سیستم امنیتی Co-pilot مزدا در زمان بیهوش شدن به کمک می آید

جمعه 14 آبان 00 ساعت 18:19
سیستم امنیتی Co-pilot مزدا در زمان بیهوش شدن به کمک می آید

مزدا در آستانه راه اندازی یک ویژگی ایمنی جدید است که به رانندگانی که ممکن است ناگهان بیهوش شوند یا خوابشان ببرد کمک کند. این خودرو به‌عنوان بخشی از مجموعه سیستم‌های کمک راننده Co-Pilot خود، می‌تواند به سایر مسافران جاده هشدار دهد و با خیال راحت به سمت شانه جاده حرکت کند.

مزدا در حال معرفی و نشان دادن این فناوری منحصر به فرد به خبرنگاران حاضر ژاپن در خوردوی مزدا ۳ است که به طور خاص Co-Pilot Concept نامیده می شود، اگرچه طبق گفته سیاتل تایمز، هنوز نام مناسبی برای آن داده نشده است.

نظارت بر راننده صرفاً از طریق یک دوربین داخلی نصب شده است که رو به راننده است. مزدا با بیمارستان دانشگاه تسوکوبا همکاری میکند تا نرم‌افزار بتواند تشخیص دهد که راننده هوشیار است یا خیر. این برنامه می‌تواند رانندگانی را که به دلیل مشکلات سلامتی ناگهانی مانند سکته یا حمله قلبی بیهوش می‌شوند شناسایی کند که نگرانی فزاینده‌ای برای جمعیت‌های سالخورده مانند ژاپن است و همچنین می‌تواند برای کسانی که خسته و خواب آلود هستند استفاده شود.

با شناسایی راننده ناتوان، خودرو با بوق زدن و چشمک زدن چراغ های خود به سایر رانندگان هشدار می دهد و سپس برای برقراری تماس با خدمات اضطراری به کنار جاده می‌آید. هدف این سیستم امنیتی نجات جان انسان‌ها است، مشابه ویژگی جدید تشخیص تصادف آیفون اپل، که در صورت تشخیص ضربه با سرعت سریعا به صورت اتومات با پلیس تماس میگیرد.

به نظر می‌رسد این فناوری پیشرفت طبیعی ویژگی‌های ایمنی مدرن است که می‌تواند موقعیت خطوط، نقاط کور را کنترل کند و سرعت را بر اساس ترافیک اطراف تنظیم کند. مزدا تخمین می زند که این فناوری سال آینده در ژاپن به خودروهای تولیدی وارد خواهد شد. پس از آن، آن را به اروپا عرضه خواهد کرد، اما مزدا نیز منتظر است که ببیند آیا ایالات متحده چنین فناوری خاصی را می پذیرد یا خیر.

طبق گزارش سیاتل تایمز، مزدا همچنین در حال تحقیق در مورد راه هایی برای تشخیص یک مشکل سلامتی قبل از اینکه خود راننده حتی از آن آگاه شود، است. تاب خوردن سر، چشمان خواب آلود و ناهنجاری در سبک رانندگی همگی مورد توجه قرار گرفته اند. مزدا امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ این سیستم بتواند قبل از بروز بیماری به رانندگان هشدار دهد !

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar