آغاز رسمی فروش آئودی S6 مدل ۲۰۲۰ در آمریکا

شنبه 5 مرداد 98 ساعت 16:17
آغاز رسمی فروش آئودی S6 مدل 2020 در آمریکا

خودروی آئودی S6 به صورت رسمی با یک موتور جدید که همان میزان قدرت مدل قبل و گشتاور بیشتری تولید می‌کند وارد بازار آمریکا شده است. به جای موتور هشت سیلندر خورجینی ۴ لیتری توربو دوقلو و موتور دیزلی عرضه شده در اروپا، این خودرو در آمریکا با یک موتور ۲.۹ لیتری شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو با ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر قدرت دارد که در مقایسه با آئودی S6 مدل ۲۰۱۸ افزایش ۵۰ نیوتن متری گشتاور داشته است.

این موتور شش سیلندر خورجینی به لطف گشتاور بیشتر و یک سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی ملایم که نیروی مورد نیاز کمپرسورهای الکتریکی توربوها را تأمین می‌کند پرفورمنس خودرو را بسیار بهتر خواهد کرد. با این کمپرسورها، توربوهای موتور ظرف ۲۵۰ میلی ثانیه سرعت گرفته و تا ۷۰ هزار دور در دقیقه می‌چرخند. با این اوصاف، تأخیر توربو در این موتور دیگر معنی ندارد. آئودی S6 به یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز شده و با این ترکیب فنی صفر تا صد را در ۴.۴ ثانیه می‌تواند پر کند. این عدد در مقایسه با مدل قبلی دست نخورده باقی مانده است.

به دلیل گشتاور زیاد موتور که در بازه دور موتور بالاتری در اختیار راننده است، کار تقسیم گشتاور بین اکسل‌ها بسیار بهتر می‌تواند انجام شود. سیستم دو دیفرانسیل کواترو به طور پیش فرض ۶۰ درصد گشتاور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، ولی این عدد قابل تنظیم بوده و حداکثر ۸۵ درصد تا حداقل ۳۰ درصد می‌توان تنظیمات آن را تغییر داد. آئودی S6 به مبدل گشتاور مبتنی بر ترمز مجهز بوده و امکان سفارش آپشن دیفرانسیل اسپرت برای اکسل عقب نیز وجود دارد. با خرید پکیج اسپرت S مواردی مانند سیستم فرمان چهار چرخ به خودرو اضافه می‌شود و خریداران در صورت تمایل می‌توانند سیستم تعلیق اسپرت را نیز برای خودروی خود سفارش بدهند.

این خودرو به برخی المان‌های طراحی خاص مجهز است که تشخیص آن را بسیار راحت می‌کنند. از آن جمله می‌توانیم به نشان‌های اس روی بدنه، جلوپنجره با اسلات دوبل، سپرهای اس، تزئینات آلومینیومی روی اسپلیتر جلو تا قاب آینه‌ها، چهار سراگزوز و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی کرومی مات اشاره کنیم. خودرو به صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز بوده، ولی امکان سفارش رینگ‌های ۲۱ اینچی برای آن وجود دارد. یک فرمان گرم شو، صندلی‌های اسپرت با دوخت الماسی، نشان‌های اس بیشتر و تکنولوژی‌های به روز صفحه نمایش دوبل و نویگیشن MMI از مهم‌ترین بخش‌های کابین هستند.

آئودی S6 در تریم پرمیوم پلاس قیمت پایه‌ای معادل حدوداً ۷۴ هزار دلار دارد که تقریباً ۲ هزار دلار گران‌تر از مدل فعلی می‌باشد. در مدل پرستیژ مواردی مانند نورپردازی کابین LED، صفحه نمایش هدآپ، سیستم پارک با دوربین دید از بالا و صندوق برقی به خودرو اضافه می‌شوند. قیمت پایه این مدل حدوداً ۷۹ هزار دلار تعیین شده است. به زودی آئودی همچنین قصد دارد مدل S7 جدید را نیز وارد بازار آمریکا کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar