رونمایی کانسپت آئودی A2 ای ترون

چهارشنبه 2 آبان 03 ساعت 12:19
رونمایی کانسپت آئودی A2 ای ترون

آئودی برای گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تولید هاچبک عجیب A2 از کانسپت برقی آن با پسوند ای ترون رونمایی کرده است.

آئودی A2 دارای اورهنگ های کوتاه، سقفی بلند و بدنه‌ای آلومینیومی بود و از جمله محصولات عجیب این برند آلمانی به شمار می‌رفت. خودروی موردبحث فقط حدود ۵ سال تولید شد اما تیمی از مهندسان آئودی این هاچبک پنج در را برای عصر جدید دنیای خودرو احیا کرده و آن را به قوای محرکه برقی تجهیز کرده‌اند.

آئودی به جزئیات قوای محرکه این خودروی مفهومی اشاره نکرده اما به عنوان پروژه‌ای تک ساخت می‌توانیم شاهد برخی تغییرات در بدنه باشیم. آئودی A2 ای ترون کانسپت از نشان‌های نورانی مشابه محصولات ای ترون حاضر در بازار سود می‌برد و نمای جلو و عقب آن نیز دوباره طراحی شده‌اند. به لیست تغییرات خودرو باید جلوپنجره جدید، چراغ‌های به‌روز شده، دستگیره‌های در متفاوت و تغییر محل نصب پلاک را افزود.

رونمایی کانسپت آئودی A2 ای ترون

A2 حدود ۲۵ سال پیش و با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه شد اما متمایزترین ویژگی آن بدنه‌ای آلومینیومی بود. البته همین پانل‌های بدنه سبک‌وزن برای جلب نظر مصرف‌کنندگان کافی نبودند و آئودی در فروش هاچبک عجیب خود به مشکل برخورد. تولید A2 درون‌سوز تا مدل سال ۲۰۰۵ ادامه یافت و پس از آن راهی موزه شد. نام A2 تا نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به محاق رفته بود اما در آن زمان ارباب حلقه‌ها یک کانسپت برقی جذاب و جمع‌وجور را به نمایش گذاشت، خودرویی که هرگز راهی خط تولید نشد. در سال ۲۰۱۰ بود که محصول بسیار کوچک‌تر آئودی A1 در جایگاهی پایین‌تر از A3 تولید شد و به همین خاطر فضای چندانی در سبد محصولات این برند برای تولید A2 وجود نداشت. اگر قرار باشد این خودرو به خط تولید بازگردد، امیدواریم نسخه نهایی دقیقا مشابه همین کانسپت A2 ای ترون باشد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar