معرفی پیکاپ تویوتا IMV 0

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 آبان 02 ساعت 14:30
معرفی پیکاپ تویوتا IMV 0

پیکاپ تویوتا تاکوما برای بازار آمریکا و کانادا در آمریکا ساخته می‌شود تا از پرداخت مالیات معاف باشد، اما پیکاپ تویوتا هایلوکس در ۱۸۱ کشور دیگر عرضه می‌شود.

هایلوکس کمی شبیه تاکوما اما ساده‌تر است. این مدل با قیمت اولیه ۱۵۲۰۰ دلار جایگاه خودش را در برخی از بازارهای بین‌المللی از دست داده است، بنابراین تویوتا IMV 0 قصد دارد با قیمت پایه ۱۰ هزار دلار جای هایلوکس را در این بخش از بازار پر کند. این خودرو اولین بار با ظاهری شبیه لندکروزر سری ۷۰ در نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد.

مشخصات دقیق پیشرانه فاش نشده است، اما نمونه اولیه بنزینی از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر هایلوکس با توان ۱۳۹ اسب بخار و جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی بهره می‌برد. احتمالا نسخه دیزلی به موتور ۲.۴ لیتری هایلوکس با توان ۱۵۰ اسب بخار مجهز باشد.

این پیکاپ با وجود کیسه‌های هوا و ترمز ضدقفل سبک‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد، بنابراین سرعت آن بیشتر از حد انتظار است. شیشه جلوی تخت در سرعت‌های بالا کمی صدای باد تولید می‌کند، اما صدای موتور و جاده تولیدشده توسط تایرهای بریجستون دوراویس R611 صدای آن‌ را پوشش می‌دهد.

کفی بار دارای یک درب عقب بدون دستگیره است که برای باز کردن یا بستن آن فقط باید یک پین را در هر دو طرف بچرخانید. روی کابین نقاطی برای برای نصب باربند وجود دارد. برنامه بلندمدت تویوتا این است که سود حاصل از فروش پیکاپ تراک پایه را به حداقل رسانده و از راه فروش لوازم جانبی برای آن کسب درآمد کند.

احتمالا این مدل با نام IMV 0 عرضه نشود، چون شباهت‌های زیادی به هایلوکس دارد. برخی بر این باورند که نام این پیکاپ جدید هایلوکس چمپ خواهد بود. در هر صورت، این مدل قرار است از سال ۲۰۲۵ در بازارهای آسه‌آن با قیمت نزدیک به ۱۰۰۰۰ دلار عرضه شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar