نقد و بررسی مرسدس بنز cls 500 2009

بروزرسانی در: یکشنبه 8 فروردین 00 ساعت 11:40
نقد و بررسی مرسدس بنز cls 500 2009

کم لطفی است اگر مرسدس بنز را بهترین، یا حداقل یکی از بهترین خودروساز های تاریخ ندانیم. شرکتی که در لیست اولین های جهان خودرو بارها دیده شده و هرسال با محصولات جدید خودش، علم خودروسازی را یک پله بالاتر می برد و سرلوحه و الگوی باقی شرکت ها می شوند.

سال ۲۰۰۴ بود که مرسدس مدل  سی ال اس را معرفی کرد و تمام دوست داران خودرو را انگشت به دهان گذاشت. پلی بین یک خودروی کوپه و یک سدان که به بهترین شکل ساخته شده بود. این خودرو بدون شک یکی از زیباترین محصولات مرسدس بنز تا به امروز است و لقب الهه زیبایی برازنده اوست.امروز در این مقاله به بررسی تخصصی مرسدس بنز سی ال اس ۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ می پردازیم و از مزایا و معایب آن خواهیم گفت. تا آخر این مقاله با Z4Car همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه

بنز CLS500 2009

طراحی ظاهری و بدنه ی مرسدس بنز سی ال اس یک طراحی قانون شکن و البته بی نظیر است. طراحی این خودرو به این شکل است که از جلوی ماشین به کشیده ترین حالت تا آخر  صندوق عقب طراحی پیش می رود. در جلوی خودرو، لوگوی مرسدس بنز به بزرگی وسط جلو پنجره نقش بسته است و دلربایی می کند. طراحی چراغ ها نسبتا ساده هستند و یکی از راههای شناسایی سی ال اس های جدید با قدیم همین چراغ جلو است. به بغل خودرو که می آییم متوجه می شویم دربهای خودرو خیلی بزرگ اند و البته فاصله ی طولی محور خودرو هم خیلی زیاد است بنابراین ما با خودرویی طرف هستیم که طراحی اسپرت و ابعاد بزرگ و لوکس دارد. وقتی به عقب خودرو می رسیم متوجه می شویم که طراحی خیلی حالت فشرده دارد و چراغهای عقب یادآور مرسدس بنزهای قدیمی هستند و در این نکته مرسدس بنز، اصالت خویش را کاملا حفظ کرده است. دو اگزوز بزرگ به شکل جدا از هم (یکی راست و دیگری چپ) قرار گرفته اند و قرار است کار تنفس این موتور ۸ سیلندر را انجام دهند. به طور کلی طراحی مرسدس بنز سی ال اس یکی از خیره کننده ترین طراحی های مرسدس بنز در تمام ادوار است که باعث شده خیلی از طرفداران کمپانی های رقیب هم اعتراف به طراحی زیبای این خودرو بکنند. الهه زیبایی واقعا لقب مناسبی برای این زیبای آلمانی است!

داخل کابین و آپشن ها

داخل کابین مرسدس بنز سی ال اس که می نشینیم ترکیب زیبایی از چوب، پلاستیک مشکی و پلاستیک کرم به همراه چرم کرم صندلی ها، چشم نوازی می کنند. فرمان کمی لاغر به نظر می آید و با ترکیب رنگ کرم و طرح چوب، زیبایی خاصی به بقیه ی قسمتهای داشبورد بخشیده است. طراحی خودرو حد واسط بین تم کلاسیک و طراحی مدرن است که فوق العاده از آب در آمده است. ۳ عدد آمپر با پس زمینه ی سفید، وظیفه ی نشان دادن موارد مورد نیاز به راننده را دارند. دکمه های روی فرمان کارهایی مثل: تنظیم و کم و زیاد کردن صدا، قطع و وصل کردن تماس و البته کنترل مانیتور کوچک وسط آمپر سرعت را دارند. کیفیت داخل مرسدس بنز بی نظیر است و فکر نمی کنم نیاز به بیان توضیح اضافه در این مورد باشد، مرسدس برای همه آشناست.

نمای داخل بنز CLS500 2009

امکانات جزئی و ریز این خودرو بسیار زیاد است و اگر بخواهیم جز به جز به همه ی اینها اشاره کنیم احتمالا به اندازه ی ۳ مقاله باید وقت بگیریم! قابلیت تنظیم نور چراغها و مدل آنها سمت چپ راننده قرار دارد (پایین تر از ترمز دستی که به شکل یک اهرم فشاری رو به بالا قرار گرفته). روی در راننده کلیدهای تنظیم صندلی و تنظیم آیینه به شکل برقی به همراه ۳ حافظه برای صندلی به چشم می خورد. در قسمت  وسط داشبورد که نگاه می کنیم یک مانیتور نسبتا کوچک (به نسبت سال ۲۰۲۰) روی این خودرو قرار دارد به همراه یک صفحه کلید شماره دار و کنترلهای دیگر که مربوط به سیستم نویگیشن، رادیو و سیستمهای صوتی خودرو می باشند. تنظیم گرمکن و سردکن صندلی های جلو هم در پایین هم بخش جای گرفته اند.

بنز CLS500 2009

 به قسمت دسته دنده که دقت می کنیم نکات جالب توجهی دیده می شود. نکته ی جالب این است که این خودرو در حالت اسپرت مود از دنده ۱ راه میفتد و در حالت عادی از دنده ۲ شروع به حرکت می کند. در قسمت پایین دسته دنده علامت هایی دیده می شوند که آپشن های جالبی را در خود جای داده اند. در اینجا سیستم تنظیم ارتفاع، سیستم پارک و بخش مربوط به حالت اسپرت یا کامفورت دیده می شوند.

بنز CLS500 2009

در صندلی عقب این خودرو که می نشینیم در می یابیم که این خودرو ۴ نفره است و وسط دو نفر عقب توسط یک فضا که می توانیم در آن وسایل مورد نیاز را بگذاریم جدا شده است. از طرفی بین دو صندلی جلو، دو کانال خروجی هوا به همراه تنظیم کننده ی دما دیده می شود. به طور کلی داخل کابین مرسدس بنز سی ال اس به همان اندازه که بیرونش جذاب است، چشم نواز است و فراموش نکنیم این آپشن ها در سال ۲۰۰ بسیار چشمگیر بوده اند و این روز ها عادی به نظر می رسند.

فنی و موتور

بنز CLS500 2009

این خودرو مجهز به  یک موتور وی ۸ ۵.۵ لیتری است که نزدیک ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور را به چرخهای عقب می دهد. اگر خیلی احتیاط نکنید و ای اس پی را هم خاموش کنید به راحتی میتوانید شاهد دونات زدن سی ال اس ها در هوای بارانی یا حتی هوای خشک باشید. توانایی فنی این خودرو بسیار بالاست و مشخص است در پس این چهره ی لوکس نیروی وحشی زیادی خوابیده است! به قسمت بعدی می رویم تا نیروی این الهه گران قیمت را بیدار کنیم!

پشت فرمان و تست رانندگی

بنز CLS500 2009

پشت فرمان و در جایگاه راننده این خودرو که قرار میگیریم اول باید تصمیم بگیریم که می خواهیم به حالت کامفورت(دنده ۲) راه بیفتیم یا حالت اسپرت(دنده ۱) و این تصمیم بسیار سختی است! در حالت کامفورت خودرو خیلی نرم راه میفتد و شتاب خودرو نسبتا خوب است اما وقتی که با حالت اسپرت راه می فتیم شتاب خودرو بی نظیر است و ما و فیلمبردارمان را در صندلی فرو می برد!! شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۵.۵ ثانیه ثبت میشود که به نظر می آید با یک خودروی اشرافی ولی بسیار سریع طرف هستیم. شتاب خودرو عالیست و در کنار ویژگی سواری نرمی که دارد می تواند طیف وسیعی از خریداران را راضی نگه دارد. یعنی خودرویی که اگر بخواهید بسیار پر شتاب و اگر بخواهید بسیار نرم و آرام عمل می کند. فرمان خودرو خیلی نرم است و حس خوبی به ما می دهد و در مانور ها به خوبی هندلینگ خوب خود را به رخ ما می کشند.

ترمزهای خودرو عالی هستند و به خوبی این کشتی ۱۷۰۰ کیلویی ژرمن ها را متوقف می کنند.  این خودرو دارای کیت اگزوز هم بود، هرچند صدای زیبای موتور ۸ سیلندر این خودرو به حدی زیبا بود که نیاز به فعال کردن کیت اگزوز نباشد! به طور کلی تجربه رانندگی با مرسدس بنز cls500 را می توان فوق العاده تلقی کرد و بار دیگر به مرسدس و جادوی مهندسی آن ایمان آورد!

جمع بندی

مرسدس بنز در همه زمینه ها بی نظیر عمل می کند. طراحی؟ عالی. کیفیت متریال استفاده شده؟ بی نظیر. حس و حال رانندگی؟ فوق العاده و این چیزیست که از یک مرسدس واقعی انتظار می رود. سی ال اس ۵۰۰ یک خودروی پرشتاب، با طراحی چشم نواز، کیفیت عالی و البته قیمت بالاست. اگر با قیمت این خودرو مشکلی ندارید و حاضرید برای عشقتان به مرسدس بنز برایش هزینه کنید، برای سی ال اس و خرید آن درنگ نکنید!

نویسنده و عکاس:  مهندس دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی مرسدس بنز cls 500 2009"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
sajad
مهمان

خوبه که سایت آگهی رایگان یک تو در سایت شما معرفی بشه تازه قابلیت چت و امکانات خیلی با حالیم داره
***اینم آدرس سایت

ماهان
مهمان

من این ماشین و نداشتم صادقانه باید بگم ، ولی مدتی به دلیلی هم باهاش رانندگی کردم و هم تردد ، در قدرت و شخصیت مرسدس بنز و این مدل که شکی نیست اما با قاطعیت میگم اصلا کابین راحتی نداره و فضای کافی برای مسافر فراهم نکرده ، مخصوصا صندلی های عقب ، شاید فقط بشه گفت راننده راحته توی این ماشین و اینجوری نیست که وقتی توش بشینین تعجب زده بشین سیستم صوتی زیادی خفنی نداره و اینترفیسش هم به غایت ساده و کوچیکه … ممنونم از سایت خوبتون

پسر ۲۷ ساله
مهمان

آرزو بر جوانان عیب نیست