ارتقای ایمنی فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰

سه شنبه 26 آذر 98 ساعت 17:43
ارتقای ایمنی فورد اکسپلورر مدل 2020

خودروی فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ که یک کراس اور هفت سرنشین می‌باشد از هر نظر می‌توان گفت در مقایسه با مدل قبلی‌اش بهتر شده است. طبق اعلام موسسه ایمنی IIHS، این خودرو از نظر ایمنی نیز در برخی دسته‌ها بهتر شده، ولی این بهبود اوضاع به قدر کافی نبوده تا خودرو نمره Top Safety Pick را بتواند کسب کند.

مشکل این خودرو مانند تمام مدل‌های دیگر چراغ‌های جلوی آن نبوده‌اند. فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ در واقع موفق شده نمره «قابل قبول» را برای چراغ‌های جلوی خود کسب کند، که اگر در بقیه بخش‌ها نمرات خوبی به دست می‌آمد می‌تواند نمره Top Safety Pick یا حتی Top Safety Pick+ را کسب کند. بدترین عملکرد خودرو در تست تصادف کناری کوچک سمت راننده بوده که نمره قابل قبول را به دست آورده است. IIHS برای اعطای نمره کامل به خودروها در این تست تصادف حداقل نمره «خوب» را می‌خواهد، جالب این که کسب نمره قابل قبول در این تست تصادف برای سمت سرنشین، مشکلی برای دریافت نمره Top Safety Pick ایجاد نمی‌کند. طبق اعلام IIHS، فورد قرار شده نتایج را بررسی کرده و مشکل را پیدا کند. احتمالاً در مدل‌های بعدی فورد اکسپلورر شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

ارتقای ایمنی فورد اکسپلورر مدل 2020

به جز این یک تست، در باقی موارد عملکرد خودرو فوق العاده بوده است. فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ در تمامی تست‌های دیگر توانسته نمره خوب را کسب کند. البته باید اشاره کنیم که تست تصادف کوچک از کنار سمت سرنشین در این خودرو انجام نشده است. سیستم‌های استاندارد و آپشن های پیشگیری از تصادف این خودرو نمره کامل «عالی» را کسب کرده‌اند. سیستم پیشگیری از تصادف خودرو قادر است تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت آن را متوقف کند. در دو بخش چراغ‌های جلو و دسترسی به قلاب‌های صندلی کودک، فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ نمره قابل قبول کسب کرده است.

نکته‌ای که باید ذکر کنیم این است که نتایج این تصادف روی خودروی لینکلن Aviator مدل ۲۰۲۰ که در واقع نسخه لوکس فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ محسوب می‌شود نیز اعمال خواهد شد. سیستم پیشگیری از تصادف لینکلن نیز مشابه فورد عمل کرده و تنها تفاوت آن‌ها در عملکرد چراغ‌های جلو است. چراغ‌های استاندارد لینکلن که در مدل پایه، رزرو و گرند تورینگ ارائه شده نمره Marginal کسب کرده‌اند، ولی چراغ‌های LED این خودرو که در تریم های مذکور به صورت آپشن و در مدل بلک لیبل به صورت استاندارد ارائه شده نمره خوب را به دست آورده است.

ارتقای ایمنی فورد اکسپلورر مدل 2020

در میان رقبای هفت سرنشین فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰، هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه ایکس آل، کیا تلوراید، نیسان پت فایندر و تویوتا هایلندر همگی نمره Top Safety Pick دارند. هیوندای پالیسید، مزدا سی ایکس ۹، سوبارو اسنت و کیا سورنتو و نهایتاً فولکس واگن تیگوان همگی موفق به کسب نمره Top Safety Pick+ شده‌اند. رقبای لینکلن Aviator مانند کادیلاک ایکس تی ۶، اینفینیتی QX60، لکسوس آر ایکس و ولوو ایکس سی ۹۰ نمره Top Safety Pick دارند. مرسدس بنز GLE و بی ام و X5 از سوی دیگر نمره ایمنی Top Safety Pick+ را از IIHS دریافت کرده‌اند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar