به این ۶ دلیل ریو بخرید

بروزرسانی در: چهارشنبه 5 اردیبهشت 97 ساعت 13:05
به این 6 دلیل ریو بخرید

شتاب خوب در کنار مصرف سوخت مناسب و استهلاک کم از مزایای اصلی ریو هستند

شرکت کیا در سال ۲۰۰۰، با رونمایی از خودرو ریو، آن را جانشین پراید کرد. این خودرو را شرکت کیا در سه مدل هاچ بک سه درب، هاچ بک پنج درب و سدان چهار درب تولید می‌کند. خودرویی که در این مطلب قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، فیس لیفت کیا ریو سدان نسل اول است که از سال ۱۳۸۴ وارد خط تولید سایپا شد.

ریو از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۹۷ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتومات، این خروجی‌ها را به اکسل جلو ارسال می‌نماید. شرکت سایپا خودروی ریو را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ در خط تولید خود داشت و بعد از آن، با اجباری شدن تجهیز خودروهای تولید داخل به ایربگ و به دلیل مخالفت شرکت کیا با نصب ایربگ روی این خودرو، از خط تولید شرکت خارج شد.

در بازار کشورمان خودروی ریو همواره به عنوان یک مدل خوب به نسبت قیمتی که دارد معروف بوده است. در بازار فعلی، یک ریو مدل ۱۳۹۰ را به قیمت بین ۲۴ تا ۲۶ میلیون تومان می‌توان خریداری کرد، ولی سوالی که مطرح می‌شود، آیا خرید ریو دست دوم با توجه به وجود رقبای دیگری با این قیمت در بازار کار درستی است؟ در این مطلب قصد داریم شما را با دلایلی آشنا کنیم که از نظر ما، ریو را به خودرویی خوب برای خرید تبدیل کرده‌اند. لطفاً با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – شتاب خوب

کیا ریو با بهره گیری از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۹۷ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور و با توجه به وزن کم ۱۰۴۰ کیلوگرمی که دارد، خودرویی بسیار پرشتاب و چالاک است. تقریباً از هر کسی که برای یک بار پشت فرمان این خودرو نشسته در مورد مزایای ریو بپرسید بدون شک از شتاب خوب این خودرو خواهد گفت. در تست شتاب ریو به راحتی خیلی از رقبای خود را شکست می‌دهد و از این نظر، یکی از پرشتاب‌ترین خودروها در این بازه قیمتی به حساب می‌آید.

۲ – مصرف سوخت کم

موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ریو یکی از کم مصرف‌ترین موتورهای این کلاس قیمتی بازار محسوب می‌شود. شرکت سایپا مصرف ترکیبی ریو در هر صد کیلومتر را ۶.۹ لیتر اعلام کرده است که عدد بسیار خوبی می‌باشد. از این رو اگر از خودروی خود خیلی کار می‌کشید، انتخاب خودروی کم مصرفی مانند کیا ریو برای شما می‌تواند کار بسیار عاقلانه‌ای باشد.

۳ – کیفیت بالای ساخت و قطعات

خیلی کم می‌توان یک مالک ریو را پیدا کرد که از کیفیت ساخت و قطعات خودروی خود شکایت کند. با توجه به این که بیشتر قطعات مورد استفاده در ساخت ریو را سایپا از کره وارد کرده است، از این رو کیفیت ساخت این خودرو بسیار بالا بوده و از این نظر، اصلاً شما را اذیت نخواهد کرد. در مقایسه با رقبای اصلی این خودرو در بازار، به جرات می‌توان گفت که ریو کیفیت قطعات و همچنین ساخت بسیار بهتری دارد و مانند برخی خودروهای رقیب، عدم تطبیق قطعات با هم یا فاصله‌ها و درزهای عجیب و غریب بین قطعات دیده نمی‌شود.

۴ – استهلاک فوق العاده کم

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، خودروهای ژاپنی و کره‌ای به کم استهلاک بودن معروف هستند و در بین مدل‌های ارزان قیمت این دسته، کیا ریو گل سرسبد است. باز هم به علت استفاده از اکثراً قطعات وارداتی در ساخت این خودرو، کیا ریو استهلاک بسیار کمی دارد و خیلی با آن به تعمیرگاه نخواهید رفت. در مقایسه با مثلاً پژو ۲۰۶، ریو استهلاک بسیار کم‌تری دارد و خیلی شما را از این بابت اذیت نخواهد کرد. برخی افراد مهم‌ترین مزیت و همچنین برگ برنده ریو را در مقایسه با رقبای خود همین کم استهلاک بودن آن می‌دانند.

۵ – تهویه مطبوع قوی

اگر در شهرهایی با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، داشتن سیستم تهویه مطبوع خوب روی خودرو قطعاً باید یکی از اولویت‌های اصلی شما در خرید یک خودرو باشد. کیا ریو از این نظر هم شما را ناامید نخواهد کرد. در حین حرکت کولر را  که روشن می‌کنید تأثیر محسوسی روی قدرت و شتاب خودرو نمی‌بینید و فقط کافی است چند دقیقه صبر کنید تا کل کابین از وجود هوایی بسیار خنک لذت ببرد. موضوعی که در رقبای اصلی این خودرو مانند پژو پارس و ۲۰۶ دیده نمی‌شوند. اگر از کسانی که ریو دارند در این مورد سؤال کنید، تقریباً همه آن‌ها تجربه سواری با سرعت بسیار بالا و کولر روشن را با ریو داشته‌اند.

۶ – گیربکس نرم و هماهنگ با موتور

یکی دیگر از نقاط قوت کیا ریو که به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد، گیربکس بسیار نرم آن می‌باشد. به طور کلی بخواهیم بگوییم، عملکرد گیربکس بسیار خوب است، دنده‌ها به راحتی جا می‌روند و هماهنگی خوبی با موتور دارد. یکی از نتایج این همکاری بدون شک شتاب خوب این خودرو می‌باشد. یکی از ویژگی‌های گیربکس ریو این است که هنگام شتاب گیری از حالت سکون، دنده‌های ۱ و ۲ سریع‌تر پر می‌شوند و همین موجب افزایش شتاب اولیه آن در زمان حرکت از حالت سکون شده است. سیستم کلاچ خودرو هم عملکرد فوق العاده نرم و خوبی دارد و به طور کلی، از نظر گیربکس و کلاچ با خرید ریو به هیچ وجه اذیت نخواهید شد.

سخن پایانی

اگر در رانندگی به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید شاید ریو گزینه مناسبی برای شما نباشد. این خودرو که در واقع یک مدل تکامل یافته پراید می‌باشد، یک خودروی کوچک شهری است که برای خانواده‌های کم جمعیت شهری می‌تواند گزینه فوق العاده ای محسوب شود. موتور با شتاب خوب، مصرف کم، کیفیت ساخت مناسب و استهلاک اندک همه و همه ریو را به یک خودروی شهری ایده آل تبدیل کرده است. اگر به دنبال یک خودرو ارزان اقتصادی هستید که شما را خیلی به خرج نیندازد و دوام و کیفیت خوبی هم داشته باشد، و اگر مواردی که در این جا به عنوان مزایای ریو مطرح کردیم جزء معیارهای اصلی شما هنگام خرید یک خودرو است، ما خرید کیا ریو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

55 دیدگاه ها برای "به این ۶ دلیل ریو بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمود هستم ۴۷ سالمه
مهمان

سلام یک ریو مدل ۸۷ خریدم یکمی خرج داشت براش انجام دادم به نظر شما چطور ماشینیه میخام نگهش دارم

علی
مهمان
با سلام خدمت همه دوستان خودرو کیا ریو بسیار کم استهلاک میباشد و خرجش در‌حد ۲۰۶ تیپ ۵ هست بنده با تحقیق توی این آشفته بازار فهمیدم واقعا ماشین ارزنده ای هست شاید برای ۱۰تا۱۵سال قبل باشه ولی موتوراین ماشین موتور بی فورد آمریکا و گیربکس ماشین جی ام خورده آمریکا می باشد دنده استارتش دلکو آمریکا موتور فنش و کوئلش وپمپ بنزینش دنسو ژاپن سوزن انژکتورش زیمنس ایتالیا و کمکاش ساچ آلمان و کمپرسورش دوآن کولر و بخاریش هیولای واقعیه من به مدت چهار سال خودروریو خریداری کردم و در این مدت تنها روغن و تسمه تایم عوض کردم… بیشتر
صابر
مهمان

سلام جناب من میخواستم ریو بخرم میتونم باهاتون در ارتباط باشم ازتون مشورت بگیرم؟

رضا
مهمان

سپاسگزارم، عالی بود

z4car
مدیر

سلام علی جان
ممنون از اینکه تجربیات ارزشمندتون رو در اختیار ما و همراهان Z4Car قرار دادید.
موفق باشید

رضا جعفری
مهمان

سلام دوستان من ریو۸۵ دارم که سیصد وشصت هزارتا رانندگی کردم وکل ایران رو دور زدم هنوزموتور وگیربکس پلمپ میباشد خیلی خیلی موتور خوب پرشتاب کم مصرف دارا میباشد زیرپا بسیارنرم سیستم تعلیق عالی تعادل درجاده عالی رانندگی بسیارلذتبخش میباشد بدنه بسیارمحکم وشاسی بسیار قوی داد کولر وبخاری عالی از نظر استهلاک هیچ ماشینی نمیتونه باهاش رقابت کنه معایب این خودرو فضای کم داخل سالن بخصوص صندلی عقب امکانات کم نسبت به خوروهای امروزی ترمز ضعیف گران بودن قطعات بدنه وافتاب سوختگی رنگ اشاره کرد البته۱۷ سال داره از تولیدش میگذره نباید توقع بیشتر داشته باشید

فاطمه
مهمان

من می‌خوام ریو ۸۵ بخرم ولی خیلی دو دلم شاسی سمت شاگرد هم گفتن ک تعمیر شده قیمتش هم ۱۱۴ تومنه
از نظر ترمز ک میگید ضعیفه ینی دیر ترمز میگیره ؟
اولین بارمه ک می‌خوام ماشین بخرم ممنون میشم راهنماییم کنید بین ریو یا پراید

محمد
مهمان
به نظر من ترمزش ضعیف نیست. ولی مشکل قفل شدن داره. (بر ***سایپا ***که abs و آپشن هاش رو برداشته) اگر ناگهانی ترمز بگیری سریع قفل میشه و ماشین لیز میخوره. مدل abs دارش رو بتونید پیدا کنید عالیه با لاستیک سایز ۲۰۵ دیگه عالی ترم میشه. بدون abs با لاستیک ۱۷۵ سر پیچ سنگین ترمز بزنی ماشین دریفت میشه. بایدخیلی راننده باشی بتونی توی اون شرایط کنترلش کنی. برای من دوبار پیش اومده. تا سرحد مرگ ترسونده من رو. در مقایسه با پراید و تیبا و کوییک صفر اگر ریو مدل ۹۰ کم کارکرد پیدا کردید حتما ریو بخرید.… بیشتر
رضا
مهمان

سلام خدمت دوستان من ۵ سالی هست ریو مدل ۸۹ دارم ..خدا پدر خودروساز کره بیامرزه یعنی قطعات چیزی به اسم خراب شدن نداره.چجوری این قدرت و شتاب بخصوص تو سربالایی از یه موتور کوچک کشیدن بیرون واقعا موندم .پرچم ریو سواران بالاست

قاسم ریو
مهمان

کاش میشد الان فیلم کیلومتر ریوی ۸۷ خوشکل خودم که دیشب تو جاده تهران قم داشتم ۲۰۰تا البته تو کیلومتر نشون میداد چون عقربه از ۲۰۰ هم رد کرد زبون بسته ۱۴ سالشه تازه کفش هم نداره کفشای پاش صاف شدن ۳ ساله ماشالا ماشالا دارمش فقط روغن و بعضی وقتا بنزین ازم خواسته طفلکی خیلی دوسش دارم دردش بخوره توسط هرچی ۴۰۵ هیچ بنزین

ابوالفضل
مهمان

با سلام خدمت تمامی دوستان طبق گفته ی این سایت بنده بالغ بر ۷ تا ماشین ریو عوض کردم و فقط هم ریو سوار میشم یعنی از همه لحاظ عالیه خصوصا جاده ای خوب با تعادل بسیار خوبی داره حتما تمیزشو بخرید پشیمون نمیشید

کریمی
مهمان

آقا ابوالفضل سلام
بزرگوار یه توضیحی بابت ترمز هاش میدی به ما؟ میگن ضعیفه من راستش پشت ریو نشستم خواستم از شما بپرسم چه جوریه؟ در مقایسه با پراید و پژو ۲۰۶ ترمز هاش به چه صورته؟ در مدل های با ABS و بدون ABS هم بفرمایید ترمزاش چطوره ؟
تشکر

علی
مهمان

از منabsداره ترمزاش عالیه قبلش ۴۰۵ داشتم پیش اون شاهه

فریبا
مهمان

منم میخوام بخرم چرا همه میگن وسایل یدکی ش گرونه اخه ؟؟؟؟؟

علی
مهمان

گرونت از پژو و پرایده ولی اینقدر کم خراب میشه که کم خرج تر از اوناس

feredik
مهمان

داااادااااشاااا ما میخوایم ریو بخریم … ناموسن راستشو بگین .. چطور ماشینیه .. خوبه .. ازش راضی هستین ؟؟ من خودم ۴۰۵ داشتم … دیگه ..گا رفتم .. ریو خوبه ؟.. پرشتابه ؟… کم استهلاک …؟؟؟

405
مهمان

سلام داداش من چن ساله کلا تو خط ۴۰۵ و پارسم اول بگم که خدا رحمت کنه پدر ۴۰۵ رو که پارس از اونم پر دردسر تره
دوم اینکه رفیقم هم چن سالیه ریو داره خلاصه بهت بگم من هر ماه میلیونی خرج میکنم ۱۰۰ هزاری هم جواب نمیگیرم از ۴۰۵
اون رفیقم اصلا خرج نمیکنه اخر سرم مارو اتوبوسی میزنه
البته اینم بگم تو جاده هیچوقت نمیتونه به ۴۰۵ برسه آدم باید حرف حق بزنه تو شتاب ریو شکی نیس ولی از نظر سرعت عقبه

ص.ط
مهمان

شک نکن داداش بخر کیف کن. هیچ کس تا حالا از ریوسواری پشیمون نشده. آدم دیدم مولتی میلیاردره ماشینای چند صد میلیونی سوار میشه میگه هیچ اون ریو که ۱۰ سال پیش داشتم نمیشه.

ریو
مهمان

سلام میخواهی تست شتاب ماشین و بسنجی توسربالایی امتحان کنید توراه صاف همه برنده اند باورکنید تو سربالایی باشیب بالا با کولر روشن براحتی از ۲۰۶سمند ۴۰۵وپرشیا سبقت میگیرم شتاب ریو عالیه مخصوصا تو سربالایی اگر دیسک و صفحه نو باشه دیگه معرکه است

سونامی جاده ریو
مهمان

سلام مخلصیم من ریو مدل ۸۵ دارم واقعا ماشین خوبیه پرشتاب کم سوخت و کم خرج.در کل بگم خیلی ازش راضی ام.مرسی کیا موتورز