معرفی آئودی R8 سوپرشارژر

یکشنبه 18 تیر 02 ساعت 14:58
معرفی آئودی R8 سوپرشارژر

کیت سوپرشارژ با قیمت ۳۲ هزار دلار، قدرت R8 را به سطحی فراتر از انتظار می‌رساند. این ابتکار مهندسی، در روزگاری معرفی شده که همزمان با پایان تولید خودروی مشهور آئودی است.

رانندگی با یک سوپر اسپرت مدرن ساخت آلمان، با رونمایی از R8 در سال ۲۰۰۶ محقق شد. در آن دوران، صرفا پورشه ۹۱۱ به کلاس سوپراسپرت گرایش داشت و تولیدات کوپه‌ی مرسدس بنز یا بی‌ام‌و، از نظر سبک بدنه قابل مقایسه با تولیدات فراری و لامبورگینی نبودند. شاید خرید سهام لامبورگینی توسط فولکس واگن و تحویل برند ایتالیایی به مدیران آئودی، تولید R8 را واقعی کرد تا جهان خودرو شاهد ساخت یک سوپراسپرت آلمانی با تیراژ بالا باشد.

R8 سال 2006

طی ۱۷ سال، آئودی R8 بارها توسط رانندگان حرفه‌ای و رسانه‌های تخصصی خودرو تحسین شد؛ اما مطابق انتظار شرکت سازنده، پرفروش و سودآورد نبود. در ابتدای عرضه‌ی نسل اول، سالانه ۴ تا ۵ هزار آئودی R8 به خریداران سراسر دنیا تحویل شد اما به مرور زمان، میانگین فروش ۲ تا ۳  هزار دلار باقی ماند. در پایان سال  ۲۰۱۸، تقاضا برای R8 به ۱۷۶۴ دستگاه رسید و مدیران آئودی را نگران کرد. سرانجام، اتمام تولید R8 برای سال ۲۰۲۳ زمان‌بندی شد تا یکی از بهترین خودروهای اسپرت ساخت آلمان، به دلیل کمبود مشتری و سیاست‌های برقی‌‌سازی آئودی، از بازار جهانی خداحافطی کند.

یک شرکت تیونینگ آمریکایی به نام VF کیت سوپرشارژ مخصوص R8 V10 معرفی کرده است. این مجموعه، دارای سوپرشارژ مدل TVS2300 از برند ایتون خواهد بود که همراه با سیستم خنک‌کننده‌ی آب و پمپ‌های ویژه ارائه می‌شود. ابتکار VF به گونه‌ای است که سوپرشارژ با کمترین نیاز فنی به متخصصان و فرایند پیچیده‌ مهندسی، روی انواع آئودی R8 مجهز به موتور ۱۰ سیلندر نصب خواهد شد.

قدرت ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر، حاصل کار VF برای آئودی R8 سوپرشارژ را نشان می‌دهد. مدل استاندارد با موتور V10 تنفس طبیعی، ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. قیمت کیت VF برای رسیدن به قدرت ۸۰۰ اسب بخار، ۳۲ هزار دلار خواهد بود؛ اما هزینه خرید مدل دوم با امکان دست‌یابی به ۸۳۰ اسب بخار هنوز اعلام نشده است.

آمار فنی از سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت و نهایت سرعت برای آئودی R8 سوپرشارژ مشخص نیست اما مدل V10 استاندارد در زمان ۳/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت این خودرو، حدود ۱۵ لیتر در صد کیلومتر است.

اعداد منتشر شده توسط VF براساس بنزین اکتان ۹۱ اندازه‌گیری شده و نیازمند سوخت‌های مسابقه‌ای با اکتان بالاتر نیست. همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی برای خریداران کیت سوپرشارژ ارائه می‌شود. تجهیزات مربوط به VF با سیستم خنک‌کننده‌ی اختصاصی و منبع آب مستقل، جدا از قطعات فنی آئودی کار می‌کنند.

امروزه سفارش R8 V10 صفر کیلومتر با قیمت ۱۶۰ هزار دلار کارخانه مشکل است اما مدل‌های سالم و کم‌کار با هزینه‌ی پایین‌تر قابل خرید هستند. به همین دلیل، پرداخت ۳۲ هزار دلار برای افزایش قدرت تا ۸۰۰ یا ۸۳۰ اسب بخار، منطقی به نظر می‌رسد. شرکت تیونینگ VF، اداوات بدنه نیز برای R8 ارائه می‌کند. همچنین با پرداخت ۳ هزار دلار، رنگ سبز ویژه به سوپراسپرت آئودی اضافه می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar