برنامه آئودی برای ارائه نسخه ویژه آئودی A8 + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 17:26
برنامه آئودی برای ارائه نسخه ویژه آئودی A8 + تصاویر

با تجهیزات و تکنولوژی‌های بسیار، کابینی بسیار لوکس و قیمت پایه‌ای بالای ۸۰ هزار دلار، ممکن است فکر کنید که دیگر خودرویی نمی‌تواند بالاتر از آئودی A8 مدل ۲۰۱۸ وجود داشته باشد، ولی قطعاً آئودی در این زمینه با شما هم نظر نیست. این شرکت آلمانی در جلسه سالانه سهامداران خود اعلام کرده که در حال کار روی یک نسخه سوپر لوکس از سدان فول سایز خود می‌باشد. همچنین در این جلسه اعلام شده که احتمال دارد نسل بعدی A8 تمام الکتریکی باشد.

از آن جایی که هنوز چند سال دیگر تا رونمایی نسل جدید این خودرو باقی مانده، بیایید در این مطلب راجع به A8 سوپر لوکس صحبت کنیم. در بیانیه آئودی، این خودرو یک مدل بسیار لوکس و با پرستیژ بالا توصیف شده و شایعه عرضه این نسخه لوکس با همکاری برند Horch تأیید می‌شود. این حرکت آئودی شبیه به تصمیم مرسدس بنز مبنی بر استفاده از نام میباخ به عنوان یک برند خاص که از تقریباً یک دهه پیش به منظور ارائه نسخه‌های ویژه اس کلاس است. همچنین این احتمال وجود دارد که آئودی در این تریم موتور ۱۲ سیلندر W شکل را نیز ارائه کند. شرکت آئودی در زمان رونمایی نسل جدید A8 اعلام کرده بود که این پیشرانه در این نسل استفاده خواهد شد، ولی به زمان و نسخه مورد استفاده اشاره‌ای نشده بود. با عرضه این پیشرانه باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت آن را وارد آمریکا نیز خواهد کرد یا نه. موتور هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی شرکت نیز قطعاً انتخاب خوبی برای A8 سوپر لوکس خواهد بود و تمامی گزارش‌ها نیز بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

برنامه آئودی برای ارائه نسخه ویژه آئودی A8 + تصاویر

جالب است بدانید نسل بعدی A8 به احتمال زیاد دیگر نسخه احتراق داخلی نخواهد داشت. برام شوت، رئیس هیئت مدیره آئودی در سخنرانی خود گفته که احتمال تمام الکتریکی شدن آئودی A8 نسل جدید وجود دارد. وی در بخشی از صحبتش می‌گوید: «نسل آتی آئودی A8 ممکن است تمام الکتریکی باشد. البته این تصمیم هنوز نهایی نشده، ولی کاملاً می‌توانیم چنین موضوعی را هم اکنون تصور کنیم. ما قصد داریم بالاترین کلاس خودرویی خود را با یک ایده جدید برای A8 کاملاً متحول کنیم.»

برنامه آئودی برای ارائه نسخه ویژه آئودی A8 + تصاویر

از آن جایی که نسل فعلی A8 به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ رونمایی شده و نسل قبلی A8 بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در بازار حضور داشته، نسل بعدی این خودرو قطعاً اواسط دهه آتی میلادی وارد بازار خواهد شد. در آن زمان قطعاً هم آئودی و هم دیگر خودروسازان مطرح دنیا مدل‌های الکتریکی و هیبریدی بیشتری خواهند داشت. با این اوصاف، با توجه به موقعیت A8 به عنوان مدل پرچم دار شرکت، تمام الکتریکی شدن آن کاملاً منطقی می‌شود. گروه فولکس واگن همچنین پیشرانه‌های الکتریکی بسیار خوبی مانند آن چه روی پورشه تایکان استفاده شده را در چنته دارد. همچنین احتمال عرضه یک مدل پلاگین هیبریدی نیز وجود خواهد داشت. از نظر ما که هیچ مشکلی برای تمام الکتریکی شدن نسل بعدی A8 وجود ندارد، نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar