به این ۶ دلیل ام جی ۳۶۰ توربو بخرید

بروزرسانی در: یکشنبه 13 خرداد 97 ساعت 10:06
به این 6 دلیل ام جی 360 توربو بخرید

پیشرانه توربو، هندلینگ خوب و گیربکس قوی ژاپنی همه ‌ام جی 360 توربو را به خودرویی خوب در بازار فعلی تبدیل کرده‌اند

در بازه قیمتی ۸۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد رقابت بسیار شدیدی در بازار خودروی ایران هستیم. از آن جایی که در این مطلب به بحث و بررسی ‌ام جی ۳۶۰ توربو می‌خواهیم بپردازیم، از این رو شاسی بلندها و کراس اورهای بازار را بی خیال شده و به بررسی سدان های این بازه قیمتی خواهیم پرداخت.

در این سگمنت بازار، در حال حاضر شاهد حضور خودروهایی مانند لیفان ۸۲۰، چری آریزو ۵ توربو، کیا سراتو و ام جی ۳۶۰ توربو هستیم. اگر از کیا سراتو صرف نظر کنیم، این رده قیمتی را انواع مدل‌های چینی قبضه کرده‌اند. خریداران معمولاً در این بازه قیمتی به دنبال خودرویی با موتور قوی، امکانات عالی و سواری بسیار خوب هستند و شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با عرضه مدل‌هایی که این مشخصه‌ها را داشته باشند، نظر مردم را به خود جلب کنند.

جدیدترین رقیب این رده قیمتی هم از چین آمده است، البته با گذشته‌ای که به بریتانیا می‌رسد. شرکت موریس گاراژ که به اختصار ام جی نامیده می‌شود، روزگاری دبدبه و کبکبه زیادی در اروپا داشته و این روزها، ام جی که تحت مالکیت چینی‌ها می‌باشد، بیشتر به یک سازنده خودروهای اقتصادی تبدیل شده که محصولات خود را در انگلستان هم می فروشد.

ام جی در ایران داستان‌های زیادی داشته است، شرکتی که محصولاتش را شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران کرد و به دلیل وجود برخی مشکلات، مردم خیلی خاطره خوبی از محصولات ام جی در ایران ندارند. اخیراً یک شرکت جدید به نام گروه صنعت خودروی آذربایجان اقدام به راه اندازی خط تولید محصولات موریس گاراژ در ایران کرده و برای شروع، خودروی ‌ام جی ۳۶۰ را وارد خط تولید نموده است.

خودروام جی ۳۶۰ توربو، از پلت فرم مشابهی با دیگر محصول این کمپانی، ام جی GT برخوردار است. دو مدل اشتراکات زیادی با هم دارند، ولی تلاش طراحان ام جی این بوده که با اعمال تغییراتی در ظاهر خودرو، در عین ارائه یک خودروی خانوادگی، با یک طراحی ظاهری اسپرت، آن را در نظر جوانان هم به خودرویی جذاب تبدیل نمایند.

قبل از پرداختن به نقاط قوت ام جی ۳۶۰ توربو باید یادآوری کنیم که با توجه به این که شرکت ام جی اکنون جزو زیرمجموعه سایک قرار دارد، ام جی ۳۶۰ در واقع همان خودروی رووی ۳۶۰ می‌باشد، ولی به دلیل این که هر دو کمپانی متعلق به سایک هستند، در برخی بازارها محصولات رووی تحت عنوان ام جی هم عرضه می‌شوند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر آماده هستید بیایید بپردازیم به بررسی نقاط قوت این خودرو و ببینیم که در سگمنت پر رقابت سدان های سایز متوسط ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، ام جی ۳۶۰ توربو چه حرف‌هایی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. مطابق معمول و همان طور که در سری مقالات قبلی از این دست هم ذکر کرده‌ایم، ما در این مطلب نگاهی بی طرف به مزایای این خودرو خواهیم انداخت و بعدها، مطلبی در مورد معایب آن هم منتشر خواهیم کرد. هدف مجموعه زوم فور کار از نگارش این نوع مطالب، آگاه سازی مشتریانی است که هنگام خرید خودرو، به دلیل تنوع بالایی که در بازار وجود دارد دچار مشکل می‌شوند. برای این که حداقل شک و گمان‌های شما را در مورد خرید ام جی ۳۶۰ توربو از بین ببریم، لطفاً با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – طراحی‌ای که همه را راضی می‌کند

قبل از پرداختن به این بخش، ابتدا می‌خواهیم نکته‌ای را متذکر شویم. بحث طراحی خودروها یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است، به عنوان مثال اگر بخواهیم بگوییم، نیسان جوک با طراحی بدنه خاصی که دارد، از نظر برخی افراد خودرویی بسیار زیبا محسوب می‌شود و در عین حال، برخی دیگر آن را زشت‌ترین محصول تاریخ نیسان معرفی می‌کنند. طراحی بدنه ‌ام جی ۳۶۰ توربو را در یک کلمه بخواهیم خلاصه کنیم، چیزی بهتر از محافظه کارانه به ذهن ما نمی‌آید. این خودرو که شباهت زیادی به ام جی ۳۵۰ دارد، تغییراتی روی آن اعمال شده که ظاهر کلی خودرو را بهتر کرده است. اگر بخواهیم آن را با برادر جوان پسندترش، ام جی جی تی مقایسه کنیم، باید گفت که ‌ام جی ۳۶۰ ظاهر خانوادگی‌تری دارد و در عین حال، سعی کرده با بهره مندی از برخی عناصر طراحی اسپرت، دل جوانان را هم بتواند برباید. در بخش جلو، شاهد استفاده از یک جفت چراغ با طراحی اسپرت و جلوپنجره‌ای که زیبایی خاصی به خودرو بخشیده هستیم. خطوط روی کاپوت و سپری متفاوت، فیس این خودرو را به روز نگاه داشته و در عین حال، طراحی آن طوری نیست که بعدها قدیمی شود و به عبارتی دیگر، خودرو ظاهری ماندگار دارد. در بخش عقب، چراغ‌های خودرو طراحی زیبایی دارند و ما را به یاد دیگر چینی‌های هم رده می‌اندازد، این دو چراغ با یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند و نهایتاً در کناره‌ها، خودرو طراحی ساده‌ای دارد و خیلی شلوغ کاری نشده است. در یک جمله بخواهیم بگوییم، طراحی بدنه ‌ام جی ۳۶۰ توربو به گونه‌ای است که بدون شک، پیر و جوان را راضی نگاه خواهد داشت.

۲ – پیشرانه خوب

از آن جایی که این مطلب مختص ام جی ۳۶۰ توربو است، در مورد پیشرانه‌های دیگر این خودرو صحبت نخواهیم کرد. خودروسازی آذربایجان ام جی ۳۶۰ را در نسخه توربو، با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۱۳۰ اسب بخار نیرو در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در ۲ هزار تا ۴۴۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌کند. این موتور با کمک یک گیربکس شش دنده اتومات، خروجی‌های خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۵، در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. صفر تا صد آن از سوی کمپانی، ۹.۷ ثانیه ذکر شده است که عدد خوبی می‌باشد. اگر چه این خودرو تقریباً ۱۷ اسب بخار نیرو کم‌تری در مقایسه با چری آریزو ۵ توربو دارد، ولی به دلیل داشتن بوست توربوی پایین‌تر، استهلاک آن کم‌تر می‌باشد.

۳ – گیربکس قوی

همان طور که ذکر کردیم، ام جی ۳۶۰ توربو همراه با یک گیربکس شش دنده اتومات با قابلیت تعویض دنده دستی عرضه می‌شود. این گیربکس ساخت شرکت ژاپنی آیسین است و همین گواهی است بر کیفیت بالای آن. شش دنده بودن گیربکس این خودرو همچنین شتاب خوبی را برای آن به ارمغان آورده است. هماهنگی این گیربکس با موتور خودرو بسیار خوب بوده و شش دنده بودن آن موجب شده گیربکس عملکردی نرم داشته باشد؛ به همین دلیل همچنین هنگام رانندگی با این خودرو موتور همیشه آرام است و در مواقع لزوم، بوست توربو شتاب خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. به طور کلی بخواهیم بگوییم، با این ترکیب فنی، ام جی ۳۶۰ توربو به عنوان یک سدان شهری از نظر شتاب و کشش جای هیچ گونه نگرانی باقی نگذاشته است.

۴ – تجهیزات و امکانات مناسب

مانند دیگر نمونه‌های هم وطن خود، و البته مطابق انتظاری که مشتری از خودرویی در این بازه قیمتی دارد، ام جی ۳۶۰ توربو همراه با تجهیزات و امکانات خوبی وارد بازار شده است. مواردی مانند چراغ‌های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی، دیلایت، آینه‌های جانبی برقی مجهز به راهنما و گرم کن، روکش صندلی چرمی، سیستم هشدار دهنده کاهش باد لاستیک‌ها، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سانروف برقی، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم آنتی ترپ، دسته دنده کرومی، تنظیم ارتفاع فرمان و بسیاری موارد دیگر به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده‌اند. از نظر تجهیزات ایمنی هم ام جی ۳۶۰ توربو امکانات مناسبی دارد که قابل توجه ترین آن‌ها را ترمز ABS ساخت بوش آلمان می‌توان ذکر کرد. این سیستم نسخه ۹.۱ بوده و در مدل ۲۰۱۷ آئودی A6 هم مورد استفاده قرار گرفته‌ است. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، دو ایربگ، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و ایموبلایزر اشاره کرد. البته چند مورد مانند کروز کنترل هم هستند که روی خودروی ام جی ۳۶۰ توربو ارائه نشده اند که در مقاله بررسی معایب این خودرو به طور مفصل در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

۵ – کابین خوب و جادار

ام جی ۳۶۰ توربو از یک طراحی کابین ساده و در عین حال شیک برخوردار است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آن خوب بوده و از دیگر موارد مثبت در طراحی کابین این خودرو، می‌توان به ارگونومی خوب آن اشاره کرد. نکته‌ای که در مورد کابین این خودرو اندکی با دیگر مدل‌های رقیب متفاوت است، استفاده از صفحه کیلومتر عقربه‌ای در وسط آن می‌باشد و دور موتور به صورت دیجیتالی، در کنار آن قرار گرفته است. برای عادت کردن به این طراحی جدید باید کمی با آن زمان بگذرانید.کابین ام جی ۳۶۰ توربو نیز جادار است و فضای پا و سر سرنشین‌های عقب مناسب می‌باشد.

۶ – هندلینگ بسیار خوب

یکی از مواردی که در تمامی تست‌های رانندگی این خودرو همه به آن اذعان کرده‌اند، هندلینگ بسیار خوبی است که ‌ام جی ۳۶۰ توربو ارائه می‌کند. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو هم به نوبه خود به این موضوع کمک زیادی کرده و سر پیچ‌ها، کم‌تر با کم فرمانی روبرو خواهید شد. به طور کلی، کیفیت سواری ‌ام جی ۳۶۰ توربو شما را کاملاً راضی خواهد کرد.

روی هم رفته، خودروی ‌ام جی ۳۶۰ توربو در این رده قیمتی، یکی از گزینه‌های خوب برای خرید محسوب می‌شود. اصالت برند ام جی در کنار کیفیت خوبی که از خودروهای گروه سایک سراغ داریم، همه و همه این خودرو را به انتخابی مطمئن در این رده تبدیل کرده‌اند. این که انتخاب شما در این رده چیست را نمی‌دانیم، ولی اگر این شش موردی که مطرح شد، جزو معیارهای اصلی شما در خرید یک خودرو در این رده قیمتی می‌باشد، خرید ام جی ۳۶۰ توربو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

37 دیدگاه ها برای "به این ۶ دلیل ام جی ۳۶۰ توربو بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فراز
مهمان

حالا یه عده هستن میکن چینی اشغال

حامد
مهمان

اگر یه سری به کانال آریزو سوار ها بزنید میبینید که هر روز توی تعمیرگاه هستن آریزو گیربکس ضعیفی داره جلو بندی ضعیف کیفیت رنگ پایین

mohammad
مهمان
عزیز برادر نکته خوبی اشاره کردی البته شامل همه ماشینهای چینی میشه واقعا حیفه پول کارمندی و کارگری و زحمت کشیده شده را که راحت بدست نیومده بریزی به پای ماشینهایی که فقط ظاهر و آپشن دارن ولی قابلیت اعتمادشون پایینه و ریسک دارن خود من تا الان یه چینی باکیفیت ندیدم که بشه اعتماد کرد الان بعضی دوستان میگن ماشین خودم چیه تا همین بهمن پارسال سراتو ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۳ داشتم پول لازم شدم فروختم الان ال۹۰ اتومات دارم یه چندتایی ماشین چینی هم سوار شدم مثل جک جی۵ و اس۵ و لیفان راستش چینی ها دارن خیلی سریع… بیشتر
منتقد برتر
مهمان

اریزو ۵ توربو هم امکاناتش بیشتره هم گیربکس ۷سرعته داره هم قدرت موتورش بیشتره و هم خوشگلتر و اسپرت تره و مهم ترینش ۵سال کارانتی داره با نمایندگی های زیاد
این ماشین هیچ خدمات پس از فروشی نداره هیچ نمایندگی تو شهرها نداره ماشین خراب بشه باس بندازیش دور

غلامرضا
مهمان

ام جی انگلیسیو بااین اشغالای چینی مقایسه نکن ازسال۱۹۲۴ خودرو ساز بوده ومحصولاتش تو انگلیس هم بفروش میرسه اخه ام وی ام مزخرفو بااین قیاس میکنن

خوشبختی
مهمان

البته کیفیت خدمات پس از فروش خیلی مهمتر از کمیت اونه،ده سال هم که گارانتی داشته باشه اما تو همون ماه اول گیربکس ایراد پیدا کنه و سه ماه طول بکشه تعمیر کنن ماشین و هیچ ارزشی نداره(اینها حرف یکی از دارندگان اریزو بود که نقل قول کردم،امیدوارم صحت نداشته باشه البته)شرکت اذویکو جدیدالاحداث هست اما به سرعت داره تو شهرهای مختلف نمایندگی ایجاد میکنه

بهروز
مهمان

هیچ وقت ام جی با اصالت رو با ام وی ام (بی کیفیت ترین محصول چین) مقایسه نکنید فقط گیربکس آیسین ژاپنش به کل آریزو میرزه

بابک
مهمان

اولا اون ام وی ام نیس بهش میگن چری دوما چری جزو سه برند برتر چین هس که به آمریکای جنوبی و اروپای شرقی و شاید کل اسیا داره صادر میشه سوما طراحیش مال شرکت لوتوس بریتانیا هس که همینش به کل ام جی می ارزه وکلی مزایای دیگه شامل پنج سال گارلتی و خدمات پس از فروش فوق الاده و اپشنای بیشتری نسبت به ام جی و قیمت مقرون به صرفش که همه نگاها به اریزو ۵ و در کلاس کراس اوور ها به تیگو ۵.و۷ و هایما s5وs7 جذب میشه

خوشبختی
مهمان

ایشالله چرخش به شادی برات بچرخه دوست عزیزم

mohammad
مهمان

چند دلیل اساسی باعث میشه نخریم
۱-قیمت بالا
۲-نبود تهویه اتومات توی نسخه ارائه شده در چین تهویه اتوماته
۳-نبود کروز کنترل این مورد هم در نسخه ارائه شده در چین وجود دارد
۴-تنظیم دستی صندلی ها ۹۰ میلیون ماشین بخری اونم چینی ولی صندلی هاش تنظیم برقی نباشه
۵-نبود ایربگهای جانبی
۶-نبود استارت دکمه ای و کی لس

ارژنگ
مهمان

عزیز من ۳ ماه پیش ۶۵ خریدم تقصیر خودته

محمد
مهمان

این آپشن ها که گفتین اگه داشته باشه دیگه هم قیمت امجی جی تی میشه اونم با این آپشنها حدود ١١٠ میلیون قیمتشه خود شرکت بعضی آپشنها رو ارایه نداده اا قیمت زیر ١٠٠ شه وگرنه پلتفرمش با جی تی یکیه

سلیمان
مهمان

این ها همه اپشن محسوب میشه نه دلیل اساسی برای نخریدن

سعيد
مهمان

دوست عزیز مردم واسه همین اپشن ها هزینه میکنن نه چیز دیگه ای

محمد
مهمان

ایمنی و لذت رانندگی، مهم تر از چند تا آپشن به درد نخوره،بین این ها که دوستمون گفت،فقط ایربگ و کروز مهمه، بقیه ش مهم نیست

کیهان
مهمان

توچینیا ماشین با کیفیتی هستش.شرایط فروش خوبی ام داره.اما نمایندگی فروش و پس از فروشش کمه

علویجه
مهمان

عااااااااااالی مثل همیشه

مصطفی
مهمان

کاش نمایندگی بیشتری در سطح کشور داشت.

مصطفی
مهمان

از چری آریزو ۵ توربو بهتره اما خدمات و قطعات ضعیفی داره.