معایب ساندرو دنده ای و اتوماتیک (به این ۷ دلیل رنو ساندرو نخرید)

بروزرسانی در: جمعه 19 مرداد 03 ساعت 05:17
معایب ساندرو دنده ای و اتوماتیک (به این 7 دلیل رنو ساندرو نخرید)

طراحی خارجی و داخلی ، نبود امکانات رفاهی ، مصرف سوخت نسبتا بالا در نمونه اتومات از معایب ساندرو می باشد.

شرکت رنو در کشور ایران همواره در طول سال‌ها فعالیت خود، با اقبال مردم روبرو بوده است و مدل‌های این کمپانی فرانسوی در بازار کشورمان، همیشه فروش خوبی داشته‌اند. این موضوع را به وضوح می‌توان از اولین مدل‌های رنو که وارد ایران شدند تا همین اواخر که محصولات وارداتی و مونتاژی آن در ایران با استقبال خوبی مواجه شده‌اند دید.

بررسی ویدیویی ساندرو استپ وی در یوتوب Z4CAR

رنو ساندرو آخرین مدل مونتاژی این کمپانی می‌باشد که چند سالی می‌شود وارد بازار ایران شده است. این خودرو روی پلت فرم تندر ۹۰ ساخته شده و دو سال پس از آن وارد بازارهای جهانی شد. در همان سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ که تولید ساندرو در سایت‌های اصلی رنو در سراسر جهان مانند رومانی، کلمبیا، برزیل و روسیه شروع شد، قرار بود این خودرو در کنار تندر ۹۰ در ایران هم وارد خطوط تولید پارس خودرو شود، موضوعی که نهایتاً به علت تأخیر در قرارداد رنو در سال ۱۳۸۵ با تأخیر متوجه شد.

موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانید این تأخیر به قدری طولانی شد که در این مدت نسل دوم این خودرو هم رونمایی شده و در کشورهای دیگر، تولید و به بازار عرضه می‌شود و مدلی که از سال ۲۰۱۵ تولید آن در ایران شروع شده، در واقع نسل اول رنو ساندرو است. نسل دوم این خودرو علاوه بر بهبودهایی در طراحی ظاهری، در بخش فنی هم پیشرفت زیادی داشته و پلت فرم آن تغییرات زیادی به خود دیده است. پارس خودرو به این بهانه که تولید نسل دوم ساندرو در ایران گران‌تر تمام می‌شود، نسل اول و قدیمی آن را وارد خطوط تولید خود کرده است.

شاید ایران تنها کشوری در دنیا باشد که علاقه خاصی به تولید نسل‌های قدیمی یک خودرو دارد. البته احتمالاً در این کار منفعت خوبی برای به اصطلاح خودروسازها باقی می‌ماند و همین موجب می‌شود تا مردم شانس سوار شدن به خودروهای جدید و بروز دنیا را از دست بدهند. این خودرویی که به نام ساندرو در ایران این روزها به حدوداً ۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، تولید آن از سال ۲۰۱۲ در خطوط تولید مختلف رنو و داچیا متوقف شده و جای خود را به نسل جدید آن داده است. ظاهراً تنها کشور بدبخت دیگری که نسل اول ساندرو را بعد از ۲۰۱۲ تولید می‌کرد کلمبیا بود که خطوط تولید آن هم نهایتاً در سال ۲۰۱۵ برچیده شد. جالب است بدانید که این تعطیل شدن آخرین خط تولید نسل اول ساندرو در کلمبیا همزمان شده است با شروع تولید این نسل در کشور عزیزمان، ایران!

در این مقاله قصد داریم به ذکر ۷ نقطه ضعف این خودرو بپردازیم ، اگر دلایل ذکر شده در مقاله جزء پارامترهای اصلی شما برای خرید خودرو می باشد ، رنو ساندرو را به شما پیشنهاد نمیکنیم،در غیر این صورت رنو ساندرو را به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای این رنج قیمتی جزء گزینه های احتمالی خود برای خرید قرار دهید، در ادامه با معایب رنو ساندرو با Z4CAR همراه باشید.

امکانات رفاهی؟ بی خیال!

در این بازه قیمتی، برای خودرویی که در سال‌های آخر دهه دوم قرن بیست و یکم میلادی تولید شده است، برخی امکانات رفاهی حداقلی را می‌توان متصور بود، ولی در رنو ساندرو کاملاً باید بی خیال این موضوع شوید. به جز شیشه‌ها و آینه‌های برقی و کنترل سیستم صوتی زیر فرمان مشابه آن چه در پژو ۲۰۶ ۱۷ سال پیش هم وجود داشت، آپشن رفاهی دیگری در این خودرو وجود ندارد. حداقل چینی‌ها در این بخش چیزی کم نمی‌گذارند!

مصرف سوخت بد

نسخه اتومات رنو ساندرو خودروی بسیار پر مصرفی است. این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد و در جاده تقریباً ۸.۵ لیتر و در شهر، حول و حوش ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. اعدادی که برای یک خودرو ۴ سیلندر در سال ۲۰۱۸ واقعاً چیزی فراتر از یک فاجعه است و همه کسانی که این خودرو را خریداری کرده‌اند، از این موضوع شکایت دارند. البته پارس خودرو در کاتالوگ رنو ساندرو، مصرف سوخت ترکیبی مدل اتومات این خودرو را ۸.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام کرده که در شرایط واقعی رانندگی، بدون شک بیشتر از این عدد می‌باشد.

شتاب نه چندان خوب

باز هم یکی از عیب‌های بزرگ این خودرو متعلق به مدل اتومات ساندرو و شتاب کند آن است. موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ساندرو با ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور ظاهراً برای این خودرو کافی نبوده و طبق اعلام پارس خودرو، رنو ساندرو صفر تا صد را در ۱۱.۵ ثانیه می‌تواند پر کند که البته این عدد در بهترین شرایط ثبت شده و در شرایط واقعی رانندگی، خودرو کندتر از این حرف‌هاست.

مدلی قدیمی با طراحی نه چندان دل چسب

رنو ساندرو

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، رنو ساندرویی که در ایران به فروش می‌رسد نسل اول این خودرو است که تولید آن از شش سال پیش در سراسر دنیا متوقف شده است. در واقع شما با پرداخت شصت میلیون تومان برای نسخه اتومات، یک خودروی قدیمی با امکانات محدود و تکنولوژی‌های تاریخ گذشته خریداری می‌کنید. طراحی بدنه این خودرو هم اصلاً جذاب و جوان پسند نیست و به قول معروف، دِمُده است!

کابین بی روح، زشت و خسته کننده

واقعاً برای یک خودرو در این رنج قیمتی، آیا نمی‌توان انتظار یک صفحه نمایش و سیستم اطلاعات سرگرمی مناسب داشت؟ یعنی ساندرو در حد کوئیک و ساینا هم نیست که کابین جذاب و زیباتری دارند؟ کابین ساندرو به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، بسیار چیپ است و طراحی زشت و بدترکیب و استفاده از پلاستیک ارزان قیمت تا جایی که چشم کار می‌کند، یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. اگر من قدرتش را داشتم، قانونی به استانداردهای ایمنی خودرو اضافه می‌کردم مبنی بر این که کمپانی‌ها اجازه نداشته باشند کابین بی روح و خسته کننده برای خودروهای خود طراحی کنند؛ کابین برخی خودروها مانند ساندرو به قدری بی روح و خسته و کسل کننده است که قطعاً در رانندگی طولانی می‌تواند موجب خواب آلودگی راننده شده و بالطبع، خطر تصادف را افزایش خواهد داد!!!

ترمزهای عقب کاسه‌ای

این یک مورد هم جزو آن دسته از مواردی است که فقط در خودروهای ایرانی می‌توان مشاهده کرد. استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای در بین مدل‌های مونتاژ داخلی بسیار محبوب است و دلیل آن چیزی جز سودآوری بیشتر برای کمپانی‌ها نیست. قدرت ترمزهای دیسکی در مقایسه با ترمزهای کاسه‌ای قابل مقایسه نیست و بهتر بود در ساندرو از ترمزهای دیسکی استفاده میشد ولی استفاده از ترمزهای کاسه ای در عقب بدان معنا نیست که کیفیت ترمزگیری در ساندرو ضعیف باشد.

کابین پر سروصدا

رنو ساندرو

اگر تاکنون یک بار حداقل داخل کابین ساندرو اتومات نشسته باشید، قطعاً با سروصدای بسیار زیاد آن آشنا هستید. به عنوان مثال در سرعت‌های بالا، صدای موتور بسیار زیاد داخل کابین شنیده می‌شود و از هر کس که ساندرو اتومات دارد اگر در مورد بزرگ‌ترین ایراد آن سؤال کنید، قطعاً این موضوع را نام خواهند برد. علت این امر گفته می‌شود به خاطر گیربکس اتومات ۴ دنده قدیمی این خودرو است که علاوه بر کاهش شتاب خودرو و افزایش مصرف بنزین آن، سروصدای کابین را هم افزایش داده است. آن صحبتی که در مورد خوابیدن پشت فرمان ساندرو گفته بودم را پس می‌گیرم، با این همه سروصدا داخل کابین، هیچ کس قادر به خوابیدن داخل رنو ساندرو نخواهد بود!!!

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور منصفانه و بدون اغراض، معایب رنو ساندرو را برای شما لیست کنیم.اگر موارد ذکر شده در این مقاله جزء پارامترهای اصلی شما برای خرید یک خودرو می باید ، رنو ساندرو را به شما پیشنهاد نمیکنیم ولی اگر کیفیت ساخت و ایمنی جزء پارامترهای اصلی شماست بدون شک رنو ساندرو در این رنج قیمتی از این حیث بی نظیر است .

لطفاً نظر خودتان در مورد این خودرو با ما و دیگر مخاطبان زدفورکار در میان بگذارید.

مزایا رنو ساندرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

120 دیدگاه ها برای "معایب ساندرو دنده ای و اتوماتیک (به این ۷ دلیل رنو ساندرو نخرید)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
z4car.com
مهمان
دوستان عزیز ما در این سری مقالات قصد داریم شما را با نقاط قوت و ضعف هر کدام از ماشینها به صورت موشکافانه آشنا کنیم بدیهی است هر کس برای خرید خودرو چند آیتم را در الویت دارد و الویت همه افراد با هم یکسان نیست. خریدارانی هستند که تعدد آپشن و طراحی را به کیفیت ساخت ترجیح میدهند ، خریدارانی هم هستند که کیفیت ساخت را ارجح میدانند حتی برایشان مهم نیست خودرویشان شیشه بالابر برقی داشته باشد . اولویت ها متفاوت است . در مورد رنو ساندرو به طور خلاصه : اگر کیفیت ساخت و ایمنی برای شما… بیشتر
علی
مهمان

من به یه دلیل سال پیش خریدم اونم به خاطر بی آزاری موتورش بود چون اصلا حوصله تعمیرگاه و اطواره نمایندگیارو ندارم، تا الانم یه اشکال نداشته، ۱۷ تا راه رفته ،پسر خالم یه ۲۰۷ خریده امسال ۴تا راه رفته ولی سه بار نمایندگی رفته یه بار دی لایت سوخت یه بار چراغ موتور و یه بارم آمپر آب بالا میرفت ، البته همش هم درست شده ولی علاف کردتش، کلا ماشین باید در خدمت آدم باشه ونه آدم در خدمت ماشین

مجید
مهمان

دوست عزیز علی آقا این ماشین دقیقا همون موتور ال نود رو داره ، لزومی نداره در مورد موتور این ماشین صحبتی بشه هر کی بخواد ایرادی بگیره انگار وقت قصد مسخره کردن خودشو داره ،و یا حس میکنه منتقد یا کوه نمک فرض میکنه خودش رو ، ولی چیزی که هست همون طراحی داخلیشه و کمبود امکانات وگرنه موتور بسیار با کیفیته

مجید
مهمان

بزاربخرج بیافته ازاسمش متنفرمیشی

احمدرضا
مهمان

تو این رنج فقط بسترن B30

Salman
مهمان

درسته که ساندرو مزخرفه و فروشش فقط با تبلیغات دلال بازی هست . موقعی که بعد یکی دوسال بسترنو خواستی بفروشی سلامت میکنم. مثل b50 که قطعاتش گیرنمیاد و الان هم بعد۳سال تولید کلا تولیدش متوقف شده!

مسعود
مهمان
سلام دوستان من به عنوان کسی که ماشین های مختلف داخلی رو داشتم میخوام بدون غرض تجربیاتمو بگم . من حدود ۹ ماه ساندرو اتومات داشتم اول اینکه طراحی بدنه سلیقه ای هست و هر کس میتونه بپسنده یا نه دوم در مورد کابین این خودرو نسبت به هم رده های چینی واقعا ضعیفه یعنی در واقع جز یه کامپیوتر سفری هیچ چیز دیگه ای نداره و خودت باید خرج کنی تا یه کم قابل تحمل تر بشه (مانیتور و سنسور و ..‌.) طراحی داخل کابین هم ساده و از متریال متوسط استفاده شده مصرف داخل شهر تقریبا زیاده و… بیشتر
منصور
مهمان

الان خارج خودروی برقی سوار میشن اونوقت ما میشینیم درمورد مدلهای سی سال پیش مث پراید و غیره باهم بحث میکنیم که باپولی که میشه اونجا بنز و بی ام سوار شد ۲۰۶ بخریم یا ساندرو…

منصور
مهمان

کاش کاا میشد تولید داخل نخریم.کشورهای دیگه میسازن و صادر میکنن و اقتصادشون رونق پیدامیکنه ایران میسازه و میندازه و مردمو بدبخت میکنه همین

Salman
مهمان

مثل ترکیه! الان خودروی تولید مثلا ملی نداره , مرده؟ ماشین کره ایها و فرانسویهاشو افراد متوسط به پایین میخرن! اینجا چی؟! با یه سال حقوق حداقلی میتونی ماشین روز تویوتا و مزدا ژاپنی و یا ماشینهای متوسط تر آلمانی و یا بروز ترین فرانسویها و کره ایها رو سوار شی ! اینجا با پول حداقل حقوقی یه سال پرایدم نمیدن!

منصور
مهمان

دوستمون میگه خودروهای افتضاح کره ای و چینی
…خب همین افکار باعث عقب موندگی ایران نسبنت با دنیا شده یعنی مجبوریم صبر زیاد و توقع کم باید داشته باشیم و با پولی که میدیم آشغال رنو سوار بشیم واقعا تاسف باره…

مهدی
مهمان

دوستان برلیانس با موتور و گیربکس جدید خیلی از این بهتره. ساندرو علاوه بر طراحی قدیمی و بی اپشن بودن مشکل سفتی فرمان رو هم داره که ماشینایی مث ۲۰۷ یا برلیانس این مشکلو ندارن. البته شاید من با فرمونش مشکل دارم چون جایی ندیدم که بگن سفته.

بهنام
مهمان

خداییش یه بار میاید کلی ازش تعریف میکنید یه بارم میاید نابودش میکنیدآدم شک میکنه ب این رنگ عوض کردنتون،شایدم پول میگیرید تبلیق منفی یا مثبت راجبه ماشینا میکنید،این درستش نیس اطلاعات دقیق بدید ب مردم

محمد
مهمان

تبلیغ

میلاد
مهمان

دوستان این خودرو ها فقط آرم رنو رو یدک میکشن خودو ساز ها گیر اوردن مردم رو با ۶۰تمن برید ماشین خارجی مدل دار بردارید سگشون شرف داره به اینا یه هیوندای یا مزدا که ۴-۵سال کار کرده بگیرید خلاص یا حتی مثلا کیا سراتو ۱۶۰۰ با کار کرد ۲۰هزار واقعا قابل مقایسه نیستن

Salman
مهمان
دوست گرامی!مثل اینکه از قیمتها خبر نداری و از دنیا عقبی! کدوم ماشین خارجی۵سال کار با ابن قیمت میدن متم برم بخرم.اونم با۲۰۰۰کارکرد؟هیوندا سوناتا۲۰۰۶ با۱۳سال کار زیر۸۰سالم دیدی سلام برسون.۲۰۱۴ که برو بالا۱۵۰! مزدا هم مدل ۸۹به بالا بالای ۱۰۰تومنه. قیدیمیتراشم سالم تراش بالای۷۰تومنه که ۱۰سال وحداقل۱۰۰تاکار کرده! کیا سراتو هم دنده ای ساده۱۶۰۰ بی آپشنش که حتی آینه هاشم بزور برقیه! سالمش با۶سال و حداقل۱۰۰کار بالای ۷۵تومنه!مگه چی بشه بازم بری سراغ مونتاژیای ۸سال کار مثل زانتیا و آوانته و یا مگان که اوناهم اگه سالمشو گیربیاری حداقل۱۰۰هزارتا کارکرده!تازه اول خرجشونه! البته ساندرو کلا مزخرفه و حیف پول برای… بیشتر
مهرداد
مهمان

هیوندا اوانته-مزدا۳-سرانزا و رونیز-هیوندا کوپه-و…

Salman
مهمان

البته با کمی. هزینه بیشتر میشه تویوتا کرولا با کیا سراتو و یا هیوندای سوناتا مدل پایین تمیز و حتی ام جی۳۵۰ و ۵۵۰توربو و۶ توربو تمیز مدل ۲۰۱۰تا۲۰۱۳ گیر اورد البته باید خیلی مواظب خرجای جانبی ام جی ها بود!

Salman
مهمان

الان اینایی که فرمودین کدومش ۴سال کاره با ۲۰۰۰۰کارکرد؟مونتاژاشو که خودم گفتم حداقل۸سال کار و اول خرج! هیوندای کوپه هم ۱۱سال عمر کرده اونم خیلی مواظب موتور و گیربکسش باش حتما یه سر بیا نمایندگی پیش خودم!فک نکنم زیر ۱۰۰هزارتا کارم گیر بیاری!رونیز و سرانزاهم مونتاژ همبن پارس خودرو هستم و رونیز آخرین مدلش۸۹ اگه گیر بیاری سالمشو زیر۸۰نیست .سرانزاهم همون نیسان پبکابه منتها بزک شده. اونم حداقل ۸سال کار و هردوشون مصرف بالای۱۶ و استهلاک بالا بعد اینهمه سال!

alidavodi
عضو سایت
تا اردبیل رفتى اومد ۴ تا باک مصرف کردى و این به نظرت مصرف خوبیه ؟؟؟ من خودم ماشین خارجى دارم با این که ٢ هزار و ١۵٠ اسب بخار هستش و اتومات ولى هر باک بنزین این ماشین تو بدترین حالت ٧٠٠ کیلومتر میشه باهاش رفت، یعنى دو باک فقط براى ١٣٠٠ تا١۴٠٠ کیلومتر بعد شما رفتى اردبیل برگشتى ۴ باک زدى میگى مصرفش خوبه؟؟ خنده داره متاسفانه ما ایرانى ها هیچ وقت واقعیت هاى اطراف خودمون رو نمیبینم و اگر هر ماشین که استفاده میکنیم از دید خودمون بهترینه ، طورى از انتقاد کردنش ناراحت میشیم که گویا… بیشتر
مهدی
مهمان

من موندم از کجا رفت اردبیل اومد ۴ باک مصرف کرد من خودم با تندرم از رشت تا یزد رفتم برگشتم کلا ۱۱۲ لیتر مصرف کرد اینم بگم باهاش یک هفته تو شهر چرخیدیم

مجید
مهمان

بخاطرمصرف بالا دیگه ازدی ماه. نبایدتولیدبشه