تست درگ آئودی S3 در برابر RS4 B7 قدیمی + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
تست درگ آئودی S3 در برابر RS4 B7 قدیمی + ویدیو

مسابقه درگ بین یک مدل سدان و یک استیشن به اعتقاد خیلی‌ها نتیجه کاملاً واضح و مشخصی دارد و در این نوع مسابقات معمولاً برگ برنده در اختیار مدل سدان است؛ مگر این که این مسابقه بین دو مدل آئودی باشد. این شرکت آلمانی مدل‌های استیشن فوق العاده قدرتمندی مانند RS4 آوانت را همواره تولید کرده است. این خودروی خانوادگی قبلاً در برابر مدل‌هایی مانند یک پورشه ۹۱۱ جی تی اس و یک بی ام و M3 CS مسابقه داده و توانسته بی ام و را شکست دهد. از این رو، می‌توان با اطمینان گفت که آئودی استیشن به هیچ وجه خودروی ضعیفی نیست.

به نظر شما اگر نسل قدیمی RS4 B7 را در مقابل نسل فعلی سدان S3 در یک تست شتاب ۴۰۰ متر قرار دهیم داستان به چه شکل پیش خواهد رفت؟ کدام یک موفق خواهند شد زودتر به خط پایان برسند؟ و مهم‌تر از همه، آیا در مسابقات درگ سن خودرو واقعاً اهمیتی دارد؟ خوشبختانه، وب سایت CarWow اخیراً توانسته این مسابقه را برگزار کند.

قبل از این که ویدیو را با هم تماشا کنیم، ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات فنی هر دو خودرو داشته باشیم.

آئودی S3 به یک موتور ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است و خروجی‌هایش را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. خودرو به گیربکس اتومات و سیستم لانچ کنترل نیز مجهز شده است.

از سویی دیگر، RS4 B7 از یک پیشرانه ۴.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی تنفس طبیعی زیر کاپوت خود بهره می‌برد. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد و به کمک یک گیربکس دستی، به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود. گرچه RS4 B7 تقریباً ۲۰۰ کیلوگرم از مدل سدان سنگین‌تر است، ولی از نظر میزان قدرت برتری در اختیار این مدل استیشن می‌باشد.

هرچند، همان طور که در ویدیو می‌بینیم، S3 موفق می‌شود در تست شتاب ۴۰۰ متر از حالت سکون موفق می‌شود RS4 B7 را شکست بدهد. البته از نظر ما این بخش ایراداتی دارد، زیرا در مسابقه درگ با یک خودروی دنده دستی، راننده باید مهارت‌های بالایی داشته و حدس می‌زنیم این موضوع تأثیر منفی روی عملکرد این آئودی استیشن گذاشته است. اگر CarWow این کار را دوباره و با تعویض راننده‌ها انجام می‌داد، می‌توانستیم مقایسه‌ای بین مهارت‌های دو راننده نیز داشته باشیم.

ولی سوالی که مطرح می‌شود این که، آیا در مسابقات درگ سن خودرو اهمیت دارد؟ نظر شما در این مورد چیست؟

منبع ترجمه: motor 1

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar