اخراج ۴۵۰۰ کارگر جگوار لندرور به دلیل کاهش فروش در بازار چین

بروزرسانی در: یکشنبه 23 دی 97 ساعت 03:05
اخراج 4500 کارگر جگوار لندرور به دلیل کاهش فروش در بازار چین

ظاهراً شرکت جگوار لندرور تصمیم گرفته تا ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به علت کاهش تقاضا در بازار چین و کاهش فروش مدل‌های دیزلی در اروپا تعدیل کند.

بی بی سی می‌گوید این شرکت بریتانیایی تقریباً ۴۵۰۰ نفر از مجموع ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروهای خود را اخراج خواهد کرد، البته ظاهراً جگوار لندرور بیشتر به دنبال اخراج نیروهای مدیریتی و تیم بازاریابی خود است و فعلاً سراغ کارگرها نخواهد رفت.

شرکت جگوار لندرور که زیرمجموعه شرکت هندی تاتا محسوب می‌شود، بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا بوده ولی فروش جهانی آن سال پیش با رشدی شدید به کم‌تر از ۶۰۰ هزار دستگاه رسید.

در بریتانیا، فروش لندرور تقریباً ۶ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد و در مجموع، این شرکت کم‌تر از ۷۸ هزار دستگاه خودرو فروخته است. سهم لندرور از بازار نیز با کاهشی اندکی به ۳.۲۵ درصد رسیده است.

در عین حال، جگوار طی سال ۲۰۱۸ بالای ۴ درصد افزایش فروش تجربه کرده و در بازار داخلی بریتانیا، این شرکت بیش از ۳۷ هزار خودروی جدید را توانسته بفروشد.

این خبر بعد از انتشار اخباری مبنی بر راه اندازی خطوط تولید جدید جگوار لندرور در چین و اسلواکی به بیرون درز کرده است. رویترز در گزارش خود می‌گوید جگوار لندرور می‌خواهد هزینه‌های خود را تا ۲.۵ میلیارد پوند در سال کاهش بدهد.

هرچند، با توجه به سرمایه گذاری سنگین آن‌ها روی موتورهای دیزلی و کاهش میزان تقاضای بازار برای این خودروها، جگوار لندرور کار بسیار سختی پیش رو دارد. فقط در بریتانیا، تعداد خودروهای دیزلی جدید فروخته شده طی سال ۲۰۱۸ تقریباً ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سرمایه گذاری‌های کلان جگوار لندرور در چین نیز با توجه به کاهش فروش ظاهراً برای شرکت گران تمام خواهد شد. رویترز می‌گوید میزان فروش جگوار لندرور در چین کاهشی قابل توجه را تجربه می‌کند.

رالف اسپت، مدیرعامل شرکت به رویترز گفته که جگوار لندرور باید با برنامه‌ای جدی اوضاع مالی خود را بهبود ببخشد. وی در این مصاحبه گفته: «ما در حال اتخاذ اقدامات جدیدی هستیم که به رشد بلند مدت ما کمک خواهد کرد. هم اکنون ما با تهدیدها و چالش‌های زیادی روبرو هستیم که برای عبور از آن‌ها باید بهره وری خود را بتوانیم بالا ببریم.»

وی در مصاحبه با بی بی سی در مورد این افزایش بهره وری توضیحات بیشتری ارائه کرده است. در بخشی از این مصاحبه آمده: «صنعت خودروی جهانی و جگوار لندرور، به عنوان بخشی از آن هم اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. ما باید علاوه بر افزایش تولید بتوانیم میزان بهره وری خود را نیز بالا ببریم.»

Unite به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه سازندگان بریتانیا به بی بی سی گفته که تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مشکلات زیادی را برای این خودروساز ایجاد کرده است.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar