آکورا MDX تایپ S مدل ۲۰۲۲ با ۳۳۵ اسب بخار و سیستم تعلیق بادی

بروزرسانی در: چهارشنبه 14 اردیبهشت 01 ساعت 17:15
آکورا MDX تایپ S  مدل 2022 با 335 اسب بخار و سیستم تعلیق بادی

بالاخره جزئیاتی در مورد آکورا MDX Type S 2022 جدید مشخص شد که نشان میدهد این شاسی بلند لوکس سایز متوسط دارای یک پیشرانه V6 توربوشارژ ۳۳۵ اسب بخاری، ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق بادی و لیست طولانی تری از ویژگی ها نسبت به نمونه استاندارد است، در ادامه با Z4Car همراه باشید تا با این مهندسی ژاپنی بیشتر آشنا شوید.

آکورا نام "Type S" را که دارای میراث تاریخی است بسیار جدی می گیرد و این نشان TYPE S را در خودروهایی نظیر آکورا NSX و TLXبه کار میبرد. آکورا MDX TYPE S 2022 از یک پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 جدید با توربوشارژ بهره میبرد که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. آکورا اشاره می کند که این ارقام MDX Type S را به قوی ترین کراس اوور یا SUV که تا کنون عرضه کرده است تبدیل می کند. این پیشرانه ۶ سیلندر نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ میفرستد.


سیستم سوپر هندلینگ تمام چرخ محرک (SH-AWD) برای ارسال ۷۰ درصد گشتاور موتور به چرخهای عقب برنامه ریزی شده است و مانند همیشه سیستم SH-AWD آکورا این امکان را میدهد که ۱۰۰٪ این گشتاور را فقط به چرخهای سمت راست یا سمت چپ بفرستد.

اولین سیستم تعلیق بادی آکورا که تطبیق‌پذیر و قابل تنظیم نیز هست در MDX Type S ظاهر می‌شود. تنظیمات این سیستم تعلیق بادی به داده‌های ارسال شده توسط مجموعه‌ای از سنسورها و ورودیهای راننده متکی است تا سواری را اسپرت و راحت تر کند. استفاده از فنرهای بادی همچنین به آکورا این امکان را می‌دهد تا Type S مقداری از زمین بلند شود که در زمانی که رانندگان نیاز به رانندگی در برف عمیق یا زمین‌های ناهموار دارند، فاصله از زمین را حدود ۲ اینچ یا حدود ۵ سانتی متر افزایش دهد.

مهندسان آکورا توجه خود را به ترمزها نیز معطوف کردند و کالیپرهای برمبو چهار پیستونی را در چرخهای جلو به کار برده اند که برای کار با روتورهایی که حدود نیم اینچ بزرگتر از مدل استاندارد MDX هستند طراحی شده است. کالیپرهای قرمز نصب شده در هر دو محور از طریق چرخ‌های ۲۱ اینچی که توسط لاستیک‌های self-sealing یا همان خود آب بندی شده Continental ContiSeal قابل مشاهده است.

رنگ آمیزی کالیپرها به رنگ قرمز صرفاً یک تصمیم زیبایی شناختی و سلیقه ای بود، اما بسیاری از تغییرات طراحی دیگر که به متمایز شدن Type S از MDX معمولی کمک می کند، یک هدف را دنبال می کند. به عنوان مثال، محفظه موتور به لطف جلوپنجره بازطراحی شده حدود ۱۰ درصد هوای بیشتری دریافت می کند و دریچه‌های دو طرف سپر جلو، هوای خنک‌کننده را به یک جفت رادیاتور فرعی که در دو طرف محفظه موتور نصب شده‌اند هدایت می‌کنند. برخی از این تغییرات بلافاصله قابل مشاهده نیستند و آکورا تا جایی پیش رفت که باتری را به صندوق عقب منتقل کند تا توزیع وزن را بهبود بخشد.

آکورا MDX تایپ S با فضایی برای هفت سرنشین، روکش‌های چرمی، دوخت کنتراست، فرمان تخت و پدال‌های فلزی به بازار عرضه میشود. این خودرو به صورت استاندارد با یک آپشنهایی نظیر صفحه دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی True Touchpad عرضه می شود. خریدارانی که خواهان یک سرویس لوکس بیشتر هستند می‌توانند پکیج Advance را سفارش دهند که شامل تودوزی کامل چرمی، ماساژ صندلی‌های جلو با ۹ نمایه و سیستم صوتی ۲۵ بلندگو است.

آکورا MDX Type S 2022 که در ایست لیبرتی در اوهایو ساخته شده است، در دسامبر ۲۰۲۱ به نمایشگاه های سراسر ایالات متحده می رسد. اطلاعات قیمت هنوز منتشر نشده است، اما آکورا گفته است که انتظار دارد قیمت پایه آن در محدوده ۶۰۰۰۰ دلار باشد.

گالری تصاویر آکورا MDX type S 2022

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar