بازرسی ماموران ویژه از دفاتر کمپانی اوپل

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
بازرسی ماموران ویژه از دفاتر کمپانی اوپل

گروهی از بازرسان و ماموران ویژه در آلمان به منظور تحقیق و تفحص در خصوص رسوایی خودروهای دیزلی در این کشور دفاتر کمپانی خودروسازی اوپل را مورد بازرسی قرار دادند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی (حدود سه سال پیش) پرونده رسوایی خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای اولین بار در آمریکا افشا شد چون که بعد از آزمایش‌های انجام گرفته معلوم شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این کمپانی در آمریکا دستکاری شده بود و میزان آلایندگی این خودروها را خیلی کمتر از حدی که در حقیقت بود، نشان می‌داد.

فولکس واگن بعد از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان رو به رو است. این کمپانی ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این رسوایی که موسوم به رسوایی «دیزل‌گیت» بود خیلی از خودروسازان مطرح آلمان اعم از فولکس واگن و تمامی زیرمجموعه‌هایش را زیر سؤال برد و باعث شد بازرسان و ماموران ویژه در این کشور به منظور تحقیق و تفحص وارد روند پیگیری موضوع مربوطه شده و به جستجو برای تکمیل مدارک و شواهد مورد نیاز خود دال بر اثبال ادعای همکاری و آگاهی آنها از وقوع این رسوایی بزرگ بپردازند.

اکنون تازه‌ترین اخبار منتشر شده از طرف اتونیوز نشان می‌دهد که این بار نوبت به کمپانی خودروسازی آلمانی اوپل (Opel) رسیده است و بازرسان ویژه، دفاتر این کمپانی را در شهرهای راسلزهایم و کایسرزلاترن مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار داده‌اند تا بتوانند به تکمیل پرونده رسوایی دیزل‌گیت پرداخته و مظونین و متهمان احتمالی بیشتری را در این مورد بیابند.

دفتر بازرسی فرانکفورت روز گذشته، دوشنبه، اعلام کرد که بازرسان مربوطه در حال حاضر با بررسی و انجام تحقیقات بر روی بالغ بر ۹۵ هزار دستگاه خودرو، قصد دارند از چگونگی نصب نرم افزارهای مدیریت و کنترل میزان انتشار آلاینده‌ها بر روی موتور خودروهای دیزلی مطلع شده و اطلاعات دقیقی دریافت کنند.

بر اساس گفته‌های نادجا نیسن به عنوان یکی از اعضای دفتر بازرسی فرانکفورت در آلمان، تاکنون نصب نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی بر روی موتور بعضی از مدل‌های خودروهای دیزلی اوپل اعم از اوپل اینسیگنیا (Opel Insignia)، اوپل زافیرا (Opel zafira) و اوپل کاسکادا (Opel Cascada) تأیید شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که خود کمپانی خودروسازی اوپل هم از حضور و تحقیقات بازرسان ویژه دفتر بازرسی فرانکفورت در دفاتر این کمپانی سخن گفته و صحت این خبر را تأیید کرده است.

این خودروساز آلمانی در عین حال با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اتهام در رابطه با دست داشتن در رسوایی خودروهای دیزلی و همچنین نصب نرم‌افزار کنترل میزان انتشار آلایندگی این وسائل نقلیه را رد کرده است.

وزارت حمل و نقل آلمان نیز هم‌زمان با این مسائل، روز پیش اعلام کرد که کمپانی خودروسازی اوپل موظف خواهد بود جهت همکاری با بازرسان ویژه پرونده رسوایی خودروهای دیزلی، بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی تولیدی خود را فراخوان دهد تا روند تحقیقات بهتر و سریع‌تر پیش رود.

کمپانی خودروساز اوپل آلمان که در حال حاضر تحت مالکیت گروه صنعتی PSA Group است، پس از فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ اروپایی محسوب می‌شود که سهم قابل توجهی از بازار خودرو در این قاره سبز را به خود اختصاص داده است.

مقامات PSA بعنوان کمپانی مادر اوپل، از ذکر جزئیات و اطلاعات بیشتر در این خصوص خودداری کرده اما در عین حال یادآوری کرده‌اند که اوپل با بازرسان ویژه فرانکفورت نهایت همکاری را خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar