هیوندای با کانسپت های خودرو پرنده به CES می‌آید

شنبه 30 آذر 98 ساعت 17:52
هیوندای با کانسپت های خودرو پرنده به CES می‌آید

شرکت هیوندای روز جمعه اعلام کرده امسال در نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس قصد دارد از یک کانسپت خودروی پرنده رونمایی کند که خود بخشی از یک تصویر اکوسیستم آینده حمل و نقلی است.

این خودرو ظاهراً در کنار دو طراحی مفهومی دیگر در CES رونمایی خواهد شد. اولین مدل مفهومی که هیوندای از آن با عنوان کانسپت خودروی ویژه یاد می‌کند چیزی فراتر از یک ون باربری پرنده می‌باشد و طراحی مفهومی دوم در واقع یک هاب است که این خودروهای عجیب و غریب از طریق آن فعالیت خواهند کرد.

این هاب نقشی کلیدی در تصویر هیوندای از آینده حمل و نقل بازی می‌کند. این هاب که در مناطق مختلف شهری نصب خواهند شد، نقش نقاط دسترسی به این شبکه حمل و نقل جالب و آینده نگرانه دارد.

در بیانیه هیوندای در این مورد آمده: «استفاده از فضای هوایی انتظار می‌رود بتواند مشکل ترافیک خیابان‌ها را حل کرده و بار دیگر کیفیت زندگی شهرنشین‌ها را بالاتر ببرد.» هیوندای به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره نکرده است. ما انتظار داریم شرکت همزمان با شروع به کار نمایشگاه CES و رونمایی از طرح آینده نگرانه خود، جزئیات بیشتری را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار بدهد.

خودروسازها طی سال‌های اخیر حضور خود را در نمایشگاه CES بسیار گسترده‌تر کرده‌اند. علت این موضوع فعالیت بیشتر این شرکت‌ها در زمینه راهکارهای نوین حمل و نقلی است که همه چیز از خودروهای خودران و دوچرخه‌های برقی گرفته تا طراحی شهری را در بر می‌گیرد.

تصویری که هیوندای از یک آینده حمل و نقلی متصل ارائه می‌کند با بسیاری از خودروسازهای دیگر هم خوانی دارد. شرکت‌های غیر خودرویی بسیار نیز وجود دارند که طی این سال‌ها شروع به کار کرده و به دنبال ورود به بازی حمل و نقل شخصی هستند. شرکت پورشه ماه اکتبر اعلام کرد در قالب یک همکاری مشترک با بوئینگ به دنبال طراحی یک خودروی پرنده است. این جوینت ونچر بین دو شرکت که Aurora Flight Sciences نام دارد در حال حاضر یکی از آینده‌دارترین استارتاپ های مرتبط با خودروهای پرنده محسوب می‌شود.

آینده گرچه در این زمینه بسیار روشن است، ولی پروژه‌های این چنین تا به واقعیت پیوستن هنوز راه زیادی پیش روی خود دارند. حتی با وجود برخی تخمین‌های گاها خوش بینانه، تقاضای بازار برای خودروهای الکتریکی پرنده حداقل تا ۵ سال آینده رنگ واقعیت به خود نخواهند گرفت. مسائل مربوط به قانون گذاری می‌توانند به راحتی چنین پروژه‌هایی را سال‌ها به تعویق بیندازند.

کانسپت های هیوندای از روز ۶ ژانویه در غرفه شرکت در نمایشگاه امسال CES حضور خواهند داشت.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar