلام من قبلا پژو پارس موتور معولی داشتم که در مقایسه با اون نرمتر و هندلینگ بهتری داره.این ماشین بهتون یه سواری نرم و لاکپشتی میده که برای رانندگی معمولی و خانوادگی با سرعت مطمعنه راضی کننده هست. جادار.نرم داخل کابین قابل قبول . و لوازم موتوری با تیپ ۵ پژو ۲۰۶ در بعضی جهات یکی هست. مصرف سوخت هم بستگی به نوع رانندگیتون داره از ۶.۵ تا ۱۲.۵ متغیره . یکی از عیبهای این ماشین که من درگیرشم بالانس نشدن خوب چرخها و لرزش در سرعت ۱۰۰ هست . ولی در کل به نظر من سواری نرم و لاکپشتی… بیشتر
علیرضا
مهمان

لرزش خودرو در سرعت بالا ربطی به بالانس ندارد رینگ این خودرو غیراستاندارد است و تغییر حالت میدهد باید رینگ را عوض کنی

DS
مهمان

همه چیش عالیه و فقط برای من دو مشکل داره
۱- هزینه قطعاتش اگر خراب بشه بالاست( البته اگر مشابهش را بخریم خیلی ماسبتر میشه)مثلا لنت اصلیش ۳۵۰هزار تومن بود ولی رانا یی گذاشتم ۱۰۰هزارتومن.
۲- برای منم توی ۹۵ الی ۱۱۵ میلرزه.هرکاریش که بگید کردم ولی درست نشده.اگر برای شما رفع نقص شده لطفا راهنمایی کنید.

simon
مهمان

لاستیک خارجی بنداز حل میشه. همه ماشینا بالای سرعت ۱۰۰ تا لرز فرمون دارن مگه اینکه لاستیک خوب بندازی

محمد
مهمان

با تصاویری که ازش دیدم فکر کنم نسبت به ماشین های ایرانی علی الخصوص دنا یا مثلا تندر ۹۰ قطعات و تزیینات داخلی کیفیت بالاتری داره و خیلی کنسول و داخل اطاق خوشگل هستش!
ولی تنها ترسی که ماشین چینی برای شما بجا میگذاره افت قیمت بالا و نبود قطعات یدکی نسبت به ماشین های ایرانی در بازار هستش.
مثلا اگر شما تیبا داشته باشی حتی ریزترین پیچ این ماشین خراب بشه تو بازار هست! ولی یهو شاید دیدید که آینه این دانگ فنگ گیر نیاد و این مسایل بسیار آزاردهنده هستش

ryan
مهمان

من امروز رفتم نمایشگاه پشت ماشین نشستم یک دوری زدم هماهنگی گیربکس با موتور خوب نیست .صدای تعویض دنده ها رو مخه و ازیتم میکنه جابه جایی دنده ها به خوبی شکل نمیگیره . اگر با این موضوع کنارمیاین مبارکتون باشه.از بقیه جهات عالیه

Amir Mohammadi
مهمان

دوستانی که میگن اصالت نداره
دانگ فنگ بزرگترین خودروساز چین هست
با پژو و سیتروئن شریکه
۱۳درصد سهام سیتروئن مال دانگ فنگه
خودت برو تو ویکی پدیا بزن میفهمی!!
تو چین دانگ فنگ و گروه فاو فقط ماشین های خوبی دارن بقیه رو شما بریز دور
فاو بدلیل اینکه موتورهاش رو فولکس واگن میزنه و شریک مزدا هم هست.

ابوالفضل
مهمان

بالاخره ما نفهمیدیم ۲۰۷ بخریم یا اچ سی کراس یا ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت یا برلیانس کراس اور

محمد
مهمان

تنها عیب این ماشین شتاب افتضاحشه که نه تو کفی ونه توسربالایی ادم رو راضی نمیکنه وگرنه عیب وایراد دیگه ای نداره

موحد مشهد ***
مهمان

عزیزم منم این مشکل رو داستم رفتم برق خود رو عباس بین لادن ۴و۶ مشهد ،تنظیم دریچه گاز زد ودرجه فن رو آورد پایین عالی سده
الان پر در میاره گاز میدم

Amir Mohammadi
مهمان

من هم اچ سی کراس دارم چرا ماشین من شتابش خوبه؟؟

Amir Mohammadi
مهمان

من تو سربالایی بدون دستکاری آریزو۵ و سانتافه رو گرفتم.
شما چطور میگی شتابش خوب نیست؟؟
اوایلش که بگیری شتابش کمه
ولی بعد از اینکه یکم باهاش بری بهتر میشه
خودم ۱۴۰۰ تا کارکرده صفر تا صد ده ازش گرفتم تو سربالایی

رضا
مهمان
سلام. من اچ سی مدل ۹۵ دارم.بسیار ماشین خوبی هست من پشت فرمون ماشینهای دیگه چینی که خیلی قیمتشون بالاتره نشستم اسم نمی‌برم ولی به جرات بگم اچ سی در رده سطح بالای خودروهای چینی هست.دوستانی که بحث شتاب کردن شتاب ماشینهای اتومات کمتر از دنده ای هست اینم با توجه به موتور ۱۶۰۰ سی‌سی شتاب بسیار خوبی داره. رو هم رفته با قیمت الان ۱۶۰ تومان بهتر از این نمیتونید بخرید مگر دوبرابر پول بزارید و از رده چینی‌ها رد بشین. تازه اون هم یک ماشین دست دوم. امکاناتش حرف نداره. تامین قطعه ایران‌خودرو بد نیست. و لوازم زیربندی… بیشتر
میراحمدی
مهمان

سلام و روز بخیر
اگر ممکنه راهنمائی کنید قطعات و لوازم یدکی این ماشین از کجا بخرم که خیالم راحت باشه اصله؟

مالک خودرو
مهمان
دوستان یک اصل مهم برای خرید هر خودرویی چه گرانقیمت و اَبَر خودرو یا ارزان و اقتصادی تناسب بهای پرداختی و چیزی است که بابتش دریافت میکنیم . خارجی و ایرانی و ژاپنی و آلمانی و غیره هم نداره . خارجی ها هم نسبت به اینکه بابت پولی که میدن چی میگیرن حساس هستن . برای همینه که کمپانی های خارجی مدام برای ارزان تر کردن و بهینه کردن خودرو ها شون در رقابت هستن . شما هم مصرف کننده هستین و اول باید به فکر منفعت خودتون باشین . تعصب بیجا بر روی برند خودرو برای مصرف کننده معمولی… بیشتر
محبوبه
مهمان
بنده هم سه ساله که H30 کراس خریدم وراضی هستم و تاییدش می کنم البته با توجه به قیمت و آپشن های موجود زیبایی داشبورد و جادار بودن نسبت به بقیه انتخاب های موجود در ایران عالیه … گرچه مسلما در مقایسه با ماشین های سطح A چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ ایمنی و استحکام و حتی زیبایی ایراداتی داره. ولی میشه گفت نسبت به قیمتش مزایاش بیشتر از ایراداتش هست بنابراین اگه من امکانات خوب مالی داشته باشم مطمئنا اون موقع نظرم برای انتخاب فرق خواهد کرد و یک ماشین سطح بالاتر ایمن تر و زیبا… بیشتر
ایلیا
مهمان

ساندرو دقیقا همون ال نوده که فقط هاچ بکش کردن چون داشبوردش همان ال نوده و فقط مانیتور بهش اضافه شده بنظرم اچ سی کراس و جک جی ۵ بهترین های چین در ایران هستند