مزایای سانگ یانگ تیوولی

بروزرسانی در: دوشنبه 26 اسفند 98 ساعت 02:01
مزایای سانگ یانگ تیوولی

تیوولی یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی سانگ یانگ است که از سال 2015 تاکنون بر روی خط تولید این شرکت قرار دارد. در سال 1394 نمونه اولیه این کراس‌اوور جذاب، توسط رامک خودرو به بازار داخلی عرضه شد و نمونه فیس‌لیفت آن نیز پس از چند سال در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفت. اگر قصد خرید سانگ یانگ تیوولی را دارید یا می‌خواهید با مزایای این کراس‌اوور کره‌ای آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

سانگ یانگ تیوولی خودرویی دوست‌داشتنی و پرفروش از شرکت کره‌ای سانگ یانگ است که در ایران و جهان شهرت قابل توجهی دارد. تیوولی ارزان‌ترین محصول در سبد تولیدات سانگ یانگ است، با این وجود طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و از امکانات رفاهی بسیار متنوعی نیز بهره‌مند است. مزایای سانگ یانگ تیوولی باعث شده‌اند تا تیوولی خودرویی جالب توجه در آسیا و استرالیا باشد و رقبای خوش‌نام خود نظیر نیسان جوک و رنو کپچر را به چالش بکشد.
یکی از نکات جالب سانگ یانگ تیوولی استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی در این خودرو است. در حالی‌که سایر خودروسازان برای کراس‌اوورهای جمع‌وجور خود از پیشرانه‌های توربوشارژر کوچک استفاده می‌کنند، سانگ یانگ ترجیح داده است تا از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی برای این محصولش استفاده کند. پیشرانه تنفس طبیعی تیوولی، نسبت به موتورهای توربوشارژی که در اغلب خودروهای همرده به کار رفته است خروجی کمتری ارائه می‌دهد، اما استهلاک کمتری داشته و نسبت به کیفیت پایین سوخت داخلی، از حساسیت کمتری برخوردار است. این مسئله موجب شده تا تیوولی به محصولی جذاب برای مشتریان کشورهای در حال توسعه تبدیل شود.
مزایای سانگ یانگ تیوولی اندک نیستند و به این خودرو کمک کرده‌اند در بازه زمانی اندکی به محصولی پرفروش در ایران تبدیل شود. اگر تحریم‌های خودروسازی علیه کشورمان مجددا اعمال نمی‌شد و رامک خودرو شرایط بهتری را در ارائه خدمات فروش و پس از فروش محصولات سانگ یانگ ایجاد می‌نمود، بدون شک تیوولی همچنان خودرویی پرفروش بود و هم‌وطنان ما می‌توانستند از مزایای سانگ یانگ تیوولی به عنوان محصولی جهانی بهره‌مند شوند. در ادامه این مطلب از سایت Z4CAR به بررسی «مزایای سانگ یانگ تیوولی» پرداخته‌ایم و قصد داریم توانمندی‌های این کراس‌اوور جذاب را در مقایسه با رقبایش مورد سنجش قرار دهیم.

بازار خرید و فروش پررونق

بازار پررونق سانگ یانگ تیوولی

یکی از مهم‌ترین مواردی که توصیه می‌شود در هنگام خرید خودرو به آن توجه کنید، رونق بازار آن خودرو است. این مورد یکی از مزایای سانگ یانگ تیوولی محسوب می‌شود و این محصول به واسطه برخورداری از ارزش خرید بالا و مزایای متعدد در قبال وجه پرداخت شده، از اقبال خوبی در کشورمان برخوردار است. سانگ یانگ تیوولی مدتی در محدوده صد میلیون تومان به فروش می‌رسید و رقیب خودروهایی همچون جک S5 یا چری تیگو ۵ بود. برای بسیاری از مصرف‌کنندگان که به کشور مبدأ برند محصولات خریداری شده اهمیت می‌دهند، سانگ یانگ تیوولی محصولی مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آمد که اکثر ویژگی‌های مدنظر آن‌ها را در خود جای داده بود.
فروش تیوولی در بازه زمانی خاصی به واسطه سهولت واردات خودرو و قیمت قابل قبول این خودرو در مقایسه با رقبایش بسیار پرحجم بود و به همین دلیل اکنون می‌توانید نمونه‌های مختلفی از این خودرو را با قیمت‌های گوناگون در بازار مشاهده کنید. علاوه بر آن تیوولی خودرو محبوبی در ایران است و کمتر دچار افت قیمت در نمونه‌های کارکرده می‌شود؛ بنابراین با خرید تیوولی دچار افت سرمایه چندانی نخواهید شد و می‌توانید خودرو را با قیمت مناسبی به فروش برسانید.

کابین و صندوق جادار

صندوق جادار سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک کراس‌اوور جمع‌وجور است، بنابراین نباید انتظار زیادی از فضای داخلی این خودرو داشته باشید. هنر خودروسازان هنگام توسعه محصولات این سگمنت تخصیص فضای مناسب برای سرنشینان و قسمت حمل بار است و خودروهایی که بتوانند این ویژگی را ارائه دهند، به محصولاتی موفق در بازار تبدیل خواهند شد.
سانگ یانگ در دستیابی به این هدف کمی موفق‌تر از رقیبایی همچون رنو کپچر عمل کرده و در واقع کابین جادار یکی دیگر از مزایای تیوولی به شمار می‌رود. فضای پا و سر برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب به خوبی مهیا است و صندوق عقب نیز حجم مناسبی از فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد. با توجه به آن‌ که اکثر خریداران سانگ یانگ تیوولی در ایران را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند، این مورد مزیتی مهم برای این خودرو در مقایسه با سایر رقبا تلقی می‌شود.

طراحی ظاهری زیبا

طراحی سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ همواره به عرضه محصولاتی قدرتمند ولی نازیبا شهرت داشته است. خوشبختانه این روند در تیوولی و مخصوصا در نمونه فیس‌لیفت این خودرو که به «تیوولی آرمور» شهرت دارد، تاحدودی اصلاح شده است و طراحی زیبای خارجی یکی دیگر از مزایای سانگ یانگ تیوولی محسوب می‌شود. ظاهر مکعبی خودرو حسی آرام دارد و در عین حال با رعایت المان‌های مدرن، از ایجاد سادگی بیش‌ازحد در چهره تیوولی جلوگیری شده است.
خطوط تند و مستحکم در تمامی قسمت‌های سانگ یانگ تیوولی به چشم می‌خورند و اخم چراغ‌های جلو ظاهری خشن را برای این خودرو پدید آورده است. فرم خاص طراحی ستون‌های خودرو به همراه رینگ‌های دیاموند کات و گلگیرهای حجیم این خودرو، باعث شده‌اند تا تیوولی جلوه‌ای باوقار داشته باشد و حس کنید با خودرویی لوکس روبرو هستید.

موتور کم استهلاک

موتور سانگ یانگ تیوولی

پیشرانه در نظر گرفته شده برای تیوولی از نوع ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است. این موتور می‌تواند حداکثر ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و وظیفه انتقال قدرت را نیز یک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک بر عهده دارد. حاصل این قوای فنی به همراه وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرمی خودرو، شتاب صفر تا صد حدود ۱۳ ثانیه‌ای است که در برخی از تست‌ها بیشتر از این مقدار نیز برآورد شده است.
در سوی مقابل اکثر رقبای تیوولی همچون رنو کپچر یا پژو ۲۰۰۸ از پیشرانه‌های توربوشارژر با قدرت و گشتاور بیشتر استفاده می‌کنند و در شتاب‌گیری سریع‌تر هستند. با توجه به خریداری سانگ یانگ توسط ماهیندرا هند و تمرکز بر بازار کشورهای در حال توسعه، انتخاب پیشرانه تنفس طبیعی برای این خودرو بسیار هوشمندانه بوده و به عنوان یکی از مزایای سانگ یانگ تیوولی مطرح می‌شود.
این پیشرانه در مقایسه با انواع توربوشارژر استهلاک کمتری داشته و نسبت به بنزین بی‌کیفیت موجود در بازار کشور حساس نیست. مصرف سوخت ترکیبی تیوولی نیز ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر است که برای خودرویی در این سگمنت مناسب ارزیابی می‌شود.

امکانات رفاهی بروز و متنوع

آپشن‌های سانگ یانگ تیوولی

بهره‌مندی از امکانات رفاهی و ایمنی متنوع همواره جزو نقاط قوت خودروهای کره‌ای بوده و در لیست مزایای سانگ یانگ تیوولی نیز قرار دارد. این خودرو به امکاناتی همچون سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی‌ها HSA، کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی، نمایشگر میانی داشبورد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش‌های چرمی، کروز کنترل و سنسور نور و باران، سانروف و شش ایربگ مجهز است که به‌خوبی از پس برآورده کردن انتظارات خریدار برمی‌آیند.
تنها نکته منفی در خصوص ایمنی سانگ یانگ تیوولی کسب ۴ ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ است که امتیاز پایین‌تری در مقایسه با خودروهایی همچون رنو کپچر یا پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود. چنین امتیازی مانع از برتری کامل تیوولی در مقایسه با رقبای فرانسویش شده است.

کلام آخر

با نگاهی کوتاه به موارد گفته شده در بالا می‌توان به این نتیجه رسید که سانگ یانگ تیوولی در رنج قیمتی خود یکی از بهترین و مجهزترین کراس‌اوورهای بازار داخلی محسوب می‌شود. اگر در محدوده قیمتی که سانگ یانگ تیوولی در آن قرار دارد، چالاکی و توان خروجی خودرو جز مهم‌ترین اولویت‌های شما برای خرید یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب نمی‌شود، به جرات می‌توان گفت که تیوولی می‌تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند.
همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم اگر به کراس اوورهای تندوتیزتری هم نیاز دارید، می‌توانید به سراغ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر بروید و از رانندگی با این خودروهای اروپایی لذت ببرید. جهت آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبین گرامی با سانگ یانگ تیوولی، به‌زودی در مقاله‌ای جداگانه به بررسی معایب این خودرو نیز می‌پردازیم و نتایج آن را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار می‌دهیم؛ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مزایای سانگ یانگ تیوولی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سجاد نجفی
مهمان

این ماشین امکانات به روز نداره جناب آقای z4car
بلکه کمبود دارد.
در مقابل رقبا ترمز پارک برقی و اتوهلد گرمکن و سردکن صندلی های جلو و سقف تمام شیشه ای پانارومیک و درب صندوق عقب برقی و سیستم شستشوی چراغ های جلو و… رو کم داره.
در عوض می گفتید که فرمان برقی نرم و دقیق و راحت و سیستم تعلیق نرم تر از رقبا رو داره تیوولی.
مرسی.