روند پیشرفت کمپانی هیوندای

بروزرسانی در: سه شنبه 20 فروردین 98 ساعت 13:20
روند پیشرفت کمپانی هیوندای

هیوندای در زبان کره‌ای نوین و جدید معنی می‌دهد. مفهومی که سال‌ها قبل برای کرهٔ در حال گذار زیبا و مناسب به نظر می‌رسید.

این کمپانی در سال ۱۹۶۷ کار خود را شروع کرد و در ابتدا بخش مونتاژ کارخانه فورد محسوب می‌شد. این در حالیست که هیوندای پیش از سال ۱۹۶۸ به عنوان یک کمپانی چند منظوره به ساخت و ساز مشغول بود.

کره‌ای‌ها این روزها خودروهای "هیوندای" را به هر خودروی دیگری در کشورشان ترجیح می‌دهند و احتمالاً این رسم را از زمان تأسیس کارخانه بزرگ خودروسازی خود به ارث برده‌اند.

بین‌المللی شدن نخستین خودروهای هیوندای ۱۳ سال طول کشید. تا پیش از بین‌المللی شدن هیوندای خودروی "پونی" با پیشرانه میتسوبیشی و با طراحی کمپانی کره‌ای در این کارخانه تولید می‌شد.

در سال ۱۹۸۶، هیوندای وارد بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی آمریکا شد. هیوندای به عنوان یک آسیایی نه چندان شناخته شده "اکسلنت" را به بازار آمریکا معرفی کرد و به خاطر قیمت ۴۹۹۵ دلاری نزدیک به ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را فروخت.

در سال ۱۹۸۸ هیوندای موتور با اتکا بر فناوری خود ساخت خودروهای متوسط سایز را با تولید "سوناتا" شروع کرد.

در حالیکه سوناتا خود را برای مشهور شدن آماده می‌کرد، روند موفقیت هیوندای در فروش اکسل به سال چهارم نرسید و کمپانی برای تضمین کیفیتش گارانتی ۱۰ ساله و ۱۰۰ هزار مایلی را ارائه کرد. همین روند اکسنت، سوناتا، النترا و تیبورن را بر سر زبان‌ها انداخت.

در سال ۱۹۹۸ موفقیت نسبی هیوندای و تغییر و تحولات ویژه در اقتصاد کره موجب شد تا دو برند کیا و هیوندای ائتلاف مشترک خود را تشکیل دادند. پیش از آن، کیا با دو خودروی سفیا و اسپورتیج در آمریکا حضور داشت و عملکرد چندان موفقی نداشت.

در آن زمان یکی از مشکلات هیوندای، طراحی خودروهایی محسوب می‌شد که نقدهای زیادی را به همراه داشت به همین خاطر کره‌ای‌ها دست به دامن طراحان آلمانی شده و ظاهر بهتری را به خودروهای کره‌ای رقم زدند. این رشد به قدر پررنگ بود که در ۱۹۹۹ سانتافه در نمایشگاه خودرویی دیترویت دیده شد و ۸ سال بعد به عنوان ایمن‌ترین خودروی سال شناخته شد.

سال ۲۰۰۵ هیوندای مثل دیگر کمپانی‌های خودروسازی آسیایی، در آمریکا کارخانه تأسیس کرد و سال ۲۰۱۰ کیا اقدام مشابهی را در جورجیانا اجرایی کرد.

در سال ۲۰۰۶ موسسه تحقیقاتی جی دی پاور و شرکا در گزارش کیفی خود این برند را به عنوان برترین برند غیرلوکس اعلام کرد.

در سال ۲۰۰۸ هیوندای با ساخت سدان جنسیس که روی اولین پلت فرم مدرن دیفرانسیل عقب این برند سوار بود و از یک پیشرانه V8 جدید بهره می‌برد، قدم دیگری را برای ساخت خودروهای لوکس برداشت و پس از آن هم یک مدل کوپه از جنسیس را به بازار فرستاد.

هیوندای این روزها بیش از هر وقت دیگری رقابتی ظاهر می‌شود. برند جنسیس کره‌ای‌ها در بین برترین خودروسازان لوکس جهان قرار دارد و سدان فعلی‌اش با نام G80 عرضه می‌شود. در ادامه هم دو مدل G90 و G70 به گستره محصولات این برند لوکس کره‌ای اضافه خواهند شد.

از طرفی آینده این برند با سری N، محصولات برقی و پلاگین‌ها گره خورده و طی ۴ دهه اخیر موفق به رقابت با خودروسازان بزرگی مثل بنز، بام و و تویوتا شده است.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar