معرفی کانسپت تویوتا اوربان SUV

بروزرسانی در: سه شنبه 14 آذر 02 ساعت 16:50
معرفی کانسپت تویوتا اوربان SUV

کانسپت اوربان SUV با اندازهٔ کمی کوچک‌تر از C-HR، سال ۲۰۲۴ در نسخه‌های تک و دو موتوره با قیمت پایهٔ حدود ۳۰ هزار پوند در اروپا عرضه خواهد شد.

تویوتا در انجمن سالانهٔ خود در بروکسل، کانسپت جدیدی بنام اوربان SUV را رونمایی کرده است. این کانسپت پیش‌نمایشی از مدلی تولیدی است که سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد تا رقیبی برای ولوو EX30 و جیپ اونجر باشد. اوربان SUV با ۴,۳۰۰ میلی‌متر طول، کمی کوتاه‌تر و کم‌عرض‌تر از C-HR است. این خودرو در نسخه‌های تک موتوره (محرک جلو) و دو موتوره (چهارچرخ محرک) با دو اندازهٔ باطری مختلف به بازار عرضه خواهد شد که نمونهٔ بزرگ‌تر می‌تواند بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را فراهم کند.

اوربان SUV از پلت‌فرم مدل‌های درون‌سوز کنونی تویوتا استفاده نمی‌کند و یک پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی بیرونی این کانسپت کاملاً هماهنگ با مدل‌های bZ تویوتا است و نسخهٔ تولیدی هم تغییر چندانی را تجربه نخواهد کرد. البته یکی از تغییراتی که در نسخهٔ تولیدی اوربان SUV خواهیم دید استفاده از آینه‌های جانبی معمولی بجای دوربین است. تویوتا قیمتی پایه‌ای در حدود ۳۰ هزار پوند را برای این کراس‌اوور در نظر گرفته است که آن را به ارزان‌ترین خودروی الکتریکی شرکت ژاپنی در اروپا تبدیل خواهد کرد.

این کراس‌اوور کوچک یکی از شش خودروی الکتریکی خواهد بود که تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ در اروپا عرضه کند. این شرکت در نظر دارد تا آن زمان، بیش از ۲۰ درصد از فروش سالانهٔ خود در اروپا را به مدل‌های الکتریکی اختصاص دهد و هرسال بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در این قاره به فروش برساند. یکی دیگر از مدل‌های الکتریکی تویوتا که در اروپا عرضه خواهد شد، کانسپتی بنام اسپرت کراس‌اوور است که اوایل سال جاری در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این کراس‌اوور کوپه که در تصویر زیر در کنار اوربان SUV دیده می‌شود، در سال ۲۰۲۵ راهی بازار اروپا خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar