اطلاعاتی جدید از تسلا سایبر تراک

دوشنبه 1 خرداد 02 ساعت 16:12
اطلاعاتی جدید از تسلا سایبر تراک

ایلان ماسک، مدیر تسلا در جلسه سالانه با سهام‌داران اعلام کرد که تولید وانت سایبرتراک این کارخانه تا پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

ماسک همچنین از دو مدل جدید تسلا خبر داد که به گفته او تولید آنها با روشی انجام می‌شود که «یک سر و گردن بالاتر» از روش‌های کنونی در صنعت خودرو است.

سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. مراسم رونمایی به خاطر ظاهر نامتعارف ماشین و ترک برداشتن شیشه هنگام نمایش ضد‌ضربه بودنش خبرساز شد. با اینکه ظاهر ماشین با انتقادهایی روبرو شد، صدها هزار نفر در چند روز با پرداخت صد دلار برای خرید ماشین ثبت‌نام کردند. تسلا می‌گوید تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سایبرتراک با این روش پیش‌فروش شده است.

قرار بود تولید ماشین اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شود، اما این تاریخ بارها به تاخیر افتاد. آقای ماسک در نشست هفته گذشته گفت طراحی بسیار نوآورانه ماشین باعث شد تولیدش کار سختی باشد و ساخت آن براساس خطوط تولید موجود امکان نداشت.

اطلاعاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نشده، اما تسلا هنگام رونمایی ماشین اعلام کرد که می‌توان آن را با یک تا چهار موتور سفارش داد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدلی که چهار موتور الکتریکی دارد کمتر از ۲.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل ۲۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده و تسلا می‌گوید با هر بار شارژ می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar