بازداشت رئیس شرکت خودروسازی آئودی آلمان!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بازداشت رئیس شرکت خودروسازی آئودی آلمان!

روپرت استادلر، رئیس بخش خودروهای لوکس آئودی به علت پرونده تقلب در سنجش آلاینده‌های خودروهای گازوئیلی این کمپانی به دست دادستانی آلمان بازداشت شد.

دادستان مونیخ که دامنه تحقیقات پرونده این کمپانی زیر مجموعه فولکس واگن را از ابتدای ماه جاری گسترده‌تر کرده بود، گفت که بازداشت استادلر با هدف جلوگیری از تبدیل پرونده قضایی به رسوایی به دست وی و مانع شدن از بحران در سطح مدیریت در کمپانی فولکس واگن بوده است.

هربرت دیس، مدیر تازه کمپانی خودروسازی فولکس واگن در تلاش است تا برای پیشرفت در صنعت خودروهای برقی و دوری از مشکلات خودروی دیزلی، ساختار مدیریتی تازه‌ای را پایه ‌گذاری کند که روپرت استادلر هم قسمتی از آن بوده است.

فولکس واگن در سپتامبر ۲۰۱۵ به علت استفاده از نرم‌ افزاری غیرقانونی در خودرو که اندازه آلاینده‌های دیزلی را به کمتر از حد واقعی نشان می‌داد، با بزرگترین بحران تاریخ این کمپانی رو به رو شد.

به گفته فولکس واگن این نرم ‌افزار در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی این کمپانی خودروسازی به کار گرفته شده است و فقط ۶۰۰ هزار نمونه آن در ایالات متحده به فروش رفته است.

ماه پیش میلادی دادستانی ایالات متحده مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق این فولکس واگن متهم و تحت تعقیب قرار داد ولی بعید است که آلمان وی را به کشوری خارج از اتحادیه اروپا برای دادرسی مسترد کند.

یک منبع نزدیک به پرونده به خبرگزاری رویترز گفت که قاضی پرونده دستور بازداشت استادلر را صادر کرد تا وی نتواند در روند تحقیقات مانعی ایجاد کند.

آئودی در ماه نوامبر ۲۰۱۵ دو ماه بعد از رسوایی فولکس واگن به نصب این نرم ‌افزار تقلب در سنجش آلاینده‌ها در خودروهای خود اعتراف کرد.

اکنون دادستانی آلمان در خصوص این موضوع تحقیق می‌کند که آیا روپرت استادلر در آن زمان برای جلوگیری از فروش و انتقال این خودروهای معیوب در اروپا سریعاً اقدام کرده است یا خیر.

سهام فولکس واگن پس از بازداشت اقای استادلر با ۲/۷ درصد کاهش روبرو شد که یکی از بزرگترین افت‌های ارزش سهام شرکت‌های اروپایی بوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar