نقد و بررسی نیسان ماکسیما (اتوماتیک و دنده ای)

بروزرسانی در: چهارشنبه 13 شهریور 98 ساعت 00:59
نقد و بررسی نیسان ماکسیما (اتوماتیک و دنده ای)

نیسان ماکسیما یک سدان جذاب ژاپنی است که تاریخ اولین حضور آن در خیابان‌های کشورمان به سال 1381 بازمی‌گردد. طراحی جذاب و پیشرانه قدرتمند این خودرو باعث شد تا از همان بدو ورود، مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته و فروش بسیار خوبی را تجربه نماید. گرچه تولید این خودرو تنها تا سال 1391 ادامه داشت، اما هنوز هم عده زیادی وجود دارند که نمونه کارکرده نیسان ماکسیما را به سایر همتایان کره‌ای یا چینی این خودرو ترجیح می‌دهند.

نیسان ماکسیما یک سدان جذاب و پرطرفدار ژاپنی است که تاکنون هشت نسل مختلف آن به بازار جهانی عرضه شده است. نسل پنجم نیسان ماکسیما که در بازارهای جهانی با نام‌هایی همچون اینفینیتی آی یا نیسان سفیرو از آن یاد می‌شود، در سال ۱۹۹۹ به بازار جهانی معرفی شد و تولید آن نیز تا سال ۲۰۰۳ میلادی در کشور ژاپن ادامه داشت.
در سال ۱۳۸۰ شرکت پارس خودرو تصمیم گرفت تا این سدان لوکس و خوش نام ژاپنی را در بازار کشورمان مونتاژ نماید تا بتواند سهمی از بازار سدان‌های لوکس خانوادگی بازار داشته باشد. نیسان ماکسیما در دو تیپ دنده اتوماتیک و دنده دستی به بازار کشورمان عرضه ‌شد و در سال‌های ابتدایی ورود خود توانست نظر خریداران زیادی را به سوی خود جلب کند. بازار خالی از رقیب و عواملی همچون کیفیت بالا، پیشرانه پرقدرت و فضای جادار نیسان ماکسیما باعث شد تا این سدان لوکس ژاپنی بتواند بیش از حد انتظار در بازار کشورمان مورد استقبال قرار گیرد.
با وجود اینکه مونتاژ نیسان ماکسیما تنها تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت و پس از آن دیگر هیچ کدام از تیپ‌های این خودرو در بازار داخلی عرضه نشدند، نمونه‌های کارکرده این خودرو همچنان از بازار خرید و فروش پر رونقی برخوردارند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در رنج قیمتی که نیسان ماکسیما در آن قرار دارد به جای خرید رقبای کره‌ای، نمونه اتوماتیک این سدان ژاپنی را خریداری نمایند.
بازار داغ این روزهای سدان‌های لوکس و همچنین محبوبیت فراوان این سدان جذاب در میان خریدارانش، باعث شده تا تیم بررسی تخصصی Z4CAR این بار به سراغ نیسان ماکسیما اتوماتیک رفته تا پس از نقد و بررسی نیسان ماکسیما، نتایج آن را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهد؛ بنابراین اگر قصد خرید این سدان قدرتمند ژاپنی را دارید یا علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌دست آورید، در ادامه با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید.

طراحی ظاهری


نمای ظاهری ماکسیما اتوماتیک

نمای ظاهری نیسان ماکسیما نسل پنجم که در بازار کشورمان حضور دارد، به نوعی حاصل تجربه مهندسین شرکت نیسان در طراحی چهار نسل گذشته از این سدان‌ جذاب محسوب می‌شود. این طراحی شاید در حال حاضر و در مقایسه با سدان‌های روز بازار کشورمان ساده و کمی قدیمی به نظر برسد، اما در گذشته‌ای نه چندان دور و پیش از حضور نسل‌های جدید سدان‌های پرزرق و برق کره‌ای، نیسان ماکسیما یکی از جذاب‌ترین خودروهای بازار کشورمان به حساب می‌آمد؛ البته با تمام این تفاسیر بسیاری از طرفداران دو آتیشه نیسان ماکسیما بر این عقیده هستند که در حال حاضر نیز نمای ظاهری این خودرو بسیار با ابهت و جذاب به نظر می‌رسد!
نمای جلویی نیسان ماکسیما به نوعی زیباترین بخش طراحی ظاهری این خودرو محسوب می‌شود؛ در نمای روبرو جلو پنجره کرومی ماکسیما در ترکیب با چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار این خودرو چهره نسبتا خشن و تهاجمی را برای این سدان ژاپنی خلق کرده است. در عوض نمای جانبی ماکسیما بیش از حد ساده بوده و جز زه روی درب و رینگ‌های کلاسیک هیچ نکته خاصی در این بخش به چشم نمی‌خورد. در نمای پشتی ماکسیما نیز چراغ‌ بزرگ این خودرو بیش از هرچیزی جلب توجه می‌نماید؛ در این میان تنها شرکت نیسان سعی کرده با اضافه نمودن یک باله تا حدودی از سادگی این فضا کاسته و حس و حال اسپرت را به آن تزریق نماید. در مجموع می‌توان گفت با توجه به این که نیسان ماکسیما نسل پنجم در سال ۱۹۹۹ طراحی و تولید شده است نمی‌توان انتظار چندانی از طراحی آن داشت و در واقع طراحی نیسان ماکسیما تنها در زمان تولید آن جذاب به نظر می‌رسید و در حال حاضر نمی‌توان نمره قابل قبولی را به طراحی ماکسیما اعطا نمود.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


طراحی داخلی نیسان ماکسیما اتوماتیک

ابعاد و اندازه فضای داخلی نیسان ماکسیما به معنای واقعی کلمه نشان دهنده یک سدان در کلاس E segment بوده و بسیار جادار ساخته شده است. داشبورد ماکسیما از طراحی ساده‌ای برخوردار است، اما با توجه به سال ساخت خودرو مناسب به نظر می‌رسد و کمی دور از انصاف است که بخواهیم آن را قدیمی یا بی‌روح بدانیم. هم در ردیف عقب و هم در ردیف جلو فضای بسیار مطلوبی برای سر و پای سرنشینان نیسان ماکسیما در نظر گرفته شده است و تمامی صندلی‌ها نیز از ارگونومی مناسبی برخوردار هستند.
متریال به کاررفته در ساخت اجزای کابین نیسان ماکسیما مرغوب بوده و کیفیت مونتاژ هم در حد قابل قبولی قرار دارد. تنها نکته‌ای که در این فضا می‌تواند آزار دهنده باشد عدم وجود امکانات بروز و متنوعی همچون گرم‌کن صندلی، کروز کنترل، مموری صندلی، مانیتور لمسی، سنسور پارک جلو یا عقب و... است؛ البته برخی از صاحبان نیسان ماکسیما (مانند خودرویی که ما در حال تست آن هستیم)، پس از خرید این خودرو اقدام به نصب مانیتور لمسی، سیستم صوتی قدرتمند، دوربین دنده عقب و... می‌نمایند که باعث می‌شود تا حدودی از وخامت اوضاع کاسته شود! از جمله امکانات محدودی که در ماکسیما مونتاژ شده پارس خودرو وجود دارد، می‌توان به آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد که در مقایسه با سدان‌های امروزی بازار کشور امکانات بیش از حد محدودی به حساب می‌آیند.

مشخصات فنی و مصرف سوخت نیسان ماکسیما


پیشرانه نیسان ماکسیما

ماکسیما در زمانی که بر روی خط تولید شرکت نیسان قرار داشت، به موتورهای متنوعی مجهز شده بود که به لطف شرکت پارس خودرو با یکی از قدرتمندترین‌ نمونه‌های آن به بازار کشورمان وارد شد. این پیشرانه ۲۹۸۸ سی‌سی ۶ سیلندر که با کد VQ30DE شناخته می‌شود، قادر است ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۱ نیوتن‌متر گشتاور را تولید نماید که برای خودرویی با این ابعاد توان خروجی قابل توجهی محسوب می‌شود. این پیشرانه قدرتمند از نوع DOHC بوده و برای هر سیلندر آن چهار سوپاپ در نظر گرفته شده است؛ آرایش سیلندرهای آن نیز همچون اغلب پیشرانه‌های ۶ سیلندر ساخت شرکت نیسان به صورت خورجینی است. پیشرانه نیسان ماکسیما از نسبت تراکم ۱۰ به ۱ (۱۰:۱) برخوردار است، این مسئله باعث می‌شود که شما بدون هیچ نگرانی بتوانید از بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ موجود در کشور استفاده کنید.
همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، نیسان ماکسیمایی که در اختیار تیم بررسی تخصصی Z4CAR قرار گرفته است، به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک مجهز بوده و نیروی تولید شده توسط پیشرانه آن از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان ۱۴۳۰ کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود ۸.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته همانطور که انتظار می‌رود نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی در مقایسه با نمونه‌های اتوماتیک، از چالاکی بیشتری برخوردار بوده و براساس بررسی‌های میدانی انجام شده می‌توانند طی زمانی در حدود ۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر دست یابند. در بخش پایینی گیربکس نیسان ماکسیما دو دنده ۱ و ۲ به چشم می‌خورد که قطعا زمان رانندگی در جاده‌های پرفراز و نشیب، با محدود کردن دنده‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای راننده باشد.
از جمله نکات مثبتی که در مشخصات فنی نیسان ماکسیما به چشم می‌خورد، بهره‌مندی این خودرو از زنجیر تایم به جای تسمه تایم است. استفاده از زنجیر تایم در چنین پیشرانه قدرتمندی می‌تواند فواید بسیاری برای خریداران این خودرو به همراه داشته باشد که از جمله آن می‌توان به هزینه نگهداری کمتر خودرو و عمر چند برابر زنجیر تایم نسبت به تسمه تایم اشاره کرد.
یکی از مواردی که اغلب دارندگان نیسان ماکسیما از آن ناراضی هستند، مصرف سوخت غیر اقتصادی این خودرو بالاخص در نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک است. براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی شرکت سایپا، نیسان ماکسیما به طور استاندارد در یک سیکل ترکیبی ۱۰.۷ لیتر سوخت مصرف می‌نماید. البته در حین تست خودرو متوجه شدیم که این میزان از مصرف در عمل گاها تا ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر نیز افزایش می‌یابد و در واقع می‌توان گفت که مصرف سوخت ترکیبی نیسان ماکسیما حتی از مصرف سوخت رقبایی همچون تویوتا کمری گرند یا کیا اپتیما ۲۰۱۰ نیز بالاتر است.

سیستم تعلیق


سیستم تعلیق نیسان ماکسیما

معمولا زمانی که حرف از هندلینگ به میان بیاید از میان خودروهای حاضر در بازار، خودروهای ژاپنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. نیسان ماکسیما هم از این قاعده مستثنی نبوده و در زمان رانندگی با آن به واسطه فاصله محوری زیاد و همچنین استفاده از سیستم تعلیق کارآمد، شاهد هندلینگ قابل قبول و پایداری مناسبی از این خودرو هستیم، البته این پایداری تا زمانی ادامه دارد که قصد نداشته باشید یک رانندگی تهاجمی را در جاده‌های پر پیچ و خم تجربه کنید، زیرا در چنین مواقعی بخش انتهایی خودرو تمایل زیادی به خروج از پیچ از خود نشان می‌دهد. براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی شرکت سایپا، سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مستقل چند محوره است که در مجموع سواری نرمی را برای نیسان ماکسیما به ارمغان آورده ‌است.

ایمنی


امنیت نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما نسل پنجم از لحاظ امنیت در وضعیت نسبتا قابل قبولی قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط موسسهIIHS (مؤسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا) مورد بررسی قرار گرفت و توانست نتیجه نسبتا مناسب Acceptable را کسب نماید. در تصاویری که شرکت IIHS از نتایج برخوردهای نیسان ماکسیما منتشر کرده است، به وضوح می‌توان ضعف ستون A و رکاب زیر درب این خودرو را مشاهده کرد. ضخامت دیسک ترمز جلو نیسان ماکسیما ۲۶ میلی‌متر بوده و به دلیل توانایی خنک شوندگی ۱۷ میلی‌متر از دیسک‌های عقب پهن‌تر است.
نیسان ماکسیمایی که توسط شرکت پارس خودرو در بازار کشور عرضه شده است از تجهیزات امنیتی بسیار کمی بهره می‌برد و در واقع این موضوع یکی از ضعف‌های این خودرو محسوب می‌شود. از جمله معدود تجهیزات امنیتی به کار رفته در ماکسیما می‌توان به دو کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، سیستم ترمز کمکی(BAS)، قفل مرکزی و ایموبلایزر اشاره کرد.

تجربه رانندگی با نیسان ماکسیما


تست درایو نیسان ماکسیما

پس از ورود به ماکسیما اولین نکته‌ای که برایتان جلب توجه خواهد کرد کابین جادار و صندلی‌های راحت این خودرو خواهد بود. این صندلی‌ها چه در رانندگی‌های شهری و چه در طول سفرهای جاده‌ای می‌توانند راحتی فراوانی را برای سرنشینان خودرو فراهم کنند. با چرخاندن سوئیچ همان طور که از یک پیشرانه با کیفیت ۶ سیلندر انتظار می‌رفت، پیشرانه ماکسیما نیز بدون لرزش و صدای اضافی کار خود را آغاز کرد. پس از آغاز حرکت توان بالای موتور خودرو به راحتی قابل لمس بود و ماکسیما علاقه فراوانی به افزایش سرعت از خود بروز می‌داد. با وجود اینکه چالاکی ماکسیما اتوماتیک که در حال بررسی آن بودیم، قابل قبول به نظر می‌رسید و پیشرانه خودرو نسبت به فشردن پدال گاز عکس العمل بسیار خوبی از خود بروز می‌داد، اما مطمئنا نمونه‌های مجهز به دنده اتوماتیک، از لحاظ شتاب‌گیری نمی‌توانند در مقابل نمونه‌های دنده دستی ماکسیما حرف چندانی برای گفتن داشته باشند.
در فضای شهری گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نیسان ماکسیما از عملکرد مناسبی برخوردار است و به آرامی اقدام به تعویض دنده‌ها می‌نماید؛ البته از آن جایی که تکنولوژی ساخت گیربکس آن به حدود ۲۰ سال پیش باز می‌گردد، در رانندگی‌های تهاجمی نباید عملکرد آن را با گیربکس هوشمند سدان‌های امروزی مقایسه نمود. این گیربکس ۴ سرعته فاقد قابلیت تیپ ترونیک بوده و در سراشیبی‌ها یا سبقت‌های ناگهانی کمی با تاخیر اقدام به تعویض دنده می‌کند، اما در مقابل چنانچه از آن به درستی استفاده شود و سرویس‌های آن به موقع انجام گردد استهلاک پایینی داشته و به ندرت دچار مشکلات فنی خواهد شد.
همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، گرچه سواری ماکسیما بسیار نرم بوده و به دلیل فاصله قابل قبول این خودرو از سطح زمین، در حین رانندگی هیچ نگرانی بابت گیر کردن کف خودرو به موانع و ناهمواری‌های کف جاده نخواهید داشت، اما هندلینگ ماکسیما تنها در فضای شهری و اتوبان‌ها می‌تواند رضایت بخش باشد و در جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی تنها باید با احتیاط کامل اقدام به افزایش سرعت نمود. متاسفانه تقسیم وزن نامتناسبی که در ماکسیما وجود دارد، باعث شده تا بیشترین وزن این سدان قدرتمند روی اکسل جلویی متمرکز شده باشد. این مسئله در کنار عدم حضور سیستم کنترل پایداری (ESP) باعث شده تا بخش پشتی نیسان ماکسیما در سرعت‌های بالا تمایل زیادی به انحراف از خود نشان دهد. احتمالا یکی از دلایل نصب باله عقب روی صندوق این خودرو نیز افزایش نیرو رو به پایین (Downforce) در این بخش بوده است؛ بنابراین چنانچه از مهارت کافی برای مهار این انحراف برخوردار نیستید، توصیه می‌شود که با سرعت استاندارد در جاده‌های پر پیچ و خم رانندگی کنید.

کلام آخر


در گذشته‌ای نه چندان دور شرکت‌های داخلی همچون ایران خودرو و سایپا خودروهای با کیفیتی را از خودروسازان شاخص جهان به بازار کشور وارد می‌نمودند، اما پس از وضع دور جدید تحریم‌ها و همچنین اعمال محدودیت‌های مختلف، خودروهای چینی و بی‌کیفیت فراوانی راهی بازار کشورمان شدند. از میان تمامی خودروهای مونتاژ شده در داخل، نیسان ماکسیما یکی از باکیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شود که در بازار کشور طرفداران فراوانی را به خود اختصاص داده است.
در سال ۱۳۹۰ شرکت سایپا سعی کرد با جایگزینی نیسان تینا خاطره خوش نیسان ماکسیما را برای خریداران این خودرو زنده نگاه داشته و همچنان سهم خود را از بازار سدان‌های لوکس بازار حفظ نماید، اما نیسان تینا با وجود تمامی امکانات و طراحی جذاب‌ خود نتوانست جایگزین شایسته‌ای برای این خودرو باشد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که نیسان ماکسیما به عنوان یک سدان لوکس متوسط در رنج قیمتی خود از مزایایی همچون پیشرانه پرتوان، فضای جادار و بازار خرید و فروش پررونق و همچنین معایبی همچون مصرف سوخت بالا، کمبود امکانات رفاهی، طراحی قدیمی و پایداری ضعیفی برخوردار است؛ بنابراین اگر امکانات متنوع و مصرف سوخت بهینه جز اولویت‌های شما برای خرید یک سدان‌ باکیفیت و پرقدرت محسوب نمی‌شود، نیسان ماکسیما در رنج قیمتی خود می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
به زبان ساده نیسان ماکسیما سدانی قدرتمند، جادار و پرمصرف است که شاید برای استفاده‌های روزمره و رانندگی در خیابان‌های پرتردد چندان مناسب نباشد، اما در رنج قیمتی خود یکی از بهترین خودروها برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود. شما خواننده گرامی در رنج قیمتی که ماکسیما اتوماتیک در آن قرار دارد ترجیح می‌دهید چه خودرویی را خریداری کنید؟

نویسنده: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

18 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی نیسان ماکسیما (اتوماتیک و دنده ای)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

۸ سالی یه اتوماتشو دارم، پای همه هزینه هاش بودم ولی اعتیاد خاص داره! دنده ۲ کمکیش اتوبان کردستان شمال رو پرواز میکنه ۱۳۰ رو راحت میره. تو جاده چالوس کم نظیره!!!

مهدی
مهمان

با سلام و تشکر
۱_ماکسیما از طراحی ظاهری جانبی شبیه به پورشه! یه کم کپلی داره
۲_ ماکسیما دنده ای رو تو ایران شاید فقط پورش بتونه بزنه!

رضام
مهمان
با تجربه ملک هردو خودرو در یک دوره ای شخصا آزرا رو ترجیح میدم ماکسیما از نظر کیفیت متریال ساخت عالیه و اگر ماشین رسیدگی های لازم رو دیده باشه از نظر بازدهی موتور هم عالیه اما معایبش بیش از مزایاش هست که شامل ۱ نداشتن هیچگونه حتی پایین ترین نوع آپشن ۲ فرمان سفت ۳ استهلاک بالا بخصوص زمانی که نیاز به قطعه حیاطی باشه قطعات فیک با مارک جینیون پارت رو قالب میکنند به خلق الله ۴ عدم ایمنی لازم برای خودرویی در این سگمنت ۵ بدترین عیبش هم در رفتن عقب خودروست که با نداشتن ای اس… بیشتر
خودتی
مهمان

دقیقا از طرز نظر دادنت کاملا مشخصه که هیچ کدوم از این ماشینارو نداشتی…ماکسیما اوایل دهه ۸۰ که اومد بین پیکان و پژو و پراید و زانتیا مصرف بنزینش نسبت به حجم سیلندری که داره هیچیه
طرف پراید و فقط میدید با موتور ۱۳۰۰ صدی ۷ میسوزوند
۶ سیلندر دید با حجم ۳لیتر صدی ۱۰ و ۱۱ سوزونده مغذش جواب نداد واسه همین اسم مرمصرف روش موند
ولی در عمل و واقعیت از پژو هم کمتره
من بارها مصرفشو حساب کردم

خودتی
مهمان

واقعا اصلا کوچیکترین اطلاعاتی از علم خودرو نداری
کاملا مثل ی ادم معمولی حرف زدی

خودتی
مهمان

خیییلی مبتدی و غیر حرفه ای صحبت میکنی

علی محمدزاده
مهمان

از زمانی که شرکت رنو نیسان رو خریده، واقعا نیسان نابود شده، کلا نیسان های بعد از سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ مشکلات خیلی زیادی دارن و کیفیتشون واقعا نا امید کنندست بخصوص گیربکس CVT شون که به معنای واقعی کلمه دور ریختنیه، نیسان فقط نیسان های قبل سال ۲۰۰۲ که واقعا واقعا ماشین های درجه یک ژاپنی سرسخت بودن الان واقعا حیف شده

مهناز
مهمان

وای من عاشققققق ماکسیما هستممممم.اگه یه پورشه بذارن و یه ماکسیما بی شک ماکسیما رو انتخاب میکنم هنوزم زیباست و شیک.عاشق سرعتتت وشتابش هستمممم.یکی واسم بخرههههه یه دونه سفیدشوووو اقاااا تورو خداااا

علی
مهمان

توی آمریکا همین ماشین را با اسم اینفینیتی میبینید

Sepehr.ama
مهمان

ماکسیما رو پارس خودرو مونتاژ کرده چرا نوشتید سایپا!!!!!

Sepehr.ama
مهمان

نویسنده عزیز ماکسیما و تینا رو پارس خودرو مونتاژ کرده چرا میگی سایپا مونتاژ کرده!!!!!
سایپا رو چه به مونتاژ ماکسیما اخه

محمد سجاد هداوندخانی
مهمان

پارس خودرو زیر مجموعه سایپا هستش دوست عزیز

علی
مهمان

سلام،پارس و سایپا یک مجموعه هستند

مجتبی
مهمان

من یه مکانیک آشنا دارم ، هر ماشین خوبی که میخواد مقایسه کنه میگه گاز خورش عینه ماکسیما س
راه رفتن ش عین ماکسیما س ، یا میگه مفت نمی ارزه … ماکسیما بهتره
من فکر نمیکنم کسی که واقعا ماشین رو بشناسه از ماکسیما بد بگه
در مقایسه با ماشین مشابه ش که جدید تر باشه مثلا آزرا ، به نظر من هندلینگ و گاز خور و تو دست بودن ش خیلی سر تره
اصلا احساس نمکنی که پشت یه ماشین به این ابعاد نشستی

علی محمدزاده
مهمان

حتما همینطوره منتها یه نکته ای هست درسته ماکسیماهای ایران که سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ وارد شدن درجه یک هستن ولی محصولات نیسان از جمله ماکسیما بعد از سال ۲۰۰۳ بشدت افت کیفیت داشتن دلیلش هم خرید نیسان توسط رنو تو سال ۲۰۰۱ بود

Mohammad.SH
مهمان

یکی از دوستام ماکسیما مدل ۸۹ داره.مشکل هندلینگشو با ۴ حلقه لاستیک پهن تر از حد معمول برطرف کرده.البته یه مدل دیفیوزر خاص بسته زیر سپرش که البته نمونشو فقط زیر سپر عقب ماسل کار های آمریکایی دیدم.الان دیگه تو جاده های پر پیچ و خم تو سرعت های بالا به راحتی قدرت مانور داره.پیشنهاد میکنم به ماکسیما سواران عزیز که این روش و پیاده سازی کنن.خداییش جواب میده.