جشن ۶۰ سالگی مک‌ لارن با ساخت لگوی مک‌ لارن F1 LM و SOLUS GT

بروزرسانی در: چهارشنبه 10 اسفند 01 ساعت 10:39
جشن ۶۰ سالگی مک‌ لارن با ساخت لگوی مک‌ لارن F1 LM و SOLUS GT

مک‌ لارن جشن ۶۰ سالگی این شرکت را با صدور مجوز تولید دو مدل مک‌ لارن F1 LM و مک‌لارن SOLUS GT با همکاری شرکت لگو، به یادماندنی‌تر می‌کند.

شرکت لگو در سال‌های اخیر با همکاری خودروسازان مطرح جهان، مدل‌هایی از برترین خودروها را بر اساس قطعات لگو تولید کرده است و حالا با دریافت مجوز تولید دو مدل مک‌لارن F1 LM و مک‌لارن SOLUS GT از بازیگران اصلی جشن شصت سالگی مک‌لارن خواهد بود.

مک‌لارن F1 LM و مک‌لارن SOLUS GT دو خودرویی است که مجوز ساخت نمونه لگویی آن صادر شده و قرار است به عنوان دو عضو جدید مجموعه قهرمانان سرعت لگو speed champion lego وارد این مجموعه شوند.

مک‌لارن F1 LM و مک‌لارن SOLUS GT با قیمت ۴۰ پوند و اندازه ۱۵ و ۱۶ سانتی‌متری با رنگ‌بندی سفید، سیاه و نارنجی همراه یک فیگور مک‌لارن به مناسبت ۶۰ سالگی مک‌لارن، عرضه خواهد شد تا دو مدل از برترین هایپرکارهای مک‌لارن را وارد خانه علاقه‌مندان کند.

در شرایطی که خرید خودروهای مک‌لارن از عهده بیشتر مردم جهان خارج است اما پیشنهاد خرید لگوی مک‌لارن را باید غنیمت شمرد، هر چند که خرید این نسخه برای بسیاری از ایرانیان نیز ممکن نخواهد بود. (قیمت لگو در ایران بدون احتساب سود و ... رقمی در حدود ۳ میلیون تومان است)

 

معرفی کوتاه مک‌ لارن F1 LM

مک‌ لارن F1 LM

مک‌لارن F1 LM در سال ۱۹۹۲ میلادی معرفی شد و به عنوان اولین محصول جاده‌ای شرکت مک لارن وارد بازار شد. در خصوص این هایپرکار باید گفت که اکنون یکی از گران‌ترین هایپرکارهای حاضر در حراج‌های خودرویی با قیمت بیش از ۲۰ میلیون دلار است.

مک‌لارن F1 LM به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ساخت ب ام و مجهز است.

 

معرفی کوتاه مک‌ لارن SOLUS GT

مک‌ لارن SOLUS GT

مک‌لارن F1 LM یک هایپرکار تک‌نفره ویژه پیست است که فقط ۲۵ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز شده که تا ۱۰ هزار rpm دور می‌گیرد و ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ مک‌لارن، این خودرو در کمتر از ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

انتقال نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال صورت می‌گیرد که سیستم تعلیق عقب به آن متصل شده است.

نکته جالب مک‌لارم سولوس جی تی، مدل ساخت صندلی آن است که ویژه خریدار خودرو قالب گرفته و بر اساس فیزیک بدنی راننده تولید می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar