معایب مزدا ۳ نسل قدیم

بروزرسانی در: شنبه 22 مرداد 01 ساعت 01:55
معایب مزدا 3 نسل قدیم

مزدا3 نسل قبل یکی از موفق ترین خودرو های دهه 80 ایران بود. خودرویی اسپرت و جذاب که فروش خوبی تجربه کرد. اما همیشه برای هر خوبی چند بدی هم وجود دارد و امروز در z4car به بررسی معایب مزدا 3 نسل قدیم می پردازیم.

مزدا۳ قدیمی یکی از خودروهایی است که در اواسط دهه ۸۰ وارد بازار ایران شد و به سرعت  در بازار محبوب شد. خودرویی که رقیب مستقیم رنو مگان، کیا سراتو نسل قدیم، هیوندای آوانته و تا حدودی زانتیا بود. اما هر خودرویی ایراداتی نیز دارد. امروز در z4car به بررسی معایب مزدا ۳ نسل قدیم می پردازیم.

فضای کم کابین مخصوصا برای سرنشینان عقب

2008 mazda 3

مزدا۳ یک سدان کوچک است اما این خودرو در مقابل رقبایی چون مگان ، آوانته و سراتو فضای عقب کمی دارد. اگر قد سرنشینان عقب بیشتر از ۱۸۵ سانتی متر باشد کمی آزرده خاطر خواهند شد. فضای زانو به بدی فضای سر نبوده اما کافی نیست و درمقابل مگان فضای عقب مزدا۳ قدیمی میتواند کمی خفه یا تنگ باشد. پس اگر خودرویی خانوادگی می خواهید مزدا ۳ بیش تر مناسب افراد مجرد یا خانواده های کوچک است.

نبود برخی آپشن های لازم

interior

مزدا۳ با اینکه خودرویی بسیار قدیمی نیست اما برخی از آپشن های مهم در آن دیده نمیشود. برای مثال این خودرو کروز کنترل ندارد و یا مانند خودروهای نسل جدید کی لس استارتر (key less starter) ندارد و شما باید با سوییچ به شکل سنتی خودروی خود را روشن کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که خیلی از مالکین مزدا۳ قدیمی از آن ناراضی هستند سیستم صوتی قدیمی خودرو است که پشتیبانی از USB و AUX ندارد و شما برای نصب سیستم صوتی به روز تر روی خودرو باید هزینه ای جانبی را پرداخت کنید. در صورتی که این آپشن ها در برخی رقبا وجود دارند و مزدا۳ در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است. هرچند بلندگوهای خودرو کیفیت و باس مناسبی دارند اما از لحاظ امکانات سیستم پخش ضعیف تر از رقبا است.

پایین بودن ارتفاع  خودرو

mazda back

با توجه به اینکه جاده های کشورمان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند ، خودروهایی که ارتفاع کمی دارند در سرعت گیرها یا دست انداز ها دچار مشکل شوند. مزدا۳ یک خودروی اسپرت است و ارتفاع کمی دارد. اگر ماشین پر از سرنشین  باشد و بخواهید از سرعت گیر عبور کنید ، ارتفاع کم این خودرو می تواند دردسرساز باشد. اغلب کسانی که این خودرو را دارند از این وضعیت ناراضی اند و می گویند معمولا کف ماشین آسیب می بیند و رکاب می شکند. بنابراین باید در هنگام عبور از سرعتگیرها و یا چاله ها دقت بیشتری داشته باشید. اگر دقت کنید چنین مشکلی در خودروهایی مثل مگان ، آوانته و یا حتی سراتوی قدیم وجود ندارد و با این خودروها به راحتی می توانیم از سرعت گیرها عبور کنیم.

نتیجه گیری

hatchback and sedan

مزدا۳ نسل قدیم یکی از بهترین گزینه ها در رنج قیمتی خود است اما باید این را پذیرفت که شاید این خودرو قدرت موتور بالایی داشته باشد یا کیفیت و سواری خوبی را دارا باشد اما ایراداتی نیز دارد و یک سری آپشن های واجب در آن وجود ندارد که شما مجبور خواهید شد پس از خرید خودرو برای نصب آنها هزینه های اضافی را پرداخت کنید.

درکل باید گفت اگر شما خودروی نرم و راحت و خانوادگی می خواهید باید سراغ مگان بروید و اگر خودروی اسپرتی میخواهید ، مزدا۳ با همه ی مزایا و معایب گفته شده روی هم رفته خودروی مناسبی است.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "معایب مزدا ۳ نسل قدیم"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

سلام من ۵ ساله مزدا ۳ قدیم دارم و کاملا راضی هستم تنها ایراد این ماشین که نمی شه گفت ایراد چرا که ایراد از جاده های ما می باشد کف پایین ماشین هست و ما که خانواده ۳ نفره هستیم هیچ وقت این مشکل را نداشتیم و مشکل فضا هم برای خانواده جمعیتی است که خانواده جمعیتی رو خدا بیامرزه و الان همه یا مجردن یا نهایت ۳ نفر هستند ، خنک کننده گیربکس دارد و کروز کنترل هم دارد و ماشینی با این قیمت و در حد خودش عالیست

سعید
مهمان

سلام آقا مدل ماشین شما چیه؟ و از چه سالی کروز و کی است استارت روش گذاشتن.؟

علی
مهمان

سلام. من الان ۳ ساله مزدا ۳ قدیم دارم. ذکر چند نکته رو لازم دیدم. اول اینکه ماشین من کروز کنترل داره، دوم اینکه مزدا ۳ قدیم خنک کننده گیربکس داره! چهارم اینکه نسبت به مگان یه سری آپشن بیشتر مثل صندلی و فرمان چرم. گرم کن صندلی. تهویه مطبوع اتوماتیک و… هم داره

کیوان
مهمان

برادر خنک کننده ی گیربکس داره

میثم
مهمان

درسته فضای عقب کمه اما راحتی و ارگونومی صندلی پشت و جلو عالیه .
و اینکه خنک کن گیربکس هم داره و موقع تعویض ضدیخ خنک کن رو هم برای گیربکس باید تعویض کنید . و البته موقع رانندگی طولانی کیربکسش هیچ کندی و چیزی نمیشه . اینو از خودتون در آوردید .