مزایای رنو pk

بروزرسانی در: شنبه 22 آذر 99 ساعت 01:28
مزایای رنو pk

رنو پی کی خودرویی ارزان قیمت و کم مصرف برای شهر که قلب پراید را در بدنه رنو 5 جای داده است. این خودرو در رده پایینی بازار قرار می گیرد و امروز به بررسی مزایای این خودرو می پردازیم.

رنو پی کی به نوعی جایگزینی برای رنو ۵ قدیمی محسوب می شود. خودرویی که چند نسل داشت و آخرین نسلش حدود سال ۸۳ وارد بازار شد و فول ترین مدل پی کی به حساب می آمد. مدلی که آپشن های جدیدی داشت و به نسبت مدل های قدیمی بیشتر دیده شد. امروز مزایای این خودروی کوچک را در Z4Car بررسی می کنیم.

قیمت پایین

new pk

اولین و مهمترین دلیل برای که کسی به سمت خرید پی کی می رود قیمت مناسب آن است. این خودرو از ارزان ترین خودرو های بازار است.  پی کی به نسبت پراید هم مدل خودش حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان تر است که این فاکتور مهمی برای خرید است. در رده ی قیمتی که این خودرو وجود دارد هیچ خودرویی از لحاظ قیمتی حضور ندارد بجز پژو روآ و آردی که این خودروها هم از نظر فنی از پی کی خیلی ضعیف ترند. بنابراین اگر دنبال خودروی ارزان قیمت هستید، پی کی می تواند با مدل بالاتر خود گزینه ی بهتری باشد.

مصرف سوخت پایین

speedometer

رنو PK از موتور ۱۳۰۰ سی سی پراید بهره می برد که مصرف سوخت مناسبی دارد. در شهر حدود ۷ لیتر و در جاده حدود ۵.۵ لیتر مصرف سوخت دارد که به نسبت رقبای خود خیلی بهتر است. در برابر خودروهای هم قیمت خود مثل آردی که در سیکل ترکیبی بیش از ۱۰ لیتر بنزین مصرف می کنند پی کی یک خودروی کم اشتها محسوب می شود!

شتاب خیلی خوب

pk

همانطور که گفته شد این خودرو از موتور پراید بهره می برد که در کنار وزن حدود ۸۰۰ کیلویی آن، شتاب خیلی خوبی به پی کی بخشیده است و این خودرو می تواند در کمتر از ۱۲ ثانیه از صفر به صد برسد! 

تامین قطعات و تعمیر آسان

renault pk

از آنجایی که موتور این ماشین با موتور پراید یکیست و پراید بیش از ۲۵ سال است که در بازار ایران وجود دارد، میتوان گفت موتور پراید از نظر تامین قطعات بهترین موتور در داخل ایران است! پس پی کی هم از این قاعده مستثنی نیست و تعمیر موتور پی کی خیلی آسان است و قطعات آن نیز همه جا پیدا میشود و از بابت تعمیر به مشکلی برنخواهید خورد.

نتیجه گیری

اگر بودجه ی کمی برای خرید خودرو در نظر گرفتید و می خواهید خودروی کم مصرف برای داخل شهر داشته باشید که توان فنی خوبی دارد پی کی میتواند گزینه ی مناسبی باشد البته باید گفت که پی کی معایبی مثل کیفیت پایین متریال داخل بدنه، ایمنی ضعیف و کابین کوچک را هم دارد ولی باید گفت که این معایب در مقابل قیمت پایین این خودرو خیلی به چشم نمی آید. در رنج قیمتی این خودرو پژو آردی حضور دارد که شتاب پایین تر، مدل پایین تر که معمولا کاربراتوری هم هستند، استهلاک موتور بالاتر و مصرف سوخت بالاتر دارد اما کابین خیلی جادار تری به سرنشینان هدیه می کند. اگر خوش شانس باشید می توانید پراید مدل پایین اما هم قیمت پی کی پیدا کنید که عملا همین خودرو است در بدنه قدیمی تر پراید!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

20 دیدگاه ها برای "مزایای رنو pk"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
طغرل
مهمان
من بعد از پژو آردی پی کی خریدم تمام پژو آردی ها بعدشش ماه هیدرولیک شون خراب میشه مصرفش دوبرابر پی کی هست اگر خراب بشه باید پنج نفری هلش داد آردی سیستم برقیش خیلی ضعیفه ولی جاداره فقط همین عوضش پی کی کم مصرف هست فرمان خیلی نرمی داره بسیار کم مصرفه من تو جاده در دوهزار کیلومتر ۹۲لیتر بنزین مصرف کردم یعنی توجاده به ازای هر صد کیلومتر چهار ونیم لیتر مصرف داشت اونم کاربرات مدل ۸۲ ولی بااینکه رادیاتور و شلنکارو تعویض کرده بودم باز تو گردنه ها داغ می‌کنه و حتی تو سربالایی های داخل شهر… بیشتر
سحر
مهمان

همین ماشین که کم می بنیش شده رفیق زندگیمه درسته ماشین فقیر فقراست ولی مرامش بالاس کاشکی انقد پول داشتم سرتا پاشو از نو میساختم خرج ی خانواده رو میده

سرمد
مهمان

هم پی کی داشتم هم آر دی
هر دو به عنوان ماشین ارزان قیمت خوبن اما یکی از الزامات خودرو امنیت اونه که آر دی به مراتب امن تره و جادار تر. نمیشه با هم مقایسه کرد. و البته به عنوان ماشینی برای جوانانی که پول ندارن گزینه های مناسبی برای خرید و یادگیری و…. هستن.

Hossein
مهمان

سلام، آقا فرمون نیو پی کی هیدرولیکه یانه؟؟

0021
مهمان

من تازه خریدم شتاب وحشتناک موقع حرکت کردن دریفت میزنه البته تازه تعمیر و رسیدگی شده ولی درز زیاد داره کولرش بدرد نمیخوره بخاریش زیره زانو هارو فقظ گرم میکنه و اساسش اصلا فکر نکنید پراید دارید اخرش پیکی خریدید و یه سری لوازماش گیر نمیاد و باید بگردید بدنه یکم ضعبفه با یه تصادف ساده ماشین کلا جمع میشه باید حواس جمع بری بیای ولی اگر هم جاییش کج شد دوتا که بزنی تو سرش خوب میشه

علی
مهمان

مطمینی اونی که زیر پاته پی کی؟

نام
مهمان

من پی کی رو دوست دارم
دارم تحقیق میکنم برای تقویتش

کیا
مهمان

ممنون مفید بود ، برای ماشین اول گزینه مناسبی است

پایینی
مهمان
این دوستانی که از بررسی ایراد گرفتن احتمالا ازما بهترونن، و نمیدونن حتی برای امثال افرادی مثل من خریدن همین ماشین با قیمت روز الان که سی الی ۴۵ میلیون هست یک آرزوست! اصولا همیشه اون بالایی از این پایینی خبرنداره. البته من یه زمانی پی کی و آردی و پراید داشتم از بین این سه تا باتوجه به قیمت و گرانی بنزین میتونم بگم پی کی گزینه مناسب تری هست البته معایب زیادی هم داره از جمله: چپ کردن در سرعت های زیاد؛ نفوذ گرمای زیاد موتور در تابستان به داخل کابین و عملکرد نامناسب کولر(تزئینی هست کولر؛ مگر… بیشتر
حامد
مهمان

به به درجه عرفان هم داره

جوانی به فنا رفت بیکار بی پول تنها
مهمان
جوانی به فنا رفت بیکار بی پول تنها

تورو خدا نگاه سایت های ایرانی چه خودرو هایی بررسی میکنن !!! کشور های دیگه چیو بررسی میکنن این خودرو مثل نسل اول خودرو در جهان میمونه مال سال های ۱۳۴۰ بجای پیشرفت داریم پسرفت میکنیم… بازم بگین هر چی باشه امنیت داریم هه

بیا پایین
مهمان

جوان بی پول!،اگه عرضه داشتی و درس میخوندی الان یه شغل خوب با درآمد عالی داشتی ماشین خوبی هم سوار میشدی،ولی متاسفانه چون امثال ***هایی مثل تو که میخوان فقط بخورن و بخوابن و پول دربیارن هیچ وقت نمیتونن به چیزی که میخوان برسن،تو اگه توی آلمان هم زندگی بکنی با این وضعی که داری اونجا هم یک گدای بدبخت خواهی بود….

محمد
مهمان

از عرضه های خودت بگو دوست نا محترم وقتی جون ایرانی هرچقدر کار میکنه ک ب ارزو هاش برسه و روز ب روز چیزا گرون ترمیشه درست نیست بهش بی اجترامی بشه شما خودت اگ خونوادت همون خرج دانشگاه و درستو نمیداد فک نمیکنم عرضه خریدن ی گوشی واسه خودت رو هم داشتی پس بهتره تا کفش کسیو نپوشیدی راجب راه رفتنش نظر ندی.

میثم
مهمان

از داشته هات حرف بزن

احمد
مهمان

من کلاً یکی رو دوست دارم که نتونم ماشین بهترشو بخرم می خوام همینطوری بخرم دوستش دارم

جی جی
مهمان

بدبخت ما که میخواییم این ماشینا بخریم و نظر جوان به فنا رفته بدبخت بی پول تنها در موردش منفیه ولی من پول ندارم باز همینا بخرم

حیدر
مهمان

چک زیر گوشت نخورده خودتو *** کنی بفهمی امنیت یعنی چی بچه جون….

صفدر
مهمان

غرت

سوران
مهمان

خب برو همون کشورهای دیگه!!!!الان که اینجایی

بیاد قدیما
مهمان

خخخخ پیکانم بررسی کنید لطفا