رقبای اصلی بی ام و سری ۳ را بشناسید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
رقبای اصلی بی ام و سری 3 را بشناسید

بدون شک بی ام و سری ۳ یک سدان کوچک فوق العاده است که در تمام دوران پرفروش ترین مدل بی ام و بوده است. در اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی، معرفی یک جانشین شایسته برای مدل ۲۰۰۲ از نظر بی ام و بسیار مهم  بود. بی ام و در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار سری ۳ را معرفی کرد. سری ۳ یک خودروی تحول آفرین بود که بسیاری از مزایای ۲۰۰۲ را به پلتفرمی که اندکی بزرگتر بود انتقال داده بود. از آن زمان تاکنون بی ام و سری ۳ همواره رو به بهبود بوده است و از نظر تعداد زیادی از افراد خودروی برتر در کلاس سدان های لوکس کوچک به حساب می آید. بی ام و سری ۳ بهترین تعادل میان شیک بودن  و عملکرد و هندلینگ عالی را در این کلاس عرضه می کندو پیشرانه های بسیار پرقدرت و کم مصرفی که این خودرو دارد به ندرت در رقبای آن یافت می شوند. بی ام و سری ۳ بارها از طرف نشریات به عنوان خودروی برتر در کلاس خودش معرفی  شده است.

بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۱۸ با سه نوع اتاق عرضه می شود. قیمت مدل سدان از ۳۴.۹۰۰ دلار، مدل استیشن واگن از ۴۴.۶۵۰ دلار و مدل ۵ در گرن توریسمو از ۴۵.۰۴۰ دلار آغاز می شود. قیمت سدان اسپرت M3 نیز از ۶۶.۵۰۰ دلار شروع می شود. شهرت و قابلیت های بالای بی ام و سری ۳ موجب شده تا در مدت بیش از ۴۰ سال حضور آن در بازار امریکا، رقبای زیادی داشته باشد. این مقاله دوقسمت دارد که در هر قسمت آن با ۵ رقیب برای بی ام و سری ۳ آشنا می شوید.

آکورا TLX مدل ۲۰۱۸

این خودرو که اغلب نادیده گرفته می شود ۳۳ هزار دلار قیمت دارد و یک سدان کوچک انبوهی از فناوری، طراحی جذاب و شیک و کابین لوکس و مدرن دارا می باشد. آکورا TLX با دو پیشرانه عرضه می شود که یکی از آنها ۲.۴ لیتر ۴ سیلندر خطی با قدرت ۲۰۶ اسب بخار و دیگری یک پیشرانه V6 با حجم ۳.۵ لیتر و قدرت ۲۹۰ اسب بخار است. این خودرو با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو همراه با سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب طراحی شده ولی مدل ۴ چرخ محرک آن فاقد سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب است.

مدل های V6 این خودرو مجهز به سیستم مدیریت متغیر سیلندرها (از کار انداختن تعدادی از سیلندرها برای کاهش مصرف سوخت در شرایط مشخص) و سیستم استارت – استاپ هستند (هوندا آن را Idle Stop می نامد) تا مصرف سوخت بهینه ای داشته باشند. جعبه دنده ۹ دنده اتوماتیک و شیفترهای پشت فرمان از دیگر تجهیزات مدل های ۶ سیلندر آکورا TLX است. مدل های ۴ سیلندر آن مجهز به جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک دو کلاچه هستند. چراغ های LED شاخص آکورا که Jewel Eye نامیده می شوند علاوه بر افزایش راندمان، جذابیت نمای جلوی این خودرو را افزایش می دهند.

آلفارومئو جولیا مدل ۲۰۱۸

بازگشت آلفارومئو به امریکا با سوپر اسپرت کوچک ۴C اسپایدر آغاز شد و این حمله به بازار امریکا با کراس اوور استلویو و سدان اسپرت جولیا ادامه پیدا کرده است. قیمت مدل پایه آلفارومئو جولیا سدان ۲۰۱۸، ۳۸.۱۹۵ دلار، قیمت مدل Ti آن ۴۰.۱۹۵ دلار و قیمت جولیا کوادریفوگلیو ۷۳.۷۰۰ دلار است.

آلفارومئو برای بهبود عملکرد جولیا از توربوشارژر استفاده کرده است. مدل پایه و مدل Ti جولیا مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر تزریق مستقیم با یک عدد توربوشارژر هستند ولی مدل کوادریفوگلیو از پیشرانه V6 تزریق مستقیم با حجم ۲.۹ لیتر و دو عدد توربوشارژر سود می برد. سبک طراحی ایتالیایی در بدنه خارجی جولیا موج می زند و متریال و الگوهای به کار رفته در کابین آن برگرفته از شهر میلان است. صدای تحریک آمیز اگزوز جولیا به قدری شما را هیجان زده می کند که تعداد کمی از مدل های سری ۳ می توانند از این نظر با آن رقابت کنند.

آئودی A4 مدل ۲۰۱۸

از بعضی جهات، مقایسه آئودی A4 با بی ام و سری ۳ همیشه به نحوی با خود کوچک بینی برای آئودی همراه بوده است ولی زمانی که آئودی تصمیم گرفت روی نقاط قوت خود تمرکز کند این موضوع تغییر کرد. آئودی A4 مدل ۲۰۱۸ که قیمت مدل پایه آن با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو از ۳۶ هزار دلار آغاز می شود ویژگی های برتر آئودی را اثبات می کند که شامل طراحی بدنه چشمگیر، کابین با طراحی الهام گرفته از سبک معماری بوهاوس، هندلینگ فرز و چابک، پیشرانه های پرقدرت و فناوری های مبتکرانه می شود.

قیمت آئودی A4 پرمیوم از ۴۰.۵۰۰ دلار شروع می شود که مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر تزریق مستقیم ۲.۰ لیتری توربوشارژ است و با جعبه دنده های ۷ دنده دو کلاچه اتوماتیک یا ۶ دنده دستی و سیستم انتقال قدرت ۴ چرخ محرک کوآترو عرضه می شود. سیستم سرگرمی MMI آئودی به همراه سیستم شگفت انگیز کابین مجازی آئودی و سیستم صوتی ۷۵۵ وات Bang & Olufsen با ۱۹ بلندگو و صدای سه بعدی جزو تجهیزات آئودی A4 هستند.

کادیلاک ATS مدل ۲۰۱۸

با اینکه کادیلاک در گیرودار ساماندهی مدیریتی و نابسامانی در بازاریابی به سر می برد، اما مدل های فعلی آن جزو بهترین خودروهای کادیلاک حساب می شوند. یکی از مدل های برجسته از میان آنها ATS مدل ۲۰۱۸ است. این خودرو یک سدان اسپرت است که برخی از منتقدین در تست های اخیر به خصوص مدل اسپرت ATS-V آن را بالاتر از بی ام و سری ۳ ارزیابی کرده اند.

مدل پایه کادیلاک ATS قیمتی معادل ۳۶.۴۹۰ دلار دارد و مجهز به یک پیشرانه پرقدرت ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۷۲ اسب بخار، جعبه دنده های ۸ دنده اتوماتیک یا ۶ دنده دستی و سیستم های انتقال قدرت ۴ چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب است. این خودرو طراحی بدنه سر زنده و جذابی دارد که مطابق با زبان طراحی فعلی کادیلاک است. کابین کادیلاک ATS راحت، کاربردی و اسپرت است اما تجملاتی و شلوغ نیست. کادیلاک با مدل ATS به طور مشخص سدان های اروپایی به خصوص بی ام و سری ۳ را هدف قرار داده است.

اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۸

در سوپ الفبای نام خودروها، اینفینیتی Q50 از مدل های G35 و G37 تشکیل شده است و اولین مدل اینفینیتی است که رقیب اصلی بی ام و سری ۳ به حساب می آید. این خودرو یک رقیب کاربلد با طیف گسترده ای از ۱۲ مدل مختلف است که از مدل دیفرانسیل عقب ۲.۰t Pure با قیمت پایه ۳۵.۲۰۰ دلار آغاز شده و به مدل برتر Red اسپرت ۴۰۰ با سیستم انتقال قدرت ۴ چرخ محرک و قیمت پایه ۵۳ هزار دلار ختم می شود.

مدل Red اسپرت اینفینیتی Q50 مجهز به پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار است. اینفینیتی شاسی، سیستم تعلیق و سیستم ترمز Q50 را اصلاح و تنظیم کرده تا این خودرو تعادلی عالی داشته باشد و آن را به یک سدان با هندلینگ شاخص و رانندگی لذت بخش تبدیل کرده است. طراحی و ساخت کابین Q50 آن را در جایگاهی بالاتر در حد برخی از خوش ساخت ترین و ظریف ترین کابین ها در این کلاس قرار می دهد.

منبع: خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar