اولین سواری پوتین با لیموزین ریاست جمهوری جدید خود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
اولین سواری پوتین با لیموزین ریاست جمهوری جدید خود

در ماه مارس بود که پوتین یک بار دیگر به عنوان رئیس جمهور روسیه برنده انتخابات شد. روز گذشته برای مراسم تحلیف، وی با لیموزین جدیدش به کاخ کرملین رفته بود.

موسسه مرکزی تحقیقات خودرویی روسیه (NAMI) مدیریت ساخت این لیموزین را به دست گرفت و قرار شد ساخت و طراحی این خودرو تحت عنوان پروژه کورتژ انجام شود و نتیجه این تحقیقات، طراحی ساخت خودرویی بزرگ به نام Aurus Senat شد. لازم به ذکر است که از زمان گورباچوف به بعد، این نخستین خودروی ساخت داخل روسیه است که برای حمل و نقل یک رهبر روسی استفاده می‌شود و پیش از این خودرو پوتین هم از نسخه ویژه‌ای از مرسدس بنز S500 استفاده می‌کرد.

این خودرو تحت برند Aurus به فروش می‌رسد و نام مدل خودرو Senat خواهد بود. خودروهای این برند همگی روی پلتفرمی به نام کورتژ ساخته می‌شوند. در واقع هدف کمپانی این است که خودروهای شیک دیگری را در سگمنت های سدان یا مینی ون با بدنه‌های متفاوت بر مبنای همین پلتفرم طراحی کند.

اگرچه مشخصات خودروی مورد استفاده پوتین، به دلیل موضوع‌های امنیتی منتشر نمی‌شود اما Aurus Senat قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خودرو شود. گزارشات حاکی از آن است که سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستگاه از این خودرو به فروش خواهد رسید و قیمت آن از ۹۵ هزار و پانصد دلار تا ۱۱۱ هزار و پانصد دلار خواهد بود. البته چیزی که معلوم است این که خودرویی که پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه استفاده می‌کند با خودروهای استاندارد کمپانی تفاوت‌های زیادی دارد و نمی‌توان برای این خودرو قیمتی مشخص کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar