اپل و فولکس واگن برای ساخت خودروی خودران با هم همکاری می‌کنند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
اپل و فولکس واگن برای ساخت خودروی خودران با هم همکاری می‌کنند

کمپانی خودرو سازی اپل بعد از سال‌ها اندیشیدن و تغییر در طرح بلند پروازانه خودروهای خودران خود حال قرار است با همکاری کمپانی خودروسازی آلمانی "فولکس‌واگن" خودروهای خودران برای جابجایی پرسنلش توسعه دهد.

"طرح خودروی برقی اپل" موسوم به "تایتان"(Titan)، که یک برنامه خودروی الکتریکی در دست تحقق و توسعه کمپانی اپل است، تا به حال نتوانسته خودروی خودران ساخت این کمپانی را تولید کند. برپایه خبرهای تازه، اپل ممکن است به اهداف بلند پروازانه خود یعنی ساخت خودروهای خودران برسد ولی تا به حال این ایده به دست دو کمپانی خودروسازی رد شده است.

اپل نخستین بار با کمپانی‌های خودروسازی " بی ام و" و "مرسدس بنز" در مورد همکاری در ساخت خودروهای خودران الکتریکی مذاکره کرد ولی به علت اینکه اپل می‌خواست کنترل پروژه و داده‌ها را در دست داشته باشد این کمپانی‌های خوروسازی درخواست همکاری اپل را رد کردند.

برپایه گزارش نیویورک تایمز، قرار است اپل با همکاری کمپانی فولکس واگن برای جابجایی پرسنل خود، ون‌های T6 فولکس واگن را به فناوری خودران مجهز و از آنها برای جابجایی کارکنانش استفاده کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل از تابستان سال قبل در حال کار بر روی طرح خودروهای خودران است. این خودروهای خودران" PAIL " نام دارند که مخفف کلمه Palo Alto است. اپل گفته که قصد دارد ون‌های خودران T6 فولکس‌واگن را به عنوان خودروهای خودران تازه به کار گیرد.

همکاری با فولکس واگن برای توسعه شاتل‌های خودران، نشان می‌دهد که طرح تایتان زیاد هم موفق نبوده است چون هدف اصلی برنامه تایتان توسعه خودروهای خودران تنها با کمک کارمندان اپل بوده است.

در اکتبر سال ۲۰۱۶، یک گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد کمپانی اپل قصد ندارد خودرو ویژه خود را تولید کند بلکه می‌خواهد تمرکز خود را در زمینه تولید فناوری‌های خودران افزایش دهد و اینکه به علت بی نظمی در برنامه تایتان، هدف گروه اپل از این طرح تغییر کرده است. در ادامه این جریانات در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۰۰ نفر از اعضای این پروژه، استعفا داده و یا از کار برکنار شدند.

ولی یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷، "دپارتمان وسایل نقلیهٔ کالیفرنیا" (DMV) اعلام کرد که اپل با ۵۵ خودروی خودران، دومین ناوگان بزرگ خودروهای خودران کالیفرنیا را در دست دارد.

ولی آیا توسعه خودروهای خودران فولکس واگن می‌تواند هدف نهایی پروژه تایتان باشد؟ جواب آن هنوز معلوم نیست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar