احتمال عرضه بی ام و M3 جدید با گیربکس دستی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
احتمال عرضه بی ام و M3 جدید با گیربکس دستی

با رونمایی از نسل جدید (G20) بی ام و سری ۳، با خودرویی بزرگ‌تر و قوی‌تر روبرو هستیم و به احتمال زیاد، شرکت طی ماه‌های آتی نسخه قوی‌تر M3 را هم روانه بازار خواهد کرد. تصاویر جاسوسی منتشر شده از نمونه تستی M3 در حال آزمایش در اطراف پیست نوربورگ رینگ قطعاً خبر خوبی است و ما را با پیش نمایشی از آن چه که باید انتظارش را بکشیم آشنا می‌کند. در حالی که شایعاتی قبلاً منتشر شده که M3 جدید فقط با گیربکس اتومات روانه بازار خواهد شد، امروز اطلاعات جدیدی به بیرون درز کرده که خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

به گزارش بی ام و بلاگ و به نقل از یک منبع ناشناس، ظاهراً مدیران شرکت در مونیخ به فکر ارائه مدل دنده دستی این خودرو هستند. این بدین معنی می‌باشد که M3 جدید یکی از معدود سدان های اسپرتی خواهد بود که مجهز به دنده دستی است. بسیاری از مدل‌های این سگمنت مانند آلفارومئو جیولیا کوادریفولیو و آئودی S5 گیربکس دستی ندارند. کمپانی بی ام و همچنین در حال تصمیم گیری در مورد این است که مدل دیفرانسیل عقب آن را همچنان نگه دارد یا به مانند M5، فقط آن را با سیستم دو دیفرانسیل روانه بازار کند.

احتمال عرضه بی ام و M3 جدید با گیربکس دستی

در نسخه‌های دستی و اتومات، نسل جدید M3 و M4 با آپشن کامپتیشن پکیج بالای ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت. چگونه از این موضوع مطلع هستیم؟ همان طور که می دانید، هر دو خودرو از پیشرانه مشابه توربودوقلوی ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کنند. این موتور قرار است جایگزین پیشرانه‌های S55 فعلی شود و در مدل استاندارد، ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

در حال حاضر، فقط امکان خرید سری ۳ استاندارد G20 برای علاقه مندان این خودرو وجود دارد. در مراسم رونمایی خودرو که ماه پیش در پاریس اتفاق افتاد، شرکت برخی از مدل‌های متنوع آن مانند ۳۲۰i و ۳۳۰i بنزینی و برخی مدل‌های دیزلی دیگر را نیز در معرض نمایش عموم قرار داده بود. قدرتمندترین پیشرانه ارائه شده برای این خودرو ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نسل جدید بی ام و M3 به احتمال زیاد سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. ما حدس می‌زنیم این اتفاق در نمایشگاه ژنو رخ بدهد، ولی در هر حال باید منتظر تأیید بی ام و بمانیم.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar