انهدام ۸۰ میلیارد تومان خودروی لوکس قاچاق + فیلم

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
انهدام 80 میلیارد تومان خودروی لوکس قاچاق + فیلم

انهدام خودروهای لوکس قاچاق در جلوی چشم مردم ظاهراً به یکی از روش‌های مورد علاقه دولت‌هایی که دوست دارند به قاچاقچی‌ها درسی فراموش نشدنی بدهند تبدیل شده است. در جدیدترین ویدیویی که در همین راستا منتشر شده، شاید بتوان گفت بیرحمانه ترین فیلم انهدام خودروهای لوکسی باشد که تاکنون در طول عمر خود دیده‌اید. این اتفاق در کشور فیلیپین افتاده است.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین شخصاً دستور انهدام ۶۸ دستگاه خودرو و هشت موتور سیکلت را، روز ۳۰ ام جولای امسال صادر کرده بود. وی در صحبت‌های خود گفته که هدفش از این کار، جلوگیری از واردات غیر قانونی این نوع خودروها و هر نوع کالای لوکس دیگر است. از برخی مدل‌های جالب توجهی که در این فیلم، به صورت کاملاً بی رحمانه نابود می‌شوند می‌توان به یک دستگاه لامبورگینی گالاردو، چندین انواع مدل‌های پورشه ۹۱۱، یک پولسار GTI-R، چندین دستگاه مرسدس بنز SLK، چند مدل مختلف نیسان ۳۵۰Z، یک دستگاه موستانگ و یک دستگاه بی ام و M5 نسل E60 اشاره کرد. در این کلکسیون نگون بخت حتی دو دستگاه نیسان R34 اسکای لاین هم دیده می‌شوند.

این نخستین باری نیست که ما فیلم نابود کردن خودروهای قاچاق توسط دولت‌های مختلف را می‌بینیم. در سال ۲۰۱۶، دولت تایوان یک دستگاه لامبورگینی مورسیه لاگو را به همین دلیل منهدم کرده بود. بارها اتفاق‌هایی از این دست در کشور آمریکا هم رخ داده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ چرا با وجود حجم بالای قاچاق خودرو به کشور که معمولا مسکوت هم می مانند، در ایران شاهد این نوع رفتار دولت با قاچاق خودرو نیستیم؟

منبع ترجمه: Road And Track

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "انهدام ۸۰ میلیارد تومان خودروی لوکس قاچاق + فیلم"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ایرانی
مهمان

درود بر شرفت با این کارت

عبدالعزیزبیرامی
مهمان

سلام این کار تو ایران نشدنیه چون قاچاق کالا و ماشین توسط خود مسئولین و عوامل مربوط به خودشون انجام میشه وقتی با ارز دولتی بجای کالای اساسی ماشین وارد کردن تا گرون بفروشن چه انتظاری دارین جالب اینکه بهشون فرصت ۶ماهه دادن تا ارز برگردونن وکسی حق مفسد اعلام کردن اینها را ندارن

علی
مهمان

چند روز پیش عکس دو ماشین دیدم داخل ایران که فقط پنجاه دونه ازش ساخته شده یعنی چی میشه تو ایران هم این کارکنند طرف ماشین وارد میکنه که تو خیابونای جهان دیده نشده تو ایران این بهترین کاره وصد تا فایده داره