احتمال رونمایی از نیسان لیف E-Plus در نمایشگاه CES

بروزرسانی در: یکشنبه 18 آذر 97 ساعت 03:10
احتمال رونمایی از نیسان لیف E-Plus در نمایشگاه CES

همه ما امیدوار بودیم که خودروی الکتریکی جدید و با ظرفیت پیمایش بیشتر نیسان لیف را با نام E-Plus در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۸ ببینیم. رونمایی این خودرو که از یک پک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و ظرفیت پیمایشی معادل ۳۶۰ کیلومتر دارد به علت دستگیری کارلوس گون، رئیس شرکت نیسان به تعویق افتاد. نیسان گفته علت تعویق رونمایی نیسان لیف جدید این بوده که پوشش خبری کافی و درخوری را بتواند داشته باشد. در حالی که تمرکز اخبار نیسان روی کارلوس گون کم کم برداشته می‌شود، اکنون شایعه‌ای منتشر شده که نیسان لیف E-Plus بالاخره قرار است در نمایشگاه CES امسال در شهر لاس وگاس رونمایی شود.

مجله آلمانی Electrive که این خبر را منتشر کرده می‌گوید منبع آن یک جلسه نمایندگی‌های نیسان است که اوایل هفته جاری برگزار شده بود. ظاهراً در جلسه نمایندگی‌ها برخی شکایت‌ها در مورد پک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی و عدم ارائه سیستم خنک کننده مایع برای آن وجود داشته است. در نسخه ۴۰ کیلووات ساعتی فعلی، مشتری‌ها در مورد سرعت شارژ پایین که به هنگام سفرهای طولانی و افزایش دفعات شارژ مشاهده می‌شود شکایت‌هایی داشته‌اند. این کاهش سرعت توسط نرم افزار مدیریت دما اتفاق می افتد که با کاهش سرعت شارژ، سعی می‌کند دما را کاهش داده و از سلول‌های باتری‌ها محافظت کند.

در گزارش مجله Electrive آمده که این موضوع نمی‌تواند مشکل خاصی برای لیف E-Plus باشد و مهندسان شرکت می‌توانند از یک تکنولوژی استفاده شده روی ون الکتریکی نیسان e-NV200 استفاده کنند. در این خودروی ون به هنگام شارژ سریع از سیستم خنک کننده هوایی استفاده می‌شود. اگر فکر می‌کنید که سیستم خنک کننده هوایی برای این خودرو ایده خوبی نیست، باید این نکته را یادآوری کنیم که سیستم خنک کننده مایع بسیار گران بوده و می‌تواند قیمت نهایی خودرو را افزایش بدهد.

البته هنوز در مورد قیمت نهایی این خودرو مطمئن نیستیم و نمی‌توان هرگونه افزایشی را رد کرد. مجله Electrive پیش بینی می‌کند مدل جدید ۵۸۰۰ یورو گران‌تر از مدل ۴۰ کیلووات ساعتی خواهد بود که با نرخ ارز فعلی، ۶۶۰۰ دلار می‌شود. این میزان را به قیمت پایه ۳۰ هزار و ۸۷۵ دلاری لیف اضافه کنید و می‌توان قیمتی برابر با ۳۷۴۷۵ دلار را برای آن تخمین زد. این عدد فقط ۲۰ دلار از قیمت پایه شورولت بولت الکتریکی ارزان‌تر می‌باشد. قیمت‌ها بسته به بازار می‌تواند متفاوت باشد، البته این احتمال هم وجود دارد که نیسان در آمریکا لیف E-Plus را با قیمت ارزان‌تری بفروشد و بتواند رقابتی خوبی با بولت الکتریکی داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که مجله مذکور د صحبت‌های خود به آن اشاره کرده قدرت موتور است. گفته شده این نسخه جدید ممکن است تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت هم داشته باشد که در این صورت آن را از نظر قدرت هم رده بولت، کیا نیرو، کیا سول و هیوندای کونا الکتریکی قرار می‌دهد.

 نیسان بالاخره مدل لیف E-Plus را در نمایشگاه CES معرفی کند یا نه، ما پوشش ویژه‌ای از این نمایشگاه جذاب خواهیم داشت. ما همچنین امیدوار هستیم تا مدل جدید و جذاب نیسان لیف نیسمو RC را که اخیراً در ژاپن رونمایی شد را هم در غرفه این شرکت ببینیم.

منبع ترجمه: Auto Blog

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar