احتمال ادغام فولکس واگن و فورد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
احتمال ادغام فولکس واگن و فورد

به نظر می‌رسد که دو کمپانی خودروسازی فولکس واگن و فورد قصد دارند بعد از مدتها گفت و گو، با یکدیگر ادغام شوند تا بتوانند محصولات بهتر و باکیفیت‌تری را به بازارهای جهانی عرضه کنند.

مدت‌ها پیش بود که خبر مذاکرات فولکس واگن آلمان با کمپانی آمریکایی فورد در فضای مجازی و رسانه‌های بسیاری از جهان منتشر و خبرساز شد. حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمال ادغام یا ایجاد یک اتحاد بین این دو خودروساز مطرح قوت گرفته است.

اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که مقامات فولکس واگن و فورد به منظور توسعه و تولید خودروهای جدید و همچنین کاهش هزینه‌های نهایی وارد مذاکره شده بودند. مشارکت این دو خودروساز مطرح که هر کدام سهم قابل توجهی از بازار فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص داده‌اند، اول با تولید خودروهای باری و تجاری شروع شد که به نظر می‌رسد این همکاری در بخش‌های دیگر و در وسعت بیشتری به دست این دو کمپانی بزرگ انجام خواهد شد تا جایی که این دو خودروساز آلمانی و آمریکایی با یکدیگر ادغام شوند.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در بازار خودرو برآورد کرده‌اند که این همکاری و ادغام بدون تردید تأثیر شگرفی بر روی بازارهای فروش خودرو در جهان خواهد گذاشت و محصولات بهتر و جدیدتری را به دست متقاضیان خواهد رساند.

از آنجایی که فورد همواره در تولید محصولات باری مانند وانت پیکاپ کارنامه بسیار درخشانی دارد و فولکس واگن هم اخیراً به توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران روی آورده است، انتظار می‌رود همکاری بیشتر و همچنین ادغام این دو خودروساز نتایج بسیار قابل قبول و خوبی را در پی داشته و عملکرد و میزان فروش آنها را دربسیاری از کشورها از جمله چین و ایالات متحده بهبود قابل توجهی خواهد بخشید.

در گزارش دیگری که تحلیلگران ارائه داده‌اند همچنین یاد شده است که ادغام این خودروساز میلیون‌ها دلار صرفه جویی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد و به اشتراک گذاری پلتفرم‌هایشان برای هر دوی آنها منافع قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

توماس سدران رئیس هیئت مدیره فولکس‌واگن چند ماه پیش بود که به خبرگزاری‌های آلمان گفته بود احتمال تولید مشترک خودرو بین فولکس واگن و کمپانی فورد آمریکا وجود دارد و ما هم اکنون درحال گفت و گو با فورد هستیم.

وی تاکید کرده بود که این دو کمپانی در آینده‌ای نزدیک از نتایج مذاکرات خود به طور رسمی سخن خواهند گفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar